رابطه جنسی سالم و افزایش طول عمر!!!

آیا واقعا برقراری رابطه جنسی مهم است؟ علت اهمیت آن چیست؟ ه

رابطه جنسی

ر چه بیشتر در مورد روابط جنسی تحقیق می شود، اهمیت آن نیز بیشتر مشخص می شود. برقراری یک رابطه جنسی سالم برای داشتن یک زندگی سالم ضروری است. رابطه جنسی حتی به طول عمر شما نیز کمک می کند. طبق آخرین تحقیقات انجام شده فعالیت های جنسی به داشتن یک زندگی سالم تر کمک می کند.

این بررسی ها به برخی مزیت های مهم و خاص مربوط به روابط جنسی اشاره می کند. در ادامه به بیان این مزیت ها می پردازیم.

قبل از بیان مزیت ها توصیه می شود ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

رابطه جنسی با سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبارزه می کند!

محققان دریافته اند افرادی که دو بار در هفته رابطه جنسی برقرار می کنند، مقادیر بیشتری از آنتی بادی ایمونوگلوبین A یا IGA در بدن خود دارند. اهمیت این آنتی بادی چیست؟ IGA اولین عامل دفاعی در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزاست.

رابطه جنسی کالری می سوزاند.

رابطه جنسی باعث بالا رفتن گردش خون شده و پمپاژ قلب را افزایش می دهد. به زبان ساده تر رابطه جنسی نوعی ورزش است که جذابیت های بیشتری نسبت به برخی از ورزش ها دارد. به هرحال این فعالیت کالری خیلی زیادی نمی سوزاند. به عنوان مثال یک مرد 30 ساله در زمان انجام یک فعالیت جنسی به میزان 21 کیلو کالری می سوازند. شاید کالری زیادی به نظر نرسد، اما مطمئنا از نشستن در جلوی تلویزیون و عوض کردن کانال های آن کالری بیشتری استفاده کرده اید.

رابطه جنسی خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد.

بررسی های زیادی نشان داده اند فردی که از لحاظ جنسی فعال باشد، عمر طولانی تری خواهد داشت. به ویژه این که فعالیت جنسی به کاهش خطر بروز حملات قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری های قلبی کمک می کند. طبق تحقیقاتی که در سال 2010 انجام شد، فعالیت جنسی منظم خطر بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

روابط جنسی باعث منظم شدن هورمون ها می شوند.

به یاد داشته باشید، تعادل هورمون ها باعث منظم شدن چرخه های قاعدگی می شود و در نتیجه علائم منفی یائسگی کاهش پیدا می کند.

رابطه جنسی باعث بهبود سردرد شده و دردهای جسمی را کاهش می دهد.

شاید به نظر برسد رابطه جنسی ارتباطی به سردرد ندارد، اما جالب است بدانید نوعی ارتباط بین آنها وجود دارد. در زمان برقراری رابطه جنسی هورمون اکسی توسین در بدن آزاد می شود. اکسی توسین درد را کاهش می دهد. طی یک تحقیق که در این زمینه انجام شد، داوطلبانی بخار اکسی توسین را استنشاق کردند و پس از آن سوزنی به نوک انگشتان آنها زده شد. این افراد درد کمتری احساس کردند، نسبت به کسانی که اکسی توسین استنشاق نکردند.

رابطه جنسی استرس و فشار خون را کاهش می دهد.

یکی دیگر از مزایای آزاد شدن اکسی توسین در زمان ارگاسم این است که باعث آرامش اعصاب می شود. تحقیقات انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داد که اکسی توسین با اثرات کورتیزول مقابله می کند. کورتیزول هورمون استرس است. رابطه جنسی به داشتن خواب بهتر نیز کمک می کند. خواب پس از برقراری رابطه جنسی تنها ناشی از خستگی نیست، بلکه اکسی توسین باعث آرامش روحی شما شده و به داشتن خواب آرامتر کمک می کند.

رابطه جنسی خطر بروز سرطان پروستات را کاهش می دهد.

در سال 2003 محققان استرالیایی یافته هایی را ارائه دادند که نشان می دادند مردانی که در سنین 20 تا 50 سالگی انزال بیشتری دارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند. طبق این بررسی مردان در سن 20 تا 30 سالگی بهتر است یک بار در روز انزال دارند. به علاوه مردانی که حداقل 5 بار در هفته انزال دارند، کمتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

رابطه جنسی خطر بروز سرطان پستان را کاهش می دهد.

محققان دریافته اند خانم هایی که از لحاظ جنسی فعال تر هستند، کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند. به هرحال این مسئله نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

رابطه جنسی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و بهبود خلق و خو می شود.

مزایای روحی و روانی یک رابطه جنسی سالم نیز زیاد است. حس خوبی که پس از یک فعالیت جنسی به شما دست می دهد، بیشتر از آنکه فکر می کند طول خواهد کشید. فعالیت جنسی سالم منجر به خرسندی و رضایت طولانی مدت شده و توانایی های ارتباطی فرد را تقویت می کند. افرادی که از لحاظ جنسی فعال هستند، کمتر به آلکسی تایمیا مبتلا می شوند. آلکسی تایمیا نوعی مشکل و ناتوانی در بیان و درک احساسات و عواطف است.

رابطه جنسی از بروز پره اکلامپسی پیشگیری می کند.

پره اکلامپسی یک شرایط رایج است که بر اثر آن فرد در دوران بارداری دچار اضطراب می شود. برخی بررسی ها نشان داده اند که قرار گرفتن بیشتر زن در معرض مایع منی شوهرش، خطر بروز این عارضه را در دوران بارداری کاهش می دهد.

رابطه جنسی به بهبود حس بویایی کمک می کند.

دانشمندان مدت های زیادی از تولید هورمون پرولاکتین پس از ارگاسم در مرد و زن اطلاع داشتند. در سال 2003 یک تیم کانادایی تحقیقاتی را بر روی موش های آزمایشگاهی انجام داد. آنها دریافتند که پرولاکتین باعث می شود سلول های بنیادی در مغز به بهبود و توسعه سلول های عصبی جدید در مرکز بویایی مغز کمک کنند. یکی از محققان معتقد است افزایش سطح پرولاکتین پس از ارگاسم باعث تغییر برخی خاطرات در زمان انجام رابطه جنسی می شود.

رابطه جنسی باعث بهبود کنترل مثانه می شود.

عضلات لگنی که در خانم ها درگیر فعالیت جنسی می شوند، در حقیقت نوعی ورزش انجام می شوند. این ها عضلات کگل (kegel) هستند که در واقع عضلات کنترل کننده ادرار می باشند. بنابراین فعالیت جنسی به پیشگیری از بی اختیاری ادرار کمک می کند.

چگونه می توانید روابط جنسی خود را بهبود بخشید؟

بسیاری از مردان و زنان به دنبال بهبود روابط جنسی و داشتن فعالیت جنسی کامل و سالم هستند. برای رسیدن به این هدف بهتر است مشکلات موجود را برطرف کنید تا بتوانید رابطه بهتری برقرار کنید. در ادامه چند روش ساده بیان می شود که بدون نیاز به مراجعه به پزشک یا مصرف دارو، به بهبود روابط جنسی کمک می کنند.

ارتباط بین سلامت قلب و فعالیت جنسی

آلت تناسلی مرد با فشار خون کار می کند. مغز سیگنال هایی را به آلت ارسال کرده و باعث می شود رگ ها با استفاده از خون ملتهب شوند. قلب مسئول پمپاژ کردن این خون است. اگر قلب در سلامت کامل نباشد، در فرایند خونرسانی از قلب به رگ های خونی آلت مشکل به وجود می آید و در نتیجه نعوظ کامل اتفاق نمی افتد. اطمینان حاصل کنید که سیستم گردش خون شما به خوبی کار می کند.

داشتن فعالیت جسمی

یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامن انجام تمرینات قلبی و عروقی است. رابطه جنسی باعث بالا رفتن ضربان قلب می شود، اما ورزش منظم با آماده کردن قلب می تواند عملکرد جنسی شما را بهبود بخشد. 30 دقیقه ورزش در روز، ورزش هایی مانند دویدن و شنا، می تواند به طور شگفت انگیزی میل جنسی را تقویت کند.

ارتباط بین تغذیه و نعوظ

برخی غذاها نیز به افزایش گردش خون کمک می کنند. این غذاها عبارتند از:

  • سیر و پیاز: این دو ممکن است باعث بدبو شدن دهان شوند، اما به گردش خون کمک زیادی می کنند.
  • موز: این میوه سرشار از پتاسیم است و می تواند به کاهش فشار خون کمک کرده و عملکرد جنسی را ارتقا بخشد.
  • فلفل: همه اودیه های طبیعی با کاهش فشار خون بالا و التهاب به گردش خون کمک می کنند.
  • اسیدهای چرب امگا 3: این نوع چربی باعث افزایش گردش خون می شود. این چربی در ماهی آزاد، ماهی تن، آووکادو و روغن زیتون موجود است.
  • ویتامین B1: این ویتامین کمک می کند که سیگنال ها، از جمله سیگنال هایی که از مغز به آلت تناسلی ارسال می شوند، سریعتر حرکت کنند. این ویتامین در بادام زمینی و لوبیا موجود است.
  • تخم مرغ: تخم مرغ نیز حاوی ویتامین گروه B است و به تعادل هورمون ها در بدن کمک می کند. به علاوه به کاهش استرس که در زمان نعوظ رخ می دهد، کمک می کند.

کاهش استرس

استرس بر روی تمام سلامت جسمی شما، و از جمله روابط جنسی، تاثیر می گذارد. استرس باعث بالا رفتن ضربان قلب، به شکل نامطلوب، می شود و فشار خون را نیز بالا می برد. این عامل هر دو باعث خراب شدن عملکرد جنسی می شوند. استرس های روحی و روانی نیز بر روی نعوظ و رسیدن به ارگاسم تاثیر می گذارند.

برای کاهش استرس با همسر یا شوهر خود صحبت کنید و نگرانی های خود را مطرح کنید. به علاوه استرس باعث بروز عادت های بدی مانند سیگار کشیدن یا مصرف الکل می شود.

آفتاب گرفتن

نور خورشید تولید ملاتونین را در بدن متوقف می کند. ملاتونین هورمون خواب است که البته میل جنسی را نیز کاهش می دهد. ملاتونین کمتر به معنای میل جنسی بیشتر است. بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث بالا رفتن انرژی و میل جنسی می شود، به ویژه در طول ماه های زمستان که بدن ملاتونین بیشتری تولید می کند.

توجه کردن به پارتنر

رابطه جنسی هرگز یک طرفه نیست و نخواهد بود. توجه به نیازهای پارتنر نیز بسیار مهم است و رابطه جنسی را نیز بهبود می بخشد. توصیه می شود در مورد نیازها و خواسته های خود قبل از شروع رابطه با پارتنر خود صحبت کنید.

مراجعه به پزشک یا مشاور

اگر دچار مشکل نعوظ یا دیگر بیماری های جنسی هستید، ممکن است نیاز به درمان پزشکی داشته باشید. از صحبت کردن با پزشک اجتناب نکنید. به یاد داشته باشید که مشکل به وجود آمده نوعی بیماری است که نیاز به دارو و درمان دارد.

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.healthline.com/health-slideshow/male-sexual-performance#11″ target=”blank” ]منبع شماره 1[/button]   [button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.healthline.com/health-slideshow/ways-sex-helps-you-live-longer#promoSlide” target=”blank” ]منبع شماره 2[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

ارائه خدمات روابط بین زوجین در مرکز سلامت روان رستا-واحد آلومینا درکرج

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *