درمان خانگی برای مقابله با لک های پوستی

درمان های خانگی برای مقابله با لک های پوستی

شما نیز از جمله کسانی هستید که روی پوست خود بویژه پوست صورت لکه های رنگی دارید؟ تمایل دارید نکاتی ساده برای رهایی از آنها بدانید؟ درمان های ساده ای وجود دارد که می توانید در منزل برای کاهش لکه های رنگی امتحان کنید.

تشکیل لکه های تیره روی پوست از مشکلات شایع پوستی می باشد که دراکثر افراد بزرگسال و جوان مشاهده می شود.

هنگامی که پوست در معرض آفتاب قرار می گیرد،تولید ملانوسیت ها افزایش می یابد و در نتیجه تیرگی هایی در نقاطی از پوست ظاهر می شود. رنگ پوست ممکن است  ازقهوه ای روشن یا قرمز تا حتی تیره تر متفاوت باشد.این تیرگی های پوستی در قسمت های مختلف بدن که بیشتر در معرض آفتاب می باشند مانند صورت،گردن،دست ها و شانه ها و پوست سر ظاهر می شوند.  این نقاط تیره می تواند با عنوان  لکه های قهوه ای، لکه های خورشیدی، لکه های سنی،لکه های کبدی و در برخی موارد علائم پیری نامیده شوند.

علت اصلی بروز لک روی صورت:

♦ قرار گرفتن در معرض آفتاب

♦ اختلالات ژنتیکی/ تغییرات هورمونی

♦ یائسگی یا بارداری

♦ سالخوردگی

♦ استرس

♦ مراقبت های نامناسب از پوست

♦ مشکلات کبدی یا عملکرد ضعیف کبد

♦ کمبود بعضی از ویتامین ها مانند ویتامین C و ویتامین b12

♦ استعمال دخانیات

♦ سرطان

♦ درماتیت

♦ دیابت

 در حال حاضر درمانهای زیادی برای از بین بردن لک های صورت وجود دارد، مثلاً در مورد موارد سطحی می توان از کرم های ضد لک، میکرودرم ابریژن استفاده کرد، اما در مواردی که این لک ها در لایه های زیرین پوست باشد مزوتراپی و لیزر درمانی انجام می پذیرد. اگر از جمله کسانی هستید که از عوارض جانبی لیزر یا کرم ها نگرانید می توانید از درمان های خانگی برای از بین بردن آنها استفاده کنید.

1)    آب لیموی تازه

آب لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد به عنوان یک عامل سفید کننده عالی عمل می کند. شما می توانید به راحتی آب یک لیمو را بگیرید و با پنبه روی نقاط تیره ی پوست بمالید، اجازه دهید پوست در همین حالت نیم ساعت استراحت کند سپس صورت را با آب سرد بشویید. این عمل را حداقل دو بار در روز تکرار کنید. برای کسب نتیجه مطلوب باید دو ماه صبر کنید.

یکی دیگر از گزینه ها مخلوط آب لیمو با شکر می باشد، در این مورد نیز مثل بالا عمل کنید.

2)    آب دوغ، دوغی که پس از گرفتن کره باقی می ماند.

اسید لاکتیک موجود در دوغ راه بسیار خوبی برای از بین بردن لکه های قهوه ای روی پوست می باشد. اب دوغ را می توانید بوسیله پنبه روی صورت بمالید و اجازه دهید چند دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب معمولی بشویید، اگر پوستی چرب و آکنه ای دارید کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. حتی می توانید به آن آب گوجه فرنگی نیز اضافه کنید.اگر 4 قاشق آب دوغ داشتید 2 قاشق آب گوجه اضافه کنید. اینکار را منظم انجام دهید، حتماً نتیجه می گیرید.

3)     روغن کرچک

روغن کرچک به دلیل خواص درمانی قوی که دارد از جمله درمان های موثر برای حذف لک ها می باشد. روغن کرچک را دوبار در روز، صبح و شب با پنبه روی لک ها بمالید و برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. حتی می توانید روغن نارگیل،روغن بادام و روغن ویتامین E را نیز برای درمان لک ها استفاده کنید، این روغن ها حتی به بهتر و زیباتر شدن کل پوست نیز کمک می کنند.

4)    چوب صندل

صندل بهترین ضد عفونی کننده و یک عامل ضد پیری می باشد.شما می توانید یک ترکیب با پودر چوب صندل،گیلسیرین، آب گل رز یا گلاب و آب لیمو تهیه کنید و روی پوست خود قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود و سپس آنرا با آب سرد بشویید. اینکار را هر روز تکرار کنید. برای کسب نتیجه بهتر پوست خود را با روغن درخت صندل یک بار در شب ماساژ بدهید و اجازه بدهید شب روی صورت شما بماند.

5)    آب گوجه فرنگی

آب گوجه به همراه آب لیمو بهترین درمان برای روشن کردن لک و کک و مک می باشد. یک بار در روز این مخلوط را روی صورت بمالید و با آب سرد بشویید.

6)     حبه قند

می توانید از قند برای اسکراب صورت استفاده کنید، اسید گلیکولیک، یک لایه بردار طبیعی برای پوست می باشد. می توانید به آرامی حبه قند را روی صورت خود بمالید، این کار به جدا شدن سلو لهای مرده از روی پوست کمک می کند.

7)    عسل و آب سیب زمینی خام

مخلوط عسل و آب سیب زمینی را روی نقاط لک دار بمالید و ماساژ دهید.

8)    پاپایا

پاپایا حاوی آنزیم خاصی است که شما را می تواند از شر لک های پوستی خلاص کند، پاپایا ی تازه خام را روی نقاط تیره ماساژ دهید. اجازه دهید 20 دقیقه باقی بماند. سپس پوست را با آب ولرم بشویید.2 بار در روز این کار را بکنید.

9) آب پیاز

شما می توانید 2 تا 3 بار در روز آب پیاز قرمز را با عسل مخلوط کنید. 1 قاشق غذاخوری آب پیاز را با 2 قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و  روی صورت بمالید اجازه دهید15 دقیقه بماند و بعد خوب آبکشی کنید تابوی قوی پیاز برود.

10) آب

نوشیدن آب زیاد در طول روز بین 6 تا 8 لیوان کمک می کند تا سموم از بدن شما خارج شوند و لک های پوست شما کم رنگ شوند بعلاوه با این کار می توانید به سلامت کل بدن و تآمین رظوبت لازم پوست کمک کنید.

فراموش نکنید حتی اگر لک های شما به دلیل آفتاب بروز نکرده باشند، قرار گرفتن در معرض آفتاب آنها را پر رنگ تر و بیشتر می کند بنابراین حتماً از ضد آفتاب با SpF مناسب استفاده کنید.

منبع:

tehranskin

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *