درمان اوتیسم به کمک حیوانات خانگی!!

%d8%a7%d9%88%d8%aa%db%8c%d8%b3%d9%85-%d9%88-%d8%ad%db%8c%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c

تحقیقات جدید انجام شده نشان می دهند که تعامل داشتن با یک حیوان خانگی مزیت های زیادی برای کودکان مبتلا به اوتیسم دارد. با این حال نویسنده تاکید می کند که لازم است حساسیت های هر کودک و خانواده وی مورد توجه قرار گیرند.

این تحقیق در مورد ارتباط کودکان مبتلا به اوتیسم با سگ ها انجام شد. حدود دو سوم خانواده های این کودکان دارای سگ بودند. از این 94 درصد خانواده ها معتقد بودند که کودک آنها به شدت به حیوان خانگی وابسته است. حتی خانواده هایی که سگ نداشتند نیز معتقد بودند که فرزند آنها از برقراری ارتباط با سگ ها لذت می برد.

قبل از این محققان دریافته بودند که خانواده هایی که از حیوان خانگی مراقبت می کنند، فرزندانی دارند که روابط اجتماعی قوی تری با دیگران برقرار می کنند. به این ترتیب بررسی ها در مورد تاثیر موقت بازی با یک موجود زنده بر روی مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم نیز ادامه پیدا کرد. تعدادی از متخصصان اوتیسم نیز برنامه هایی درمانی با استفاده از اسب ترتیب دادند.

دکتر گرچن کارلایل در این زمینه می گوید: ” سگ ها رابطه بی قید و شرط و همراهی بدون قضاوت با کودک مبتلا به اوتیسم برقرار می کنند و کودک بیمار نیز از این نوع رابطه بهره های زیادی می برد.”

در هنگام انتخاب حیوان خانگی لازم است که والدین نیازها و حساسیت های کودک خود را با دقت در نظر بگیرند. انتخاب یک حیوان خانگی مهم است، اما انتخاب یک حیوان برای کودک مبتلا به اوتیسم یک تصمیم بسیار جدی می باشد. به عنوان مثال کودکی که به راحتی آشفته می شود یا به سر و صدا حساس است، با یک سگ فعال یا سگی که زیاد پارس می کند، دچار مشکل خواهد شد.

منبع:

https://www.autismspeaks.org/science/science-news/autism-and-pets-more-evidence-social-benefits

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *