داروی گاباپنتین (نورنتین)؛موارد مصرف و عوارض جانبی

گاباپنتین

آشنایی با داروی گاباپنتین (نورنتین)؛موارد مصرف و عوارض جانبی

نورونتین ( گاباپنتین ) ، یک داروی ضد صرع است که برای درمان تشنج،سردرد،دردهای ناشی از صدمات عصبی و سایر انواع درد به کار می رود.این دارو از دسته داروهای ضد تشنج است ولی عموما بیشتر برای درد بکار می رود تا تشنج

نکات مهم در مورد این دارو و نحوه مصرف آن:

  •  نورونتین ( گاباپنتین ) را دقیقا همانگونه که پزشکتان گفته است مصرف کنید و هیچگاه سرخود دارو را شروع یا قطع نکنید.
  • عوارض جانبی شایع  گاباپنتین شامل تاری دید ، برونشیت ( در کودکان ) ، سرگیجه، خواب آلودگی ، خستگی، تب ( در کودکان ) ، مختصری حرکات غیر ارادی چشم ، خارش و آبریزش بینی ، فقدان هماهنگی عضلانی ، تهوع، لرزش ، عفونت ویروسی ( در کودکان ) ، استفراغ گهگاهی، و افزایش وزن ( در کودکان ) است .
  • این دارو برای درمان سردرد و درد های دیگر با دوزهای متفاوتی بکار می رود ،لذا از مصرف سرخود آن با توصیه دوستان و بدون نظر پزشک خودداری نمایید.
  • این دارو موجب خواب آلودگی می گردد و بهتر است قبل از اقدامات نیازمند هوشیاری کامل مانند رانندگی مصرف نشود.
  • اگر شما هر گونه مشکل کلیوی دارید و یا تحت همودیالیز هستند،حتما قبل از مصرف دارو به پزشکتان بگویید.

 


گاباپنتین دارویی است که در درجه نخست جهت درمان اپیلپسی (صرع) استفاده میشود، ولی بطور معمول در موردها دیگری بجز صرع نیز گاباپنتین تجویز می‌گردد.

در این نوشتار با جزییات بیشتری به معرفی داروی گاباپنتین می‌پردازیم.

قرص گاباپنتین (گابانتین) چیست و چه عوارضی دارد؟

گاباپنتین (گابانتین) ۱ داروی ضد تشنج و تسکین دهنده درد است. گاباپنتین بر روی مواد کیمیایی (شیمیایی) و اعصابی در پیکر (بدن) اثر میگذارد که در پیدایش تشنج و برخی انواع درد گرفتار هستند.

گاباپنتین در بالغین و بزرگسالان جهت درمان دردهای نوروپاتیک (دردهای عصبی) ناشی از میکروب (ویروس) تبخال یا زگیل استفاده میشود. گاباپنتین بنام تجاری Horizant نیز جهت درمان سندرم پاهای بی قرار استفاده میشود.

گاباپنتین بنام تجاری نورنتین هم جهت درمان تشنج‌های افراد بزرگسال و بچه‌های (اطفال) دست کم ۳ ساله استفاده میشود. تنها از گاباپنتینی بهره جویی کنید که توسط دکتر تجویز شده است.

اطلاعات اساسی و مهم در زمینه گاباپنتین

برخی اشخاص در وقت استعمال خصوصا در آغاز استعمال گاباپنتین گهگاهی به خودکشی فکر می‌کنندکودکانی که گاباپنتین استعمال میکنند امکان دارد گرفتار دگرگونی (تغییرات) رفتاری شوند نسبت به دگرگونی (تغییرات) خلقی و برخی نشانه‌های دیگر هوشیار باشید و هرنوع نشانه جدید یا نامطلوب‌تر شدن نشانه‌های را به دکتر (پزشک) اطلاع دهید.

استعمال گاباپنتین را بطور غیرمنتظره قطع نکنید، حتی چنانچه حس می‌کنید حالتان خوب است.

پیش از استعمال گاباپنتین

چنانچه به گاباپنتین حساسیت دارید، نباید از این دارو بهره جویی کنید. جهت اینکه یقین حاصل کنید که استفاده از دارو جهت شما بدون خطر است، چنانچه تاکنون به هر ۱ از مشکلات زیر گرفتار شده اید، پیش از آغاز استعمال گاباپنتین قطعا به دکتر (پزشک) اطلاع دهید:

  • بیماری کلیوی (یا چنانچه در حال دیالیز هستید)
  • مرض قند (دیابت)
  • دلمردگی (افسردگی)، اختلال خلقی یا فکر و مبادرت (اقدام) به خودکشی
  • تشنج (مگر اینکه گاباپنتین را جهت درمان تشنج اخذ کنید)
  • بیماری کبد
  • بیماری قلبی
  • (بیماران گرفتار (مبتلا) به سندروم پای بیقرار) چنانچه در طی روز می‌خوابید یا شیفت شبانه کار انجام می‌دهید (می کنید)

برخی اشخاص در وقت استعمال داروی گاباپنتین به خودکشی فکر میکنند. دکتر (پزشک) اثر بخشی دارو را طی ملاقات‌های بسامان (منظم) مورد وارسی قرار می‌دهد. خانواده و اطرافیان نیز باید نسبت به دگرگونی (تغییرات) خلقی و نشانه‌های به وجود آمده در فرد هوشیارتر باشند.


گاباپنتین در دوره حاملگی

مشخص نشده است که آیا گاباپنتین به نوزاد متولد نشده زیان می‌زند یا خیر قبل از استعمال گاباپنتین چنانچه حامله (باردار) هستید یا قصد حاملگی دارید، قطعا به دکتر خود اطلاع دهید.

کنترل تشنج در دوره حاملگی خیلی پراهمیت است و تشنج در دوره حاملگی هم به مادر و هم به نوزاد زیان می‌زند. در دوره حاملگی استعمال گاباپنتین را جهت تشنج بدون مشاوره دکتر (پزشک) آغاز یا متوقف نکنید و چنانچه حامله (باردار) سهمگین و شدید بی درنگ به دکتر (پزشک) اطلاع دهید.

گاباپنتین میتواند وارد شیر مادر شود، ولی اثرات آن بر روی نوزاد ناشناخته است. چنانچه در حال شیردهی به نوزاد هستید، قبل از آغاز استعمال گاباپنتین به دکتر (پزشک) اطلاع دهید.

نکاتی در زمینه استعمال گاباپنتین

گاباپنتین را درست طبق دستور دکتر (پزشک) استفاده کنید و این دارو را کم‌تر یا افزون‌تر از میزان سفارش شده استعمال نکنید. استعمال گاباپنتین را بطور غیرمنتظره متوقف نکنید.

قطع غیرمنتظره استعمال گاباپنتین امکان دارد سبب ازدیاد تشنج‌ها شود.

در زمینه کاهش مقدار استفاده دارو دستورالعمل‌های دکتر (پزشک) را دنبال نمایید.

۱ برچسب هشدار یا کارت شناسایی همراه داشته باشید که نشان بدهد. داروی گاباپنتین مصرف میکنید. بعلاوه به هر پزشکی که مراجعه می‌نمایید، می‌بایست در جریان استعمال داروی گاباپنتین توسط شما قرار گیرد.

داروی گاباپنتین بر روی برآیند برخی آزمایش‌ها اثر میگذارد، بنابراین جهت انجام هرنوع آزمایش یا معاینات پزشکی به دکتر (پزشک) اطلاع دهید که داروی گاباپنتین مصرف میکنید. قرص و کپسول گاباپنتین را در درجه حرارت اتاق حفاظت کنید و از نور و رطوبت دور نگه دارید.

اقدامات احتیاطی در وقت استعمال گاباپنتین

این دارو بر روی افکار و عکس العمل‌های شما اثر می‌گذارد در وقت استعمال گاباپنتین چنانچه تصمیم به رانندگی دارید یا کاری می‌کنید که احتیاج به هوشیاری دارید، خیلی احتیاط نمایید.

۲ ساعت پیش و ۲ ساعت پس از استعمال گاباپنتین از استعمال آنتی اسیدها پرهیز کنید. آنتی اسیدها جذب گاباپنتین را جهت پیکر (بدن) دشوار میکند. بعلاوه آشامیدن الکل در وقت استعمال گاباپنتین امکان دارد سبب پیدایش اثرات ناخواسته جدی شود.

اثرات ناخواسته گاباپنتین

چنانچه نشانه‌های بازتاب حساسیتی را در خور تماشا انجام می‌دهید (می کنید)، بی درنگ به دکتر (پزشک) مراجعه نمایید. نشانه‌های بازتاب حساسیتی به گاباپنتین شامل: مشکل تنفسی، ملتهب شدن صورت، لب‌ها، زبان یا حلق

چنانچه ۱ بازتاب جدی نسبت به دارو نشان دادید که بر روی بخش‌های گوناگون بدن اثرگذاری (تاثیر) گذاشته است، قطعا به دکتر (پزشک) مراجعه نمایید. واکنش‌های جدی نسبت به گاباپنتین شامل: جوش‌های پوستی، تب، غده‌های ملتهب، نشانه‌های همانند به آنفلوآنزا، دردهای ماهیچه‌ای (عضلانی)، سستی سهمگین و شدید، کبودی غیر معمولی یا زرد شدن پوست یا چشم‌ها این واکنش‌ها امکان دارد چند هفته پس از آغاز استعمال گاباپنتین اتفاق بیوفتد.

هرنوع نشانه جدید یا نامطلوب‌تر شدن نشانه‌های را به دکتر (پزشک) گزارش دهید، بعضی از این علائم شامل: دگرگونی (تغییرات) رفتاری یا خلقی، پریشانی (اضطراب)، آفند (حمله) هراس، مشکل در حین خواب یا حس تحریک پذیری، خشم، تهاجمی شدن، بیقراری، بیش فعالی (ذهنی یا جسمی)، دلمردگی (افسردگی) یا فکر به خودکشی یا صدمه زدن به خود

در حالت بروز هر ۱ از نشانه‌های زیر در وقت استعمال گاباپنتین به دکتر مراجعه کنید:

  • افزایش تشنج و حملات مشابه تشنجی
  • سستی یا ملال و خستگی سهمگین و شدید
  • چالش در اعتدال یا جنبش ماهیچه‌ها (عضلات)
  • درد قسمت والای شکم
  • درد قفسه سینه
  • سرفه‌های جدید یا نامطلوب‌تر شدن سرفه‌ها به همراه تب و مشکل تنفسی
  • احساس سوزش سهمگین و شدید یا بیحسی
  • حرکات غیرارادی و تند چشمها
  • مشکلات کلیه – کاهش ادرار، درد یا بروز چالش در زمان خروج ادرار، ملتهب شدن در پاها و مچ پاها

اثرات ناخواسته گاباپنتین در اطفال

برخی اثرات ناخواسته زیادتر در کودکانی بروز میکند که درحال استعمال گاباپنتین هستند.چنانچه فرزند شما در حال استعمال داروی گاباپنتین است و هر ۱ از نشانه‌های زیر را در وی تماشا انجام می‌دهید (می کنید)، قطعا به دکتر (پزشک) اطلاع دهید:

  • دگرگونی (تغییرات) رفتاری
  • چالش در حافظه
  • دشواری هایی در تمرکز
  • بیقراری و خشونت کلامی و گاهی فیزیکی

رایج‌ترین اثرات ناخواسته گاباپنتین

اثرات ناخواسته معمول مرتبط به گاباپنتین شامل:

  • درد سر (سردرد)، گیجی (سرگیجه)، خواب آلودگی و ملال و خستگی
  • تورم در دست یا پا
  • چالش در چشم‌ها
  • چالش در هماهنگی
  • (در کودکان) تب، تهوع و بالا آوردن

موردها قید شده لیست کاملی از اثرات ناخواسته گاباپتین نیستند. این دارو امکان دارد عارضه‌های دیگری نیز داشته باشد. در حالت بروز هرنوع پیامد بی درنگ به دکتر (پزشک) مراجعه نمایید.

تداخلات دارویی با گاباپنتین

تداخلات دارویی بر روی اثربخشی دارو اثرگذاری (تاثیر) گذاشته و ریسک ظهور اثرات ناخواسته را افزایش میدهد. در اینجا به بااهمیت‌ترین تداخلات دارویی با گاباپنتین اشاره میکنیم ولی تمام تداخلات را در بر نمی‌گیرد. لیستی از تمام دواهایی که مصرف میکنید (داروهای با نسخه، بی نسخه، مکمل‌ها و دواهایی گیاهی) به همراه داشته باشید و آنرا به دکتر خود ارائه دهید. استعمال داروی گاباپنتین را بطور غیرمنتظره و بدون مشاوره با دکتر (پزشک) آغاز یا متوقف نکنید و مقدار استفاده دارو را تغییر ندهید.

یکی از دواهایی که با گاباپنتین تداخل دارد داروی اورلیستات* orlistat است.

*اورلیستات orlistat: جهت کاهش جذب چربی و درمان فربهی (چاقی) از آن استفاده میشود این دارو در ایران عمدتاً بنام تجاری لیپونیل (Liponile) و در بخش زیادی از کشورها بنام تجاری Xenical عرضه میشود.

 

چنانچه در حال استعمال دواهای دیگری هستید که سبب خواب آلودگی و گیجی می‌شوند، به طور مثال الکل، ماری جوانا، آنتی هیستامین‌ها، دواهای خواب آور یا دواهای پریشانی (اضطراب)، شل کننده‌های ماهیچه‌ای (عضلانی) و ضد دردهای روانگردان (مانند کدوئین و مورفین) پیش از استعمال گاباپنتین به دکتر (پزشک) اطلاع دهید.

برچسب مرتبط به آمیزه‌ها (ی) داروها را با دقت وارسی نمایید زیرا این داروها امکان دارد دربردارنده (حاوی) آمیزه‌ها (ی) خواب آور باشند. (مانند دواهای حساسیت و دواهای سرفه و سرماخوردگی)

داروی گاباپنتین را با دیگر دواهایی که شامل گاباپنتین هستند استعمال نکنید.

گاباپنتین روی برخی آزمایش‌های ادرار که جهت رسیدگی (بررسی) پروتئین ادرار انجام می‌شوند، اثر میگذارد. قطعا به دکتر درمانگر و پرسنل آزمایشگاه اطلاع دهید که درحال استعمال داروی گاباپنتین هستید.


عوارض جانبی: برگه بعدی را ببینید (اینجا کلیک کنید)


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

847 دیدگاه دربارهٔ «داروی گاباپنتین (نورنتین)؛موارد مصرف و عوارض جانبی»

  1. سلام من به مدت چهل روز بود روزی هست کپسول گاباپنتین ۳۰۰ مصرف می کردم و چهار روز شده می‌خوام بزارم کنار ولی از سر درد و دست و پا درد این چهار شبانه روز نخوابیدم میخواستم بدونم دارویی هست که اثر گاباپنتین رو خنثی کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. با سلام، من حدود یک سال و نیم است که کپسول گاباپنتین ۱۰۰ و قرص ازیپم ۲۰ را مصرف می کنم الان دو سه ماهی میشه که روی دستام سینه و شکم و گردنم جوش های قرمز رنگی نمایان شده و روی چانه ام یک لکه‌ی قرمز رنگ‌‌ به اندازه یک سکه به وجود آمده که روی این نقطه سفیدک (مثل شوره) میزنه میخواستم ببینم این از عوارض کدوم یک از این داروها است و آیا خطرناک است. به دکتر معالج ام مراجعه کردم گفت از این داروها نیست ولی من الان یک سال است که فقط همین داروها را مصرف می کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      معمولا این حالت جزو عوارض نادر در برخی افراد می باشد. توصیه می شود جهت بررسی دقیق و ارائه راهکار مناسب، توسط متخصص پوست معاینه شوید.

  3. سلام من دو عدد کپسول گاباپنتین خوروم وچند ساعت میگذره اشکالی نداره الان الپرازولام مصرف کنم همیشه نمیخورم گاباپتین

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      مصرف این داروها باید با تجویز پزشک و در دوز مناسب باشد. بدون ارزیابی طبی نمی توانیم پاسخ دقیقی به شما ارائه دهیم. حتما در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      بستگی به شرایط بالینی فرد، دوز مصرفی و طول دوره مصرف دارد.

  4. سلام من بعداز مصرف قرص گاپاپنتین ۱۰۰ عادت ماهیانه ام شروع شد درحالی ک تازه تموم شده از اثرات همین داروعه؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      معمولا این حالت ناشی از مصرف این دارو نمی باشد اما توصیه می شود با پزشک معالج خود در این زمینه مشورت نمایید.

  5. سلام، یه سوال داشتم ممکنه داروی گاباپنتین با تاثیر منفی روی کبد یا پانکراس باعث بالا رفتن کاذب عدد تومور مارکر cea بشه؟

  6. سلام من مواد مصرف میکردم الان 10روز قطع مصرف کردم دکتر متخصص بهم گاباپنیین300 تجویز کرده و از روز 6ام مصرف میکنم دیشب مصرف نکردم تا صبح نخوابیدم بعد من میترسم به این دارو عادت کنم. به نظر شما یکی دو هفته مصرف اعتیاد میاره یا دیگه نندازم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      مصرف دارو با تجویز و نظارت پزشک جای نگرانی نمی باشد.
      عوارض مصرف هر دارویی متناسب با دوز مصرفی و دوره مصرف، پس از مدتی برطرف خواهد شد.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بستگی به ارزیابی بالینی، سایر داروهای مصرفی و … دارد.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      این دارو اصولا بیشتر برای موارد ضد صرع و تشنج استفاده می شود. در این خصوص پزشک معالجتان باید پس از ارزیابی بالینی تصمیم گیرند.

  7. با سلام و عرض ادب من یه ۱۵ روزی هست که سرفه های قطاری دارم به دکتر مراجعه کردم برام تست کرونا نوشت که جواب تستم منفی بود به متخصص عفونی که مراجعه کردم برام شربت دکترموتورفان ‘مپول دگزامتازون ‘اسپری’و قرص گابانتین ۱۰۰ نوشت’میخواستم بدونم قرص گاباپنتین برای سرفه و حساسیت تجویز میشه ؟
    تو گوگل که سرچ کردم هیچ ربطی به سرفه و حساسیت نداشت؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      گاباپانتین یک داروی ضد صرع است که معمولا برای درمان تشنج، سردرد، دردهای ناشی از صدمات عصبی و سایر انواع درد به کار می رود.
      جهت پاسخ دقیق در این خصوص، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. بهتر است درباره این موضوع با پزشک معالج خود صحبت کنید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت پاسخ دقیق در این خصوص، نیاز به ارزیابی شما می باشد.

  8. سلام.دکتر به خاطر وزوز گوشم گابا نتین 300برام تجویز کرده ولی از روز مصرف زیر پلک چشمم ورم کرده همینطور وسط پیشونیمم گاهی درد میگیره فکر میکنم ضعف چشمم زیاد شده یا اثر دارو هستش

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. ممکن است دچار عوارض دارو شده باشید.
      توصیه می شود در این زمینه با پزشک معالج خود صحبت نمایید تا در صورت عوارض ایجاد شده توسط دارو، دوز دارو و یا خود دارو تغییر یابد.

  9. سلام من 23سالمه سه ماه پیش بخاطر استرس و فشار عصبی دکتر برام گاباپنتین 100تجویز کرده بود هرروز 2بار مصرف میکردم که قصد دارم ترکش کنم بمدت دو هفته هرروز یدونه خوردم بعددوباره دوهفته یک روز درمیان خوردم الانم یک هفته ست دوروز درمیون میخورم میتونم دیگه کلا قطع کنم ؟چون کمش کردم؟

  10. سلام من بخاطر استرس و افسردگي و عدم تمركز دكتر رفتم و برام آسنترا و اين كپسولو تجويز كردن
    مشكلي كه به وجود نمياد اگه اين دوتارو با هم بخورم؟
    و اينكه اين كپسول باعث عدم تمركز ميشه؟؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی داروها را طبق نظر پزشک معالجتان مصرف نمایید. در مورد بخش دوم صحبتتان نیز بله می تواند در برخی افراد موجب مشکلات حافظه گردد که در این مواقع باید با پزشک معالجتان در میان بگذارید.

  11. سلام من چند روزي هست اين كپسول مصرف ميكنم شب ساعت ١١ مصرف ميكنم از اواسط شب كه خواب هستم گوشم وزوز ميكنه تا صبح اين عادي هستش

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی بله ممکن است به خاطر مصرف این دارو بوده باشد. توصیه می کنیم این حالت را با پزشک معالجتان در میان بگذارید.

  12. اگه گاباتیبن همراه گلوکزامین سولفات مصرف شه مشکل پیش میاد؟دکتر از هرکدوم روزی یدونه گفته خواستم بدون دوتاش باهم مصرف شه چی میشع

  13. درود آرتریت روماتویید دارم جدیدا دیسک گردن شدم متخصص جراحی مغز و اعصاب گاباپنتین صد دادن برای دو هفته، متوترکسات، سولفاسالازین، پردنیزولون مصرف میکنم، با گاباپنتین تداخل ندارد؟

  14. سلام،حدود یک سال ونیمی میشه پشت هردوتاساق پام وقت خواب درد شدیدی میکنه مچ پا به پایین هم شبا خیلی داغ میشه کلا خواب ندارم,ام ار آی دادم ،ازمایش خونم دادم ولی مشکلی نداشتم تا این حدکه این مدت پاهام درد بکنه،الان دکتر برام گاباپنتین۳۰۰،متوکاربامول۵۰۰،تیاماکس۳۰۰،دیکلوفناک،امپول بتامتازون برام تجویز کردن،خواستم بدونم مصرف این داروها در اینده عوارضی ندارن،اگرم راجب داروها یکم توضیح بدین ممنون میشم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی مصرف دارو ها تحت نظر پزشک جای نگرانی ندارد زیرا طی دوره مشخص و با دوز های مشخص توسط پزشک تجویز میگردد و در صورت مشاهده هر گونه علائمی میتوانید با وی در میان بگذارید تا بررسی شود. نورونتین ( گاباپنتین ) ، دارویی برای درمان تشنج،سردرد،دردهای ناشی از صدمات عصبی و سایر انواع درد به کار می رود. همین طور داروهای دیکلوفناک و متوکاربامول و …. نیز برای درد های مفصلی تجویز گردیده اند. با مطاله مقالات سایت و هم چنین کمک گرفتن از بخش داروهای سایت سبز و سالم http://sabzosalem.com/ میتوانید با این دارو ها بیشتر آشنا شوید.

        1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

          دوست عزیز نیاز به معاینه و بررسی شما است. بدون بررسی های بالینی و طبی امکان تشخیص، تجویز و تنظیم دوز مصرفی و یا راه کار مناسب نمی باشد.

  15. باسلام مادرم کف باهاش می سوزد ومقداری نیز چربی خونش بالاست دکتر برای ایشان گابانتین تجویز کرده

  16. کمر درد داشتم دکتر برام ناپروکسن و گاباپنتین100 نوشت دورشو کامل کردم و کمرم خوب شد والان گاهی دوباره کمرم درد می گیرد و فعلا دسترسی به دکتر ندارم گاباپنتبن 100 و سلکسیب که می خورم تادو سه روز خوبم بعد دوباره می حورم ایا مشکلی پیش میاد؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز بدون معاینه شما نمیتوان نظر و تجویزی ارائه کرد. توصیه میشود به پزشک دیگری مراجعه کرده و با وی مشورت نمایید تا با توجه به شرایط جسمی و شدت اختلال دوز دارو تعیین گردد. مصرف خودسرانه دارو به هیچ وجه توصیه نمیشود.

  17. سلام من اخیراروی نهره5 بیرون زدگی دیسک پیدا کردم ودکترم،پیاسکلیدین 300روزی 1 عددو گاباپنتین 100 نوشته برام بتعداد تقریبا عدد روزی دوتا
    سوالم اینه حالا که بعد 2 هفته مصرف دردم کم شده میتونم مصرف گاباپنتین 100 قطع کنم ؟،

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی روند مصرف داروها تحت نظر پزشک معالج تان باید انجام شود. توصیه میشود با وی در میان بگذارید و دارو خودسرانه قطع نگردد. (بهتر است دوره درمان کامل شود)

  18. سلام.من چند روز پیش که از خواب پا شدم دیدم کمرم خشک شده و درد شدید دهره.رفتم دکتر داخلی گفت احتنال دیسک هست و اینکه مهره های پشتم انحراف داره.یه سری دارو نوشتن که گاباپنتین 100هم جزوشون هست.الان میترسم مصرف کنم.میشه لطفا راهنمایی کنید اینکه ایا این دارو فقط باعث تسکین درد میشه یا موجب بهبودی هم میشه.ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در برخی موارد هم منجر به تسکین ودر برخی موارد منجر به بهبود نیز میشود.

  19. سلام دوست عزیز من دیسک کمر دارم و درد سیاتیک پا دارم ..دکتر دیروز به من گاباپانتین ۱۰۰ داده با ناپروکسن ۵۰۰ آیا در روند بهبودی سیاتیک اثر بهبودی کامل داره یا نه ..لطفا راهنمایی کنید ..سپاس

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی بله موثر است. به پزشک معالج خود اعتماد کرده و دارو را طبق تجویز وی مصرف کنید.

  20. با سلام
    من چند ماهی میشه که درد بیضه دارم
    پیش دکتر اورولوژی رفتم گفت فتق بیضه و واریکوسل داری
    این دارو رو تجویز کرده و ویتامین B
    چه تأثیری توی درملن داره ???

  21. با سلام..
    دستور دامپزشک محترم به اینصورت یک سوم محتویات کپسول روزی یک بار
    میشه راهنمایی کنید محتوایات یک کپسول باید با چند سی سی اب مخلوط کنم و چند سی سی با سرنگ بکشم ؟ فک کنم با اب قاطیش نکنم مواد تشکیل دهنده کپسول به طور کامل مخلوط نشه..در ضمن این دارو به منظور مسکن درد تجویز شده….با سپاس

  22. سلام
    دکتر به خاطر اینکه در حین خونگیری پرستار نوک سوزن را به عصب دستم زده
    گاباکیم ۱۰۰ داده
    این فقط ضد درد است یا خاصیت ترمیمی نیزدارد.
    در ضمن ناراحتی معده دارم ک پنتاپرازول مصرف می کنم
    دکترم متخصص ارتوپدی است

  23. آیا قطع مصرف گاپانتین درد و بی قراری به همراه داره؟سه هفته است مصرف میکنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بستگی به نوع و علت مصرف دارد وحتما باید طول درمان کامل شود.

  24. سلام .برادرم 29 سالشه یکسال و نیم پیش دچار حمله هراس شد و بعدش افسردگی. دوبار سابقه بستری داره . دکترش تشخیص بایپولار و حملات پانیک مزمن داده . و دپاکین و ریسپریدوم.گاباپنتین.سرترالین.اولانزاپین
    .کوئتیاپین.بوسپرون.کلونازپام مصرف میکنه.و توی پروندش بیقراری .عود علایم. کاهش عملکرد.مشکلات کاری و شغلی.حملات پانیک.بیخوابی.ذکر شده.چون نظامیه کمیسیون پزشکی فرستادنش پیش دو دکتر.یکیشون تایید کرده bmdو همه مواردو.یکی از دکترا گفته چون قرص لیتیو مصرف نمیکنه و مانیا توی پروندش نیست افسردگی تک قطبی داره. لطف بفرمایید مرا راهنمایی کنید چطور از خودمون دفاع کنیم که برادرم اختلال دو قطبی داره .؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جهت بررسی بیشتر با تمام مدارک پزشکی برای جناب دکتر قاسمی در شعبه شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  25. سلام . برادرم یکسال و نیم پیش دچار حمله هراس شد . بعد اون هم افسردگی گرفت.تا حالا دوبار بستری در بیمارستان اعصاب و روان شده.دکترش تشخیص اختلال دوقطبی بیپولار و پانیک مزمن داده .دپاکین .گاباپنتین. کوئتیاپین .ریسپردون اولانزاپین.سرترالین .بوسپرون .کلونازپام مصرف میکنه .در پرونده بستریش بیقراری . عود علائم .کاهش عملکرد. بیخوابی .مشکلات شغلی و کاری.حملات متعدد پانیک ذکر شده. چون نظامیه بخاطر بیماریش کمیسیون پزشکی اون رو پیش دو دکتر فرستادن.یکی از دکترا پانیک با bmd تایید کرده .و یکی از دکترا گفته چون قرص لیتیوم مصرف نمیکنه و حمله مانیا توی پروندش ننوشتن پس افسردگی تک قطبی داره . لطف بفرمایید خواهشمندم ما را راهنمایی بفرمایید که چطور ما در کمیسیون از خودمون دفاع کنیم که برادرم اختلال دوقطبی داره .خواهش میکنم توضییح بدید .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      با تمام پرونده پزشکی اش برای جناب دکتر قاسمی و یا جناب دکتر شیرآلی در شعبه شریعتی و یا جناب دکتر خواجوی در شعبه کرج نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  26. سلام ,من لرزش دست دارم که ارثی هم هست خیلی هم ضعیفه لرزش دستام ,,حال رفتم دکتر برام گاباپنتین ۱۰۰نوشتن ,,تاثیری برا من داره

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      درصورتی که پزشک متخصص مغزو اعصاب برای شما تجویز کرده باشند بهتراست اعتماد کرده و مصرف نمائید .

  27. محمد البوعطيوي

    سلام اقاي دكتر من متادون مصرف ميكنم و ميخوام تكرش كنم ولي عوارض تركش را نميتونم تحمل كنم ميشه بهم بگي چطور ميتونم تركش كنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      ترک دارو باید با بررسی دقیق علائم و پیشینه فرد انجام پذیرد بهتراست به صورت حضوری برای جناب دکتر قاسم زاده در شعبه آزادی وقت ملاقات تهیه فرمائید.

  28. با سلام
    من 34 ساله ام.و آرتریت پسوریازیس دارم که بعد از مدتی دکتر قطع داروی ریمکد برایم تجویز کردند و مدت 4 ماه گاباپنتین 100 میخورم .چطوری این دارو رو قطع کنم و ایا با قطعش درد به سراغم میاد. از عوارضش میترسم و اینکه معده ام اذیت میکنه… ممنون از راهنماییتون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز همان طور که مصرف دارو تجت نظر پزشک باید صورت گیرد قطع مصرف نیز باید با تجویز پزشک صورت گیرد، توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا راهنماییتان کند تا در صورت لزوم داروی جایگرین تجویز گردد.

  29. سلام من دندان عقلم جراحي كردم و يك ماه نصف دهنم بي حس مونده يه دكتر بهم گفت كه مصرف گاباپنتين ميتونه به حس اومدنشو سريع تر كنه
    درسته،؟

  30. سلام دكتر برام قرص گاياپنتين و سيتالوپرام تجويز كرده حس ميكنم از وقتي ميخورم هم خوابم زياد شده هم تمركزم كمتر شده ايا از علاعم اين قرص عدم تمركز من ٢٥ سالم ولي وزنم ٤٢ هستم شديدن ضعيفم

      1. حتي حس ميكنم براي خوندن يه جمله يه كلمه جا ميزارم يا مخفف ميشه برام اخه يدون گابانتاپنتين ٣٠٠ و يه سيتالوپرام ٢٠ عوارض داروعه؟

        1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

          سلام، دوست گرامی بله از عوارض دارو میباشد. توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا در صورت لزوم دوز مصرفی تغییر یابد و یا داروی جایگزین تجویز گردد. از تغییر نحوه مصرف به صورت خودسرانه پرهیز نمایید.

  31. باسلام دکتربرای ترک متادون برام گاپاپنتین نوشت خواستم بدونم ایاربطی به این داروداردیانه درضمن دچاریبوست هم شدم به طورخیلی سنگینممنون میشم جوابموبدید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام، دوست گرامی نورونتین ( گاباپنتین ) ، یک داروی ضد صرع است که برای درمان تشنج،سردرد،دردهای ناشی از صدمات عصبی و سایر انواع درد به کار می رود. توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا درباره علت تجویز دارو راهنماییتان کند. چرا که قطعا وی طی بررسی شرایط جسمی تان دارو را تجویز نموده. در ارتباط با اختلال یبوستتان نیز باید گفت بله، از عوارش مصرف دارو میباشد.

  32. سلام من از ديروز تا صبح امروز 4 تا گاباپنتین 300 و 2 تا ایبوپروفن خوردم امروز با درد زیاد قلب و دست چپ از خواب پاشدم دلیلش چی میتونه باشه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام، دوست گرامی مصرف خودسرانه دارو بدون تجویز پزشک عوارض دارد و در موارد حاد ممکن است باعث بروز اختلال گردد. از اینکار پرهیز کنید.

  33. با سلام. دکتر گاباپنتین را برای دیسک کمر به من داده. آیا این دارو فقط باعث کنترل درد می شود. یا باعث بهبود دیسک کمرهم میشود.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، به طور مستقیم مرفین و مخدری در آن وجود ندارد ولی چون عوارض خاص خود را دارد مصرف آن حتما باید با تجویز پزشک انجام شود. نه تنها شروع مصرف بلکه قطع دارو نیز با نظر پزشک باید صورت گیرد.

  34. سلام روزتون بخیر
    من بخاطر درد شدید مثل برق گرفتگی و سوزش در قسمت چپ سر کنار گوشم به نورولوژیست مراجعه کردم بعد از MRI و معاینه هیچ تشخیصی داده نشد و چون مبتلا به ام اس هستم برای دور کردن حمله 2 تا آمپول سیناکران و روزی 3 عدد گاباپنتین 100 و روزی 1 عدد بیوتین 300 تجویز کردن . ایشون پزشک خودم نیستن در غیاب پزشکم مجبور به مراجعه شدم اما چون هیچ وقت همچین دارو هایی نگرفتم نگران شدم .
    خوردن این دارو ها برای 50 روز مشکل ساز نمیشه ؟ ممنون میشم نظر تون رو اعلام کنید !
    خیلی ممنون از همکاریتون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، بهتر است با پزشک معالجتان مشورت کنید چرا که قطعا مدت هاست تحت نظر وی درمان میشوید و از شرایط جسمانی و شدت بیماریتان آگاه است. بدون بررسی نمیتوان نظر قطعی درمورد مصرف دارو یا عدم مصرف داد.

  35. سلام من مهره گردنم فاصله داره دکترگفته دیسکش میزنه به رگ عصبت وشانه سمت چپم دردمیکنه وقتی عصبی میشم بازم میگیره وخیلی درد میگیره بایدچیکارکنم به نظرشمابرم پیش روان پزشک ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، موردی که ذکر کردید باید توسط پزشک معالج تان بررسی شود، یا اینکه برای بررسی دقیق تر توسط پزشک مغز و اعصاب ویزیت شوید. پشنهاد ما دکتر زهرا وهابی (متخصص مغز و اعصاب) است. در صورت تمایل از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شریعتی یا آزادی تماس بگیرید تا همکاران تایم ویزیت هماهنگ کنند.

  36. باسلام.من بعد از عمل پلاتوی تیبای زانوم که بی حسی از کمر بود دچارگرفتگی عضلات شدید گردن شدم چندبار دکتر رفتم متوکاربامول تجویز کردن الان ۳۵ روزمیگذره خوب نشدم ولی بهتر شدم زیاد نمیتونم بشینم همش دراز میکشم .مدت یه هفته هست که سمت چپ بدنم ازصورت تا پام وقتی عصبی یا ناراحت میشم کلن بی حس میشه انگار که امپول بی حسی به دندون بزنن اونطوری .دکترمغزو اعصاب رفتم بعد از ام ار ای از مغزمو گرفتن نوارمغزی گفتن سالمی ونظرشون این بود از استرس زیاد اینطوری شدم قرص گابا پنتین۱۰۰ و والپروات سدیم ۲۰۰ تجویز کردندوروز خوردم کلن در طول دو شبانه روز ۵ ساعت تونستم بخابم بی خاب شدم بدحوری رفتم دوباره برام گاباپنتین ۳۰۰ نوشت و قرص زولپیدم ۵نوشتن هر شب نصفشو بخورم .خیلی نگرانم از عوارض داروها.ینی لازمه واقعا اینا واسه من گردنمو بی حسی اندامه چپم بارفیزیوتراپی خوب نمیشه .قبل عمل تا به حال اینطوری نبودم ولی کلن استرس زیاذ دارم.خاهشن راهنمایی کنید که چکارکنم.۲۸ سال سن دارم و خانم هستم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، اینکه ام آر ای انجام داده اید و مشکلی نبوده و از طرفی هم خودتان و هم پزشک تشخیص استرس داده است بهتر است قبل از ادامه ی این دارو ها که عوارض خاص خود را دارد با یک روانپزشک صحبت کنید تا استرستان درمان شود. همیشه درمان اضطراب دارو نیست، روانپزشک طی بررسی و صحبت های دقیق درمان مناسب را اتخاذ میکند. اگر مایلید میتوانید از طریق صفحه تماس با ما با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران تایم ویزیت برایتان هماهنگ کنند.

  37. سلام تاندون شونه ام پارگی خفیف داره دکتر قرص گاپنیتین داده آمروز اولین روز بود خوردم خیلی خواب الو شدم میترسم عادت کنم آرتروز زانو هم دارم امروز عالیم اعتیاد آور نباشه

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام
      اين دارو وابستگى ايجاد نمى كند ، ولى با ادامه ى مصرف ممكن است اثر آن كاهش يابد . بهتر است بعد از چند هفته مصرف مجددا به پزشك مراجعه كنيد تا در مورد ادامه ى درمان تصميم گيرى شود . دکتر بنی هاشمی.

  38. من مدت پنج ماه است كه به صورت خود سر كاباپانتين 300 مصرف ميكنم و تعداد ان به 12 عدد در روز رسيده است حال ميخواهم ان را قطع كنم راهكار دهيد لطفا.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، اینکه به صورت سرخود شروع به مصرف این دارو کرده اید کار بسیار اشتباهی بوده است ولی اینکه تصمیم به قطع مصرف کرده اید خوشحال کننده است. ولی این دارو جزو داروهایی هست که شروع و قطع مصرفش نباید بدون مشورت با پزشک انجام شود. بهتر است در این زمینه از پزشک متخصص مغز و اعصاب کمک بگیرید.از طریق صفحه تماس با ما میتوانید تایم ویزیت هماهنگ کنید.

  39. نازیلا نوبهاری

    سلام. من علایم آتروفی مغزی دارم. همینطور یه توده کوچک مننژیوم در قسمت فوقانی سرم. جدیدا دچار گز گز و خواب رفتگی در ناحیه بینی و گونه میشم. دکتر بعد از ام آر آی
    گاباتن 100 و ب 1 تجویز کردند ولی عوارض دارو نگرانم کرده. درد ندارم. فقط خواب رفتگی در ناحیه صورت آیا مصرف این قرص برای کن مناسبه؟؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، اینکه این دارو برایتان تجویز شده قطعا با تشخیص و معاینه پزشک بوده است. ولی اینکه دجار برخی از عوارض این دارو شده اید و نگرانتان کرده است بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و طول مصرف این دارو را از وی بپرسید و اگر امکان جایگزینی با داروی دیگری برایتان وجود دارد این اتفاق بیفتد.

  40. سلام خسته نباشید خانوم بنده کمر درد گرفته البته همین الان هیچ درد عضلانی ندارد امروز درد از کمرش البته قابل تحمل است درد از کمر به طرف زانو دارد امروز اینطور شده یدونه از این کپسول گاباپنتین رازک 100 خورده ایا ضرر دارد چون 8ماه پیش گفت اینطور شدم رفتم دکتر اینو بهم داد ممنون میشم جواب بنده رو بدید با تشکر

    1. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      سلام، نیاز به بررسی بشتر دارد. بهتر است با پزشکشون مشورت کنند تا دوره مصرف این دارو رو براشون مشخص کنند.

  41. سلام من زیر نظر پزشک ترک اعتیاد میخرم قرص b2رو کنار بزارم برام گاباپنتین 300 نوشته میخواستم بدونم این دارو اعتیاد آور هست با نه؟؟؟؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      این دارو جنبه درماتی دارد و جنبه وابستگی ندارد.البته باید زیر نظر پزشک متخصص خود مصرف نمایید.

  42. سلام من به دکتر مراجعه کردم به علت درد در ناحیه گردن با عکس ام آر ای که معلوم شده دیسک گردن دارم دکتر برای من کپسول گاباپنتین تجویز کرده . حالا که در سایت شما مطالعه کردم عوارض زیادی داره. به نظر شما من باید از این دارو استفاده کنم؟

  43. سلام من چند سال اعتیاد داشتم و در حال حاظر ب مدت ۲ ساله از داروی متادون استفاده میکنم ب علت درد شدید پا ب پزشکه متخصص ارتوپد مراجه کردم ک جهت درمان دردم کپسول پاباپنتین ۳۰۰ روزی ۲ عدد تجویز کرده برام . آیا این دارو ب مدت زیاد عوارضه خاصی داره ?چون من ۵۰ سالمه .ممنون از سایت خوبتون .

    1. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      سلام، بهتر است با پزشکتان مشورت کنید و از وی بخواهید طول دوره مصرف این دارو را برایتان مشخص کند.

  44. سلام خسته نباشید. من دیسک خفیف داشتم اما دو روز پیش یهو کمرم به شدت گرفت طوری که افتادم و دیگه نتونستم بلند شم‌. چون ماموریت کاری هستم دسترسی به بیمارستان ندارم. بردنم درمانگاه و یه آمپول دپو مدریل و یه شل کننده عضلات و شیاف بهم داد . درد کمرم بهتر شد اما دیروز پام سر شده بود . یکی از دوستان قرص گاباپنتین رو بهم داد از دیروز دارم سرخود میخورم . هیچ کدوم از عوارضی که گفتیدو ندارم فقط یه مقدار خواب آلود هستم اونم در حد کنترل هست. تا چه مدت میتونم این قرصو بخورم؟؟ ینی اگه هر روز یه دونه سیصدشو بخورم برام مشکل ایجاد نمیکنه؟ دسترسی به دکتر خودم ندارم. سنم ۲۵ ساله و هیچ مریضی خاصی ندارم خاهش میکنم راهنمایی کنید به شدت پام درد میکنه

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام. تکرار ام آر آی کمر .
      ادامه گاباپنیتین تا زمان بهبود درد پا و تا 300 روز سه عدد می توانید استفاده کنین و مراقب عوارض دارو و خواب آلودگی باشین. دکتر وهابی

  45. با سلام
    سه هفته ای است که جهت تحمل عوارض بعد از سم زدایی مواد مورفینی پزشک برایم گاباپنتین ۳۰۰ روزی دوتا تجویز کرده .آیا این دارو اعتیاد آور است ؟

  46. یاسر ساودعلیایی

    با سلام به همه ی عزیزان گرامی که باعث میشن ما هرچی بیشتر از داروهای مصرفی اطلاع پیدا کنیم.
    من چند روزه که درد قفسه سینه دارم.تست ورزس و اکو هم رفتم و گفتن که قلبت نرماله.ولی منو فرستادن پیش متخصص ریه .دکتری که رفته بودم دارو های بهم داد از قبیل ازیترومایسین…سفیکسیم…گاباپنتین ۱۰۰ و امپول triamcinolone…میخواستم بدونم که این داروها بابت چی هستش.دکتر اشنای داداشم هستش و بهم نگفت بابت چی این دارو رو بهم داد.ممنون میشم راهنماییم کنبد.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      ممکن است عفونت مطرح باشد ولی نوعش را نمیتوان بدون بررسی تشخیص داد

  47. سلام من قبلا به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشتم الان چهار ساله پاکم و هیچ گونه مخدری مصرف نمی کنم.چندی قبل با این قرص آشنا شدم و وقتی روزانه یک قرص گاباپنتین ۳۰۰ مصرف می کنم روز بهتری دارم و فشارهای عصبیم کم شده البته با مجوز پزشک نیست.۳۳ سالمه.توصیه ای دارید

    1. فاطمه حسنی دپارتمان بررسی و ارجاع تخصصی

      حتما با مشورت پزشک کار را ادامه دهید.دکتر قاسم زاده ،اقا محمدی و شیرالی به شما کمک خواهند کرد

  48. سلام.حدود دو ماه هست که قرص گاباپنتین ۱۰۰ روزی دوتا و پاکسیل مصرف میکنم به خاطر اضطراب و افسردگی.ولی از عوارض قرصا نگرانم چون قصد بارداری بعد اتمام قرصا دارم.آیا اثرشون. بعد قطع در بدن میمونه؟ و برا جنین خطری داره؟

    1. فاطمه حسنی دپارتمان بررسی و ارجاع تخصصی

      با سلام این مطلب را با پزشک خود در میان بگذارید تا از عوارض آن جلوگیری کنید

  49. با سلام
    پسری 27 ساله هستم بابت خواب رفتن و درد مچ دست به پزشک مراجعه کردم و تشخیص پزشک چسبندگی رگ عصب بود که قرص نوروپنتین 300 را شبی یک عذ تجویز کرد که بعد از مصرف یک هفته متوجه علایمی شدم که شامل تاری دید،درد قلب،تنگی نفس،پرخوری،دوبینی و پریدن چشم،خشکی لب،بی ثباتی رفتاری و…شدم.

    اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید.
    مچکرم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لطفا با تمامی مدارک پزشکی خود برای جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت و یا خانم دکتر نادری در شعبه کرج نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

    2. سلام دوست عزیز براتون آرزوی سلامتی دارم . من همین مشکلات و اولین بار 9 سال پیش تجربه کردم حتما حتما به یه نورولوژیست خوب مراجعه کنید مشکل تون میتونه خیلی جدی باشه !!!

  50. سلام.بنده ٢ تا از ديسكام بيرون زده و دكتر متخصص چند روز هست كه بهمراه چند قرص ديگر گاباپنتين ٣٠٠ هم تجويز كرده ولى من نخوردم چون از عوارضش مى ترسم. كمرم خيلى درد داره ايا نيازى هست بخورم ؟؟

    1. فاطمه حسنی دپارتمان بررسی و ارجاع تخصصی

      بیرون زدگی دیسک بر اثر نشستن زیاد و اعمال فشار زیاد ممکن است رخ دهد.درمان غیر جراحی و بدن عوارض ضایعات دیسکی و ستون فقرات فیزیوتراپی است.لطفا از کلینیک شایگان مهر در رسالت نوبت بگیرید.

  51. سلام من براي عفونت رحم و كمر درد ناشي از اون دكتر بهم شبي يك عدد گاباپنتين ١٠٠داده ايا درست تجويز شده ؟

  52. سلام من بیماری زونا گرفتم ۷۳ سال سن دارم داروی گابانتین ۱۰۰ برای درد ۲ عدد صبح ۲ عدد شب تجویز شده ولی درد کم نشده اشکالی نداره دارو را قطع کنم یا باید رفته رفته کم کرد در ضمن ۱۰ روز این دارو را مصرف کردم با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست با پزشکی که این دارو را برای شما تجویز کرده اند مشورت بفرمائید تا درست تر و دقیق تر شما را راهنمایی کنند.

  53. سلام خانم دکتر پدر من بخاطر تعویض مفصل و درد سیاتیک دکترا براش یبار گاباپتتین ی بار ملوکسیکام و ی بار دیگه ایندومتاسین تحویز کردن الان عوارض رو خوندم خیلی بد بودن الان ملوکسیکام مصرف میکنه میتونه قطع کنه ب جاش گاباپنتین مصرف کنه؟؟؟
    نظرشما با توجه به عوارض داروها چیه؟؟؟

  54. سلام. برای بنده برای دیسک کمر خفیف و درد پا قرص گاباپنتین تجویز شد .پس از چند روز تحت عمل اپاندیس قرار گرفتم .الان بعد گذشت یک هفته دوباره دردم شروع شد .مصرفشو دوباره از دوز پایین شروع کنم ؟موقع مصرف کلا از حال میرم .برای همین میترسم .لطفا راهنماییم کنید .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      مصرف را مطابق آنچه قبلا مصرف می کردید شروع کنید.

  55. سلام دکتر به من کپسول گاباتین 300 یکی صبح یکی شب داده برای حمله های اضطرابی!به نظر صحیح نمیاد نظر شما چیه؟تشکر.درضمن همینطور افسردگی

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست با یک متخصص دیگر نیز ملاقاتی داشته باشید .دراین خصوص خانم دکتر نیوشا محمدی میتوانند شما را راهنمایی کنند.

    1. فاطمه حسنی دپارتمان بررسی و ارجاع تخصصی

      برای درمان صرع و کاهش درد بصورت مسکن برای دردهایی با منشا عصبی کاربرد دارد

  56. سلام، رفتم دکتر به خاطر سندرم پای بیقرار برام گاباپنتین تجویز کرده. آیا این دارو اعتیاد یا وابستگی داره؟ ممنون

  57. سلام وقت بخیر
    من بعد از گردن درد، دچار حالتی شدم که گردنم با هر چرخش صدا میده، عکس و ازمایش رفتم سالمه، دکتر گفتن کشیدگی هست، قرص گابانتین ۱۰۰ و سلکوکسیب تجویز کردن، هر ۱۲ ساعت، برای دو هفته، توی نت خوندم نباید یکباره گابانتین قطع بشه، اگه مشکلم رفع شد و داروها تمام شد چیکار کنم دوباره برم دکتر؟ از قرص گابانتین نگرانم
    ممنون

  58. با سلام پدر من سه روز پیش کمرش رو عمل کرده که دیسک داشته و کمی هم نخاعش تنک شده بود به گفته دکتر که براش گاباپنتین 300 رو تجویز کرده که شبی یک دونه بخوره هر سه شب که بهش دادیم تب و لرز شدید کرده آیا کپسول رو قطع کنیم دیگه بهش ندیم مشکلی داره ممنون میشم جواب بدید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      دراین مورد بهتراست با پزشک معالج ایشان مشورت بفرمائید .

  59. سلام ببخشید خانن دکتر من برای وزوز گوش به دکتر مراحعه کردم قرص گاباپتین 100 تجویز کرده . با توحه به اینکه این قرص مربوط به صرع است آیا مصرف این قرص رو ادامه بدم

  60. سلام من تحت نظر پزشک برای رفع مشکلات عصبی داروی گاباپنتین 100مصرف میکنم .میخاستم بپرسم که مصرف دایم این قرص اشکال ندارد . ممنون میشم اگه راهنمایی کنید .از پزشکم پرسیدم ایشون گفتن نه حتی اگه مادام العمر بخوری

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      چرا مشکل دارد و بهتر است دوره ای ویزیت شوید تا دارو قطع شود یا ادامه یابد

  61. سلام از نارحتی درد مچ دست چپ رنج می برم به دکتر ارتوپد مراجعه کردم تشخیص دکتر گرفتگی کانال مچ دست بود که به مدت شش هفته کپسول گاباپنتین 300 و قرص ملوکسیب رو تجویز نمودند ،با توجه به اینکه این دارو برای بیماری صرع است آیا برای این بیماریم هم موثر است؟ضمناً این داروها روی قوای جنسی تاثیر میگذارد؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      بله ابن داروها برای موارد متعددی میتوانند تجویز شوند و ایشان داروهای مناسبی را تجویز کرده اند.در مورد سوال دوم نیز عوارض معمول روی قوای جنسی هیچ کدام ندارند و شاید از عوارض نادر و یا نامعمولشان ذکر شود.درصورت نیاز به اطلاعات تکمیلی در این مورد میتوانید به دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی مراجعه نمایید.

  62. سلام
    من مبتلا به دیسک کمر هستم که وقتی کارم زیاد شود (روزانه تا 10 ساعت با کامپیوتر کار می کنم) فشار به پاهایم می آید و در راه رفتنم اختلال ایجاد می کند. پیش 4 پزشک رفتم که همه جراحی را به شرط عدم بهبود عوارض تا 45 روز دیگر توصیه کرده اند و برای این دوره داروهایی به شرح زیر تجویز کردند.
    نوعی کورتون تزریقی به همراه یکی از قرص های گاباپنیتین ، سلوکسیب، ایندومتاسین، ناپروکسن تجویز کرده اند. به دلیل مشابهت کورتون تزریقی نکته ای ندارم ولی نمی دانم این چهار قرص را آیا همزمان مصرف کنم ، اختلال دارویی یا مشکل دیگری ایجاد نمی کنند. یا برخی را مصرف کنم.
    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      درصورت عدم پاسخ به درمان دارویی، قبل از جراحی اقدامات کم تهاجمی برای شما قابل انجام است. به متخصص درد مراجعه نمایید. آقای دکتر بابک باباخانی

  63. سلام من مشکل بدنی دارم نصف بدنم سمت راست حالت خواب رفتگی و سوزش داره دکتر برام گاباپنتین تجویز کرده دوشم 400 در روز یعنی یک کپسول 100 صبح یکی عصر و دوتا شب.عوارضش رو خوندم کمی نگرانم چون در حال حاضر 100 تا کپسول برام تجویز شده یعنی حالا حالاها باید بخورم.البته این کپسول هیچ دردی ازم دوا نکرده.نگران افزایش وزن و تغیر رنگ چشم و عوارض دیگه بسیار نگرانم لطفا راهنماییم کنید

  64. نزدیک به بیست ساله که اسیر افسردگی هستم. فلوکستین و سیتالوپرام و …
    دوسالی هست که تقریبن ماهی یکبار حمله عصبی بهم دس میده، به این معنی که بشدت عصبی، کم حوصله، ناراحت و غمگین تر از همیشه میشم. چن روزی گاباپنتین300 مصرف کردم، کمی بهتر شدم اما خیلی زود باز به همون حال سابق برگشتم. چندین ک چندبار پیش متخصص زفتم. اما کو انسان دلسوز.
    لطفن کمکم کنین

  65. سلام بنده ٢٦ سالمه كارم اداريه ولي با استرس بالا
    يكدفعه كمر درد شدم كه بعد از اون پاي چپم هم درد گرفت بعد از ام ار اي گفتند كه مهره ٤ و٥ مشكل داره
    ناپروكسن ٢٥٠ گاباپنتين ١٠٠ اگزازپام ١٠ ويتامين ب بهم تجويز شد ده روزه دارم اين داروها رو ميخورم ولي الان دو روزه كه ديگه نميتونم بلند شدم به محضي اينكه از حالت دراز كشيدن خارج ميشم پاي چپم شديدا درد ميگيره
    مشكل از داروها نيست؟
    ممنون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام
      برای بررسی کامل علل کمر درد و تنظیم دارو ها به متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید. دکتر کیانی مهر.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه چنین گرایشی فوق تخصص ندارد ولی در این حیطه خانم دکتر وهابی بسیار حاذق هستند .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      خیر ولی باید تحت نظر پزشک و با دوز تجویز شده مصرف شود.

  66. سلام.من یک سال هست که قبل از پریود شدن چهار الی پنج روز سردرد میگیرم ویزیت متخصص داخلی اعصاب شدم برام گابا پنتین100با قرص کلرودیازپوکساید 5تجویز کرده به نظر شما چند دوره باید مصرف کنم تا سردرد هایم بهترشود؟!آیا نیاز به گاباپنتین بوده؟!

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست با پزشک خود مشورت بفرمائید زیرا ایشان شما را مورد بررسی بالینی و طبی قرار داده اند ولی به طور درمان این نوع مشکل باید تحت نظر متخصص مغزو اعصاب صورت بگیرد.

  67. سلام و عرض احترام به شما دست اندرکاران این سایت .

    از زحماتی که می کشید نهایت قدردانی رادارم . امیدوارم خداوند به همه شما عزیزان طول عمر با عزت عنایت بفرماید.

  68. سلام
    من 8 سال هست MS دارم 5 سال هست گاباپنتین 100 استفاده میکنم اگه این دارو رو استفاده نکنم پاهام سنگین میشه
    لطفا راهنماییم کنید که این دارو عوارضی برام نداره

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      درصورتی که تحت نظر پزشک متخصص مغزو اعصاب مصرف می فرمائید جای نگرانی نیست وطبق فرموده ایشان به ادامه مصرف بپردازید.

  69. با سلام
    من گاباپنتین 100 همراه با سرترالین و نورتریپتیلین استفاده میکنم..تقریبا دو هفته ست..دکتر همراه اونا برام ویتامین هم تجویز کردن و مصرف کردم چند روزه که جوش های خیلی بزرگ و چرکینی اطراف لبم ایجاد شده و هی داره بیشتر میشه و همزمان هم آفت لثه…آیا ممکنه بخاطر مصرف این داروها باشه؟؟؟

  70. سلام من خانمی ۶۵ ساله هستم مدت حدود ۱۲ سال است لرزش هر دو دست دارم, دکتر بمن گاباپنتین دادهاند آیا برای درمانم مفید است یانه ؟ باتوجه به عوارضی که دارد زیاد مایل به استفاده نیستم, چون تنها زندگی میکنم. درضمن قرص والسارتان و آملوپرس جهت فشارخون و اپری ریه سرتاید مصرف میکنم.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی مدارک پزشکی و طبی امکان تشخیص و تجدیز و تنظیم دوز دارو به صورت اینترنتی نمیباشد در این خصوص برای جناب دکتر نوراللهی فوق تخصص پارکینسون در بیمارستان توس میتوانید نوبت ویزیت تهیه فرمایید.

  71. سلام من 30 سال دارم و 5ساله با گابا اشنام و روزی 4عدد 400 می‌خورم برای آیا میتونه عوارض زیادی روم بزاره؟؟

  72. باعرض سلام وادب
    من. مشکل انحراف ستون فقرات دارم با20-30درجه ولی الان مدتیه که درد تا نوک انگشتای پام و زانوهام کشیده میشه وقتی به دکتر مراجعه کردم واسم ام آر آی نوشتن و دوتا کپسول معرفی کردن یکی گاباتین 100 ذیگری. کپسول سلکوکسیب
    ممکنه مشکل زانو و کمرم جدا از همدیگه باشن چون درداشون گاهی مجزاست. و داروهایی که تجویز کردن چقدمیتونه موثرباشه!؟0

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بله ممکن است مجزا باشد و معاینه افتراق دهنده است
      داروها فقط درد را کاهش میدهند

  73. با سلام مدت دو سال هست که به تشخیص پزشک دچار پارکینسون شده ام و دارای دیسک کمر هم هستم به طوری که بیشتر اوقات خصوصا بعد از انجام کار سنگین از شدت درد دولا راه می روم یکی از دوستانم کپسول گابانتین را پیشنهاد کرده آیا مفید هست درضمن داروهای متورال کاپتو پریل آمانتادبن و مادوار هم مصرف میکنم با کپسول گابانتین اشکالی ایجاد نمیشود.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لطفا بدون مشورت با پزشک خودتان از هیچ دارویی استفاده نکنید.

  74. سلام .من دچار دیسک کمر شده ام که در ام ار ای گفته شده اب بید دو مهره کم ودیسک برامدگی دارد..دکتر برام کپسول گاباپنتین 300 تجویز کرده بعلاوه امپول پردنیزلون استات و کپسول سلکوکسیب ..با توجه به اینکه گاباپنتین بیشتر برای صرع میباشد.برام شبهه بوجود امده.لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جز دارویی هایست که می تواند برای چن منظور تجویز شود .

  75. عرض ادب
    باکلوفن و فولیک اسید و ب6 و ب 12 و گاباتین و فینگولیت را هر روز صبح بعد از صبحانه با یک لیوان آب یکجا مصرف میکنم چند روزی است حالت تهوع و مقدار کمی سرگیجه دارم
    مربوط به تداخل دارویی است ؟لطفا راهنمایی کنید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      علت مصرف داروها چیست ؟
      چه پزشکی این داروها را تجویز کرده اند ؟
      چه مدت است که از مصرف شما می گذرد؟

  76. سلام روز بخیر
    من دچار تنگی کانال اعصاب دست هستم . مدتی قبل گاباپنتین را می خوردم که دستم بهتر شد و قطع کردم الان مدت دو ماه است که ورزش یوگا انجام می دهم .کم کم دست چپم بخصوص از ناحیه مچ می سوزد و دیشب من دوباره گاباپنتین را شروع کردم . به نظرتان آیا ادامه بدهم ؟ یا به دکترمراجعه کنم ؟
    دفعه قبل دکترم معتقد بود که در صورت ادامه یا شروع دوباره درد باید به گردن و کتفم آمپول برنن!!
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      با تمام مدارک پزشکی خود برای جناب دکتر دهقانی در شعبه رسالت و یا خانم دکتر نادری در شعبه کرج نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  77. با عرض ادب واحترام
    براي بنده (44 ساله)كه ديسك بين مهره 4&5 زده بيرون كپسول گاباپنتين 300 و ولتادك100 وويتامين B1 تجويز شده در ضمن مشكل كليه سنگ ساز نيز دارم آيا مصرف دارو ها (شبي يك عدد) مشكلي دارد؟ وبراي قطع دارو چگونه بايد اقدام كرد؟ سپاسگزارم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام
      براي از بين بردن مشكلات بيرون زدگي ديسك مي توانيد از روش هاي توانبخشي و تمرين درماني استفاده كنيد. اين خدمات در بخش هاي توانبخشي، فيزيوتراپي و طب ورزشي آلومينا ارائه مي شود. دکتر امیرخانی

  78. سلام من بخاطر ناراحتی اعصاب حدود چهار سال است کولونزپام یک میلی گرمی و پراپرانول 20 و تراناکوپین 25 استفاده میکنم، شبی یک عدد از هر کدام ، میخواستم بپرسم چیکار کنم برای ترک دارو ها یا ادامه بده ام، و متاسفانه از دکتر روانپزشکم بیزارم چون ب من قرص زولوفت 100 داده بود ک پس از مصرف ب شدت حالم بعد شد و دکتر پاسخگو نبود الان 8 ماه هست فقط دارم تمدید میکنم، شرایط کاری پر استرسی هم دارم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام اگر شرایط پر استرس است و از 4 سال است که در حال مصرف دارو هستید بهتر است اقدام به ترک دارو نکنید. و زیرنظر یک روانپزشک دیگر قرار بگیرید تا شرایط جدید را بررسی کند و برنامه درمانی برای شما فراهم کند. آقای دکتر رضا شیرآلی در زمینه تنظیم دوز داروهایتان به شما کمک می کنند. سپاس.

  79. سلام آیا مصرف گایاپنتین100 و سلبرکس100 همزمان مشکل دارد؟آیا مصرف متوکاربامول و مفنامیک اسید با این ذو بصورت همزمان مشکل دارد؟از راهنمایی شما متشکرم.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام.مصرف گاباپنتین و سلبرکس همزمان مشکلی ندارد اما در همراهی با مفنامیک اسید ممکن است باعث ناراحتی گوارشی شما گردد. دکتر ابریشمی.

  80. سلام

    من در حالت عادی لرزش دست ندارم اما زمانی که یک فنجان یا قاشق با دستم می گیرم بعد از جند ثانیه دستم لرزش می گیرد با مراجعه به پزشک اعصاب و علایم اولیه پارکینسون کپسول گاباکس ۳۰۰ و آمورال ( آمانتادین ) ۱۰۰ را تجویز کرد آیا گاباکس تاثیری برای تشخیص اولیه پارکینسون دارد

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      خیر تفاوتی ندارد فقط نحوه عملکرد درمانگر بستگی دارد.

      1. سلام جناب امیری من حدود یک ماه پیش به علت پارگی فتق دیسک کمر عمل شدم ولی هنوز پای راستم تا کف پام بشدت درد داره می خواستم بدون این درد تا چند روز ادامه داره

  81. سلام و عرض أدب .
    من ٣٠ سال دارم و ورزشكارم ، اما بعضى وقتها فكر و خيال بيش از حد اذيتم ميكرد ، پزشكم به من گاباپنتين ١٠٠ و Doneurin 10 و سيتالوپرام تجويز كرد ، اما احساس مىكنم كه استفاده ان در رنگ چشم تأثير مى گذارد ،.
    من گاباپنتين را در إنترنت search كردم كه براى جلوگيرى از بيمارى صرع بوده پس چرا ايشان اين نوع دارو را به من تجويز كرده ؟
    با تشكر

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      این دو دارو که ذکر کردید، کاربردهای درمانی دیگری نیز بنا به تشخیص متخصصین روانپزشک یا مغز و اعصاب دارد .توصیه میکنم که برای کسب اطلاع و رفع نگرانی به مقالاتی که در سایت در مورد این دو داروی سیتالوپرام و گاباپنتین هست،مراجعه نمایید.

      1. ممنون خانم دکتر من جواد از زاهدان هستم و این دارو را برای درد عضلانی پا استفاده کردم و خوب بوده است چون قبلا از شربت متادون استفاده میکردم ولی الان دارم ترک میکنم

  82. سلام من دارای یک کلیه میباشم،و هیچ مشکلی هم ندارم،استفاده برای دندان درد امکان دارد یا خیر

  83. با سلام
    بنده آتشنشان هستم بعد از شیفت کاری بعلت سختی کار و جنبوجوش زیااد دوقلو پای راستم خیلی درد میگیره و ذوق ذوق میشه ،دکتر برام قرص گاباپنتین 100تجویز کرده روزی یک عدد یک هفته هستش استفاده میکنم، آیاا لازمه چرا که تغییری احساس نکردم و از طرفی اینطور که متوجه شدم بیشتر برای مغذ و اعصا تجویز میشه…ممنون میشم جوابم رو بدید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای کنترل درد می باشد و بهتراست با پزشک خود مشورت کنید شاید نیاز به افزایش دوز باشد .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بدون بررسی بالینی و طبی امکان تشخیص و تجویز وجود ندارد.

  84. سلام میخواستم بدونم این دارو برای ترک اعتیاد خوبه یا نه و اینکه با قرص زیر زبانی ب۲ یا بوپر نوپرین تداخل داره با نه ممنون میشم جواب بدین

  85. با سلام و تشکر از شما من مدتی هست که مشکل دیسک گردن دارم که باعث سردردهای شدید همراه با تهوع می شود البته سرخود قرص سوماتریپتان خوردم برای قطع درد ولی وقتی به دکتر مراجعه کردم و گفتم این داروها درد منو قطع نمیکنه بهم علاوه بر چند دارو پروپرانول10 و گاماپانتین 100 و وپوکساید داده که بخورم با توجه به اینکه این داروها تقریبا خواب آور هست و منم شاغل می باشم می توان بعضی از داروها رو فقط در یک نوبت شب خورد و دیگه صبح نخورد البته دکتر میگه باید بخوری

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      با توجه به تشخیص پزشکتان بهتراست طبق نظر ایشان مصرف بفرمائید .اما برای کنترل سردرد به طور غیردارویی می توانید از روش های ماساژ درمانی و یا بیفیدبک نیز استفاده بفرمائید.

  86. سلام من متورال،اتورواستاتین،اسویکس،برا قلبم و ریسپریدون،دپاکین،سیتالوپرام،ریتالین برا اعصاب میخورم اخیرا ب بیقراری هر دو پا هنگام بیداری پرش دو ارادی و غیر ارادی دوپا مبتلا شدم دکتر گاباپانتین100و زولیور داده هنوز خوب نشدم خواهشا دلیل پرش پاها و کبودی بدنم را توضیح دهید

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      اینهمه دارو؟؟؟؟؟؟؟؟! بهتر است همراه با همه داروهایتان و مدارک پزشکیتان برای یک متخصص روانپزشکی نوبت ویزیت تهیه فرمایید. خانم دکتر بنی هاشمی در این زمینه به شما کمک می کنند. سپاس.

  87. سلام من 23 سالمه و حدود 5 ساله که از داروهای اعصاب مصرف میکنم اخرین باری که دکتر رفتم بهم گاباپنتین300 داد روزی یک عدد،من قبلا این این دارو رو مصرف کرده بودم و هیچ تاثیری ازش ندیدم ولی به نظر دکتر احترام گذاشتم وبازم هیچ نتیجه ای نداد الان 10 روزه که روزی سه تا میخورم البته این دستور دکتر نبوده ولی خودم این دوز رو افزایش دادم که تقریبا نتیجه بخش بوده میخوام بدونم میتونه واسم مشکلی پیش بیاد با این مقدار مصرف
    قرصهایی که واسم تجویز شده:
    آسنترا(سرترالین)100 روزی 3 عدد
    آلپرازولام5/. روزی 3 عدد
    گاباپنتین 300
    و بعضی وقتا که صبح زود بیدار میشم بخاطر استرس زیادی که دارم مجبور میشم از لورازپام هم استفاده کنم

    خواهش میکنم منو راهنمایی کنین تا بتونم با این افسردگی و کسالت حالم بهبود پیدا کنه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه در زمینه تشخیص و تجویز به صورت اینترنتی نمی توانیم به شما عزیز کمکی بکنیم در صورتی که تمایل به تغییر پزشک خود دارید برای جناب دکتر هرمز پور در شعبه شریعتی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید .

  88. سلام:
    برای بیماری درد کلیه به علت کیست کلیه دارو های زیر تجویز شده . نکته اینکه بیمار فعلی داروی فشار خون لوزار 25 و ضد انعقاد خون اسویکس (کلو پیدو گرل) مصرف میکنه . دکتر متخصص عفونی داروهای براش تجویز کرده که من هر چی فکر می کنم ربطی به درد کلیه نداره: و حتی ضرر هم داره؟! البته بیمار در مورد سابقه بیماریش که سکته مغزی بوده و قرصهایی که میخوره چیزی به دکتر نگفته!

    1- قرص گابا پنتین رازک 100
    2- باکلوفن 10
    3-مسکن قوی کافی پین که شاما مخلوطی از استامینوفن کافئین و ایبو پروفن است
    4-آمپول متیل پردنیزولون استات

  89. سلام:
    مادرم پس سونوگرافی مشخص شد که کیست کلیه داره . دکتر متخصص کلیه قرص سفکسیم و سلکوکسیب براش نوشت. کمی بهتر شد ولی قرص سفکسیم که تموم شد و هنوز چند عدد از قرصهای سلکوکسیب مانده بود که به علت درد کلیه در طول شب مادرم اینبار به دکتر متخصص عفونی مراجعه کرد که وی برایش قرص گاباپنتین رازک 100 و قرص باکلوفن وامپول متیل پردنیزولون استات و کپسول مسکن قوی کافی پین که مخلوی از استامینوفن و کافئین و ایبو پروفن است نوشته حالا سوال من اینه:

    اول اینکه هر چی اینترنتو سرچ کردم مصرف گاباپنتین 100 برای درمان صرع و سردرد است و برای کسی که ناراحتی کلیه نیز دارد منع مصرف دارد !!! آیا ممکنه دکتر اشتباه کرده باشه . یا داروخانه اشتباه خونده باشه؟

    دوم: مادرم سابقه عارضه سکته مغزی و فشار خون بالا داره و بطور دائم قرصهای رقیق کننده خون و ضد فشار خون بالامصرف میکنه که با مشاهده عوارض باکلوفن هر دو اینها نشان میدهد ک نباید باکلوفن تجویز میشد؟ البته ایشان درباره سابقه بیماریش چیزی به دکتر نگفته!!

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      گاهی در خواندن دارو در داروخانه اشتباهی رخ می دهد و لی دارویی که فرمودید میتواند در موارد مختلف کاربرد داشته باشد .

  90. سلام من مدتی است جهت کنترل سوزش پا در اثر دیسک کمر گابا پنین مصرف میکنم سوزش پاهام کم شده ولی صدا م خشک وحالت گرفته داره آیا این خطرناک است لطفاً راهنمایی فرمایید. سپاسگزارم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست تحت نظر پزشک دارو را در مدت مشخض مصرف بفرمائید .

  91. سلام خسته نباشید. من سنگ کلیه دارم دکتر برای سردرد این دارو تجویز کردن میتونم از این دارو استفاده کنم؟

  92. سلام.من دختری23هستم،،،دقیقا یکماه پیش دندون عقلمو ک نهفته بود جراحی کردم،بعد از جراحی احساس سری توی همون قسمتی از زبانم ک دندونمو جراحی کرده بود میکردم،بعد از چند روز احساس سوزش شدید در حدی ک آتیش میگرفت نیمی از زبونمو دهنم ب دکتر مراجعه کردم گفت عصبتو حین جراحی آسیب رسونده،،،بعد از اون بهم کاربامازپین دادن ولی باز سوزشم شدید بود ب دکتر مغز و اعصاب مراجعه کردم بهم گاباپنتین 100دادن ک باز هم احساس سوزش میکردم بار بعدی برام گاباپنتین 300نوشتن هر 8 ساعتی یبار،الان دو هفته تموم شده توی سه هفته اسک دارم اساستفاده میکنم ولی همچنان سوزش زبونمم دارم حس میکنم،،،چه راهکاری بهم پیشنهاد میدید؟ در ضمن افسردگی شدید و اضطراب و تپش قلب هم گرفتم و همش گریه میکنم همش بفکره زبانم هستم تو رو خدا جوابمو بدید بهم گفتن زمان بهبودیه ترمیم عصب شش ماه یا شاید یکسال طول بکشه،،،من چطوری تحمل کنم این سوزش زبونمو؟؟؟؟خیلی حالم بده خیلی

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      نیاز به درمان های موثرتری وجود دارد
      برای دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید

  93. سلام من سه ماه هست که پام شکسته و قرص گاباپنتین 300 رو تجویز کردن.می خوام بدونم آیا واقعا این قرص برای شکستگی موثر هست و یا به خاطر عوارضش بهتر است که این قرص رو استفاده نکنم با ءرزوی موفقیت برای شما

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام…این قرص در بهبود و ترمیم شکستگی تاثیری ندارد و برای تسکین دردهای عصبی تجویز میشود،جهت قطع دارو با پزشک معالج خود مشورت فرمایید. دکتر ابریشمی.

  94. سلام من دیسک کمر دارم رفتم دکتر برای من گایاپنتن تجویز کردند خوردم ابتدا صورتم ملتهب شد وبعد توی سرم صدایی مثل اینکه چند شعله گاز با هم روشن باشند میپیچه این صدا از عوارض این دارو است ممنون از راهنمایی شما

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله بهتراست در مورد علائم با پزشک خودتان نیز مشورت فرمائید.

  95. حسین قائدرحمتی

    سلام من مدت دوهفته هست که شصت دست راستم حالت خواب رفتگی یا سِر شده ، و بعد مدتی این عارضه به انگشت اشاره دستم رسیده به قولی داره رشد میکنه ، پیش پزشک رفتم و داروی گاباپنتین و انتریک کوتد رو برام تجویز کرد ، حال دوستانی که اطلاعاتی دارن و میتونن کمکم کنند ممنون میشم، در ضمن من الان دارم کتاب درسی منگنه میکنم و پزشک گفته علت این عارضه همین کار من می باشه, اما من منتظر نظرات شما میمونم.
    ایمیل خودم رو هم میزارم [email protected]
    [email protected]

  96. پسره ۷ ساله دارای اوتیسم + ADHD ، داروهای مختلف مثل ریسپریدون و آریپیپرازول برای کاهش بیش فعالی مصرف کرده اما جواب نگرفته. یه شربت گیاهی برای بیش فعالی مصرف میکنه که افزایش دهندهٔ گابا هست، تأثیر بهتری گزاشته ،
    امکان داره که داروی گاباپنتین بهش کمک کنه؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      با توجه به اینکه ایشان اوتیسم و بیش فعالی را با هم دارند، و بخصوص در بیش فعالی مصرف بعضی از مواد غذایی در علایم موثر هست، توصیه میکنم که به فوق تخصص اطفال برای بررسی مراجعه نمایید.برای درمانهای دارویی به سرکار خانم دکتر رنجبر فوق تخصص اطفال و درمانهای غیردارویی این اختلالها به سرکار خانم عبداللهی در کلینیک شریعتی مراجعه نمایید.

    2. منیر مهدیزاده

      سلام من ناراحتی ستون فقرات و درد کمر دارم ومدت هاست که از پله ها به سختی بالا میرم درد خسته ام کرده است ضمنا سرطان سینه داشتم که تقریبا گنترل شده‌ای دست چپ آدم لنف دارم کلیت روده واسم ورایتی قلب هم گرفتم الحمد الله همه کنترل شده ولی آرتروز ودرد استخوانی زانو وکره دارم اخیرا دکتر ارتوپدی گاباپنتین 300 داده‌اند ومنسه میترسم بخورم شما چه صلاح می دانید روماتیدین که میخورم بهتر میشوم سلبریکس هم میخورم ولی اخیرا معده دردم بیشتر استممنو

      1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

        سلام
        متاسفانه بدون بررسی بالینی و طبی امکان راهنمایی در حیطه دارو نمی باشد .

    3. منیر مهدیزاده

      سلام من ناراحتی ستون فقرات و درد کمر دارم ومدت هاست که از پله ها به سختی بالا میرم درد خسته ام کرده است ضمنا سرطان سینه داشتم که تقریبا گنترل شده‌ای دست چپ آدم لنف دارم کلیت روده واسم ورایتی قلب هم گرفتم الحمد الله همه کنترل شده ولی آرتروز ودرد استخوانی زانو وکره دارم اخیرا دکتر ارتوپدی گاباپنتین 300 داده‌اند ومنسه میترسم بخورم شما چه صلاح می دانید روماتیدین که میخورم بهتر میشوم سلبریکس هم میخورم ولی اخیرا معده دردم بیشتر شده لطفا پاسخ دهید

  97. سلام
    مدتی هست که سمت پایین قفسه سینه احساس درد می کنم.حدودده روزهست که سمت چپ قفسه سینه کمروشانه چپم دچاردردشد.سونو.انوسکوپی.کولونسکپی.انجام دادم مشکلی نبود.چندبارنوارقلب گرفتم .یه عکس ازسینه گرفتم دکتررادیولوژیست نوشت احتمال اسم بدون اینکه دودی باشم وهیچ یک ازعلاءم اسم داشته باشم.رفتم دکترفوق تخصص ریه گفت عصبی هست.واین دارو روروزی سه بار100میلی بانورتریپتلین نوشته والله عوارضش را که خوندم ترسیدم.نمی دونم بخورم یا نه.لطفاراهنمایی کنید

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      درصورتیکه طبق بررسی های متخصصین محترم علاین شما ناشی از اختلالات روان شناختی بیان شده است، نیاز به درمان روانپزشکی به صورت دارویی و یا غیردارویی وجود دارد.برای درمانهای غیردارویی از لحاظ اختلالات جسمانی مرتبط با علایم روانشناختی به سرکار خانم امیری و برای درمانهای دارویی و بررسی روانپزشکی به خانم دکتر فرزانه در کلینیک آزادی یا شریعتی مراجعه نمایید.

  98. باسلام:
    مدتی است که دچار زانو درد،کمر درد و گردن درد شدید هستم.پزشک مغز و اعصاب و ستون فقرات برام شبی ۱ عدد گاباپنتین ۳۰۰ تجویز کرده است.با توجه به موارد مصرف این دارو ،بنده را مجاز به استفاده از این دارو می دانید؟

  99. سلام یک سوال دارم
    من معده رد داشتم به پزشک گوارش مراجعه کردم برای من گابا پنتن دادند بعد از چند روز مصرف احساس گردم خلقم خیلی بهتر شده وانرژی بیشتری دارم این دارو را گرفتم ومدت سه ماه استفاده کردم بعد با یک روانپزشک مشورت کردم که تا کی می توانم این دارو را مصرف کنم به من گفتند تا سه ماه دیگه استفاده کنم ویک ماه اخر را یک روز درمیان مصرف کنم وبعد قطع کنم اما لان متوجه شدم GFR برابر 50 هست ایا این دارو برای کلیه هام ضرر نداره می توانم دوره درمان را تمام کنم ؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      توصیه من در ابتدا به شما این است که برای کسب اطلاعات در مورد داروی گاباپنتبن به مقاله از که در سایت وجود دارد مراجعه نمایید.مورد دوم این است که درصورتیکه عدد GFR پایین باشد، نیاز به بررسی های دقیق تر درمورد دفع کلیوی دارو وجود دارد مثل دفع کراتینین کلیوی که نیاز به بررسی دقیق وجود دارد که درصورت حتی وحود این مورد نیاز میتوان به اصلاح میزان دارویی آن اقدام کرد.توصیه میکنم که از تغییرات میزان این دارو بدون نظر روانپزسک خودداری نمایید.برای کسب اطلاع میتوانید به دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی یا آزادی مراجعه نمایید.

  100. باسلام
    دکتر برای ترک اعتیادم این کپسول رو تجویز کردن و خوشبختانه موفقم شدم
    ولی الان نزدیک دو ماه که دارم مصرفش میکنم درحالی که دوره ش ۱۵روزه بود.
    خواستم بدونم که اگه بعد ۲ماه مصرف یابیشتر، یه دفه قطع مصرف کنم مشکلی برام پیش نمیاد؟
    باتشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در مورد نحوه استفاده و قطع دارو بهتراست با پزشک خود مشورت فرمائید.

  101. سلام من سردرد دارم.دکترم برام گاباتین تجویز کرده.و همینطور طی نوار مغزی که ازم گرفته .گفته نوار مغزم مثه افرادیه که تشنج دارن.و تو اون چیزی که من خوندم گفته شده گاباتین برا جلوگیری از تشنج استفاده میشه و سردرد و صرع.الان استفاده از این دارو بد نیست؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      درصورتی که پزشک متخصص مغزو اعصاب چنین تشخیصی داده اند بهتراست اعتماد کرده طبق گفته ایشان دارو را ادامه دهید.

  102. سلام

    خانم من بیماری MS دارد و دکترش براش آمپول سینووکس رو تجویز کرده بود یک سال و نیمی از آن ها استفاده کرد و خوشبختانه موثر واقع شده بود ؛ و چون موثر بودن و تا حدود زیادی از بیماریش رو کم کرده بود دیگه از آمپول سینووکس استفاده نکرد (بدون اجازه دکترش) … بعد از مدتی بیماریش دوباره برگشت و چشم چپ رو تار و دست راستش رو بی حس کرد و چون موقع خم کردن سر انگشتاش گیز گیز میکرد دکترش براش از همون آمپول ها (سینووکس) و 100 عدد قرص گاباپنتین 300 تجویز کرده ، حالا سوال من اینه خانم من از وقتی شروع به خوردن قرص هاش (گاباپنتین) کرده معدش به شدت سوزش داره ، آیا راه حلی برای رفع سوزش معدش وجود داره یا نه ؟ مرسی

  103. سلام
    من زانو درد داشتم دگتر این دارو رو برام تجویز کرد ولی دارو خونه یادش رفت مقدار مصرفشو بنویسه وآلان نمی دونم که چقدر باید مصرف کنم لطفا کمکم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی نمی توان به شما در این مورد کمکی کرد باید از پزشک خود سوال بفرمائید.

  104. سلام. مدتی است از افسردگی رنج میبرم. دکتر داروهای گاباتین، زولیور، آسنترا، دیپاکین و پرنفازین تجویز کرده که مصرف میکنم.
    1. بعضی صبحا موقع بیداری یک یا چند تا از عضلاتم لمس کامل میشن. شبیه فلج شدن.
    2. با توجه به مصرف این داروها و بدون استعمال مواد مخدر آزمایش TLC اینجانب مثبت شده ( مورفین)
    از شما خواهش میکنم راهنماییم کنید.

  105. درود و عرض ادب مادرم حدود یک ماه پیش دچارسکته مغزی شدند با توجه به دارهای مربوطه دکتر جدیدن برای خواب رفتگی دستها وپاهای مادرم برایشان گاباتین 100تجویز کردند روزی دوبار .در این خصوص راهنمایی میخواستم آیا موثر هست ؟با توجه به برای درمان بیماریهای دیگر هست؟سپاسگزارم .

  106. با سلام و عرض ادب. من افسردگی شدید داشتم و همچنین میگرن. پزشکم برام سیتالوپرام و نورتریپتیلین و گاباپنتین تجویز کردند. حدود یک ماهه که میخورم. خیلی حالم بهتر شده ولی وزنم داره زیاد میشه. با توجه به اینکه اشتهام کم شده. این موضوع نگرانم کرده. آیا راه حلی برای این هست که وزنم نره بالا. یا داروی جایگزین؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      در صورت نیاز به انجام اقدام تخصصی میتوانید به بخش تغذیه در کلینیک شریعتی مراجعه نمایید.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      مصرف این دارو در دیابت بر حسب ضرورت اشکالی ندارد.اما کارکرد کلیه فرد باید نرمال باشد. دکتر ابریشمی.

  107. باسلام. واحترام. من حدود چندین ساله آسم دارم ودیسک کمر وگردن هم دو سه الی دارم در ضمن به بیشتر داروهای مسکن وآسپرین حساسیت دارم دکتر برام گا با پنتین 100 تجویز کرد ه شبی. یکی بخورم به نظر شما دارو را استفاده کن . یانه اگه لطف کنید زودتر جواب بدید ممنون میشم چون خیلی درد دارم خیلی سپازگزارم

  108. سلام خسته نباشید من حدود ده ساله آسم دارم الان دیسک کمر شدید ودیسک گردن هم گرفتم پوکی استخوان هم دارم خیلی هم درد دارم برای جراحی کمرم هم پزشک به خاطر آسمم ریسک نمیکنه وعمل نمیکنند الان هم کپسول گا با پنتین دادند میخواستم ببینم برای آسم مشکلی نار . وحساسیت نمیده چون به بیشتر دارو های مسکن وآسپرین حساسیت دارم ونمیتونم استفادهکنم. ممنو . میشم زودتر جواب بدید

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      برای درمان درد گردن و کمردرد شما میتوانید به متخصص درد مراجعه نمایید. روشهای مناسب شرایط شما انتخاب خواهد شد. دکتر بابک باباخانی.

  109. باسلام وخسته نباشیدو دعای خیر
    من بخاطر کمردردشدید به دکتر مراجعه کردم که کپسول گاپاپنتین 100 و سلکسیب200 برام تجویز کرده که مصرف گاپاپنتین رو شبی یه دونه و سلکسیب رو هر12ساعت دستور دادن . ضمنا من مهره 3 و4 و مهره آخر گردنم دیسک خفیف داره
    اما الان که بروشور گاپاپنتین رو مطالعه کردم موردمصرف رو برای درمان صرع نوشته بود وظاهرا هیچ ارتباطی با درمان کمردرد نداره حالا بنظرجنابعالی مصرف رو ادامه بدم یا خیر؟درصورت امکان جوابمو زودبدید که تکلیفموبدونم که چکارکنم؟خیلی خیلی وبازم خیلی سپاسگذارم.

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      داروی گاباپنتین کاربردهای گوناگونی دارد و در درمان نوروپاتی و دردهای مرتبط با سیستم عصبی نیز موثر است و اتفاقا در درمان بعضی از صرعها ، خط اول درمان نیست.توصیه میکنم که برای کسب اطلاع دقیق درمورد کاربرد و عوارض گاباپنتین به مقاله در سایت که همکار محترم در مورد گاباپنتین نوشته اند، مراجعه نمایید.

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      مصرف این دو مورد ، عوارض جدی دارد و الکل موجب تشدید بعضی از علایم در فرد میگردد.توصیه میکنم که برای کسب اطلاعات دقیق به مقاله همکار محترم و گرانقدر جناب آقای دکتر امیری در مورد داروی گاباپنتین که در سایت وجود دارد، مراجعه نمایید.

  110. سلام من وقتی کپسول گاباپتین ۱۰۰ را که دکتر برام تجویز کرده مصرف می کنم فردایی اون روز که از خواب بیدار می شم سردرد می گیرم بیشتر طرف چپ سرم و پشت چشمم و گردن طرف چپ بیشتر اینطور است حملات میگرن فکر کنم تا اثروت دارو از بین نره خوب نمیشه

  111. باسلام.
    من داروی گاباپنتین مصرف میکنم.به شدت دچار اسهال ودل پیچه شده ام.به نظر شما باید دارو قطع یا باز هم استفاده کنم

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      توصیه میکنم که برای اطلاع دقیق و انجام بهترین عمل، به مقاله ای که توسط جناب آقای دکتر امیری در مورد داروی گاباپنتین در سایت وحود دارد مراجعه نمایید.

  112. سلام مدت ده سال کلونازپام یک روزی یکی مصرف میکردم , ده روزی هست رفتم پیش یه متخصص اعصاب و روان گاباپنتین۳۰۰شبی یکی تجویز کرده,بعضی شبها استرس واضطراب وبی قراری وگاهأ ترس و سردرد میاد سراغم به نظرتون از قطع کلونازپامه یا عوارض این داروی جدیده؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      قطع کلونازپام میتونه این مشکلات را ایجاد کنه و باید تدریجی و زیر نظر روانپزشک باشه. دکتر هرمزپور.

  113. سلام من مدتی هست بعضی مواقع حالت بیهوشی میگیرم در موقع سر درد فک هام قفل میشه طوری که توانایی تکلم ندارم تاری دید لرزش بدن بی حالی خستگی زیاد ضعف در دست و پاها دکتر برام گاباپنتین داده مصرف میکنم احتمال داره صرع خفیف داشته باشم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی طبی امکان تشخیص نمی باشد.

  114. با سلام من مبتلا به حالت خفيف بيماري گلين باره هستم كه بيشتر احساس گزگز و سوزن سوزن شدن و گرگرفتگي و سردرد و گيجي در ناحيه صورت دارم . ايا مصرف گاباپنتين مي تواند براي حل مشكلم كمكي به من بكند ؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز به بررسی بالینی و طبی حضوری دارید در این خصوص جنا دکتر دهقانی در شعبه رسالت می توانند به شما کمک کنند.

  115. سلام یک طرف صورتم بیحسی پیدا کرده مراجعه کردم گفتن ویروسیه. گردن درد ورزی اوقات سردرد دارم دکتر برام شبی یکی گاباپنتین. تجویز کرده داروها کورتن رو صبحها یکی وقاص ولیک سیور رو هر ساعت میخورم.مشکل برام نداره تشکر.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که پزشک متخصص مغزو اعصاب برای شمل تجویز کزده اند جای نگرانی نیست .

  116. سلام .من زوناگرفته بودم تقریبا10روزگاباپنتن خورد باتجویزپزشک.بعدقطع کردبازم درد دارم ایابازم میتونم بخورم.درضمن 1ماهی هست پیوندکلیه شدم.باتشکر

  117. مدت 3 ماه گاباپنتین رو بخاطر گز گز دست وپا و کمی سر درد که داشتم میخوام ولی روند بهبودی بسیار کم است البته قرص بادرنجبویه و شربت اسطوخدوس که گیاهی هم هستند 4 روزه که میخورم و سردرد م خیلی بهتر شده است ولی گز گز و داغ شدن کف دستم که کم است ولم نمیکنه چی کا ر کنم در ضمن دمنوش بابونه و پونه کوهی هم میخورم که فکر کنم خیلی مفید بوده خواهشم راهنمایی کنید

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      لا توجه به توضیحات صورت سوال،داروی گاباپنتین را با چند داروی سنتی مصرف میکنید اما توضیح ندادی که آیا در مورد مصزف همزمان اینها باهم به روانپزشک یا نورولوژیست خود اطلاع داده اید یا نه.توصیه میکنم که به مقاله ای که توسط جناب آقای دکتر امیری در مورد طب سنتی یا شیمیایی در سایت نوشته شده مراجعه کنید.

  118. سلام خسته نباشید.
    من مادرم درد شدیدی در قسمت لگن سمت راست براشون بوجود امد دکتر که رفتیم گفتند عصب سیاتیک هست و داروی گاباپنتین 100 و joint به مدت 10 روز تجویز کردن میخواستم نظر شمارو بدونم ضمن اینکه مادرم داروی پنتازا و اسپیرین و روپیکسون مصرف میکنند ایا تداخلی با اون داروها نداره؟ممنون از لطفتون.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      درد لگن بدون علایم ارجاعی به اندام تحتانی، بعید است ناشی از در گیری عصب سیاتیک باشد. شما میتوانید به متخصص درد مراجعه نمایید. دکتر باباخانی

  119. باسلام و عرض خسته نباشید
    به دلیل ابتلا به مرالژی پارستیکا برام گاپنتین 300 با دوز مصرفی روزانه یک عدد به همراه ویتامین ب 300 تجویز شده، ولی داروها فعلا هیچ اثری نکردن. آیا گاباپنتین برا مرالژی موثمره؟ با تشکر

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      گاباپنتین با دوز صحیح درمانی یکی از درمانها مرالژیا پارستتیکا است. قبل از هرچیز، تشخیص بیماری شما باید مسجل شود و برخی اختلالات دیگر با علایم مشابه رد شود. شما میتوانید به نورولوژیست، متخصص طب فیزیکی، ارتوپد یا متخصص درد مراجعه نمایید. دکتر بابک باباخانی

  120. سلام من برای کاهش وزن قرص اسلیمینگ ادونس قرمز استفاده میکنم برای مشکل دستم دکتر قرص گاباپنتین100و ملوکسیکام7/5تجویز کرده است.آیا مصرف این دو قرص با قرص اسلیمینگ ادونس قرمز تداخلی ایجاد میکند یا نه؟؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جهت دریافت اطلاعات دارویی و تداخلات انها به سایت sabzosalem.com مراجعه کنید.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام..خیر مصرف این دو دارو باهم مشکلی ایجاد نمیکند. دکتر غیاثوند

  121. سلام
    بعلت ديسك كمر با تجويز پزشك ٢٠ روز گاباپنتين ٣٠٠ روزي ٢ بار، به همراه داروهايي مثل باكلوفن، ناپروكسين ٥٠٠،سلبركس، پردنيزولين ٥٠ استفاده كردم و نهايتا پس از عدم نتيجه عمل جراحي انجام دادم و پس از عمل داروها رو كلا قطع كردم، الان به شدت شبها مضطربم و نمي تونم بخوابم و دستها و پاها گز گز ميكنن و تو خواب مي پرن، آيا عوارض قطع دارو گاباپنتينه و يا ربطي به اون نداره يه ٢ شب با تجويز پزشك جراح قرص لايريكا ٧٥ خوردم ولي احساس توهم كردم و قطع كردم جراح گفت دوباره گاباپنتين بخورم ولي ميترسم خيلي وابسته شم و راستش نمي دونم شروع كنم يا نه لطفا راهنمايي بفرماييد

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام دوست عزیز.
      به نظر میرسه شما از نوعی اختلال اضطرابی رنج میبرید.گاباپنتین داروی خوبی برای رفع “موقت” علایم شماست وایجاد وابستگی نمیکند اما بنظرم بهتره که برای درمان کامل اختلال اضطرابیتون به خانم دکتر ابریشمی در کلینیک رسالت مراجعه فرمایید.

  122. سلام
    من افسردگی دارم و دکتر گاباپنتین رو همراه با سرترآلین برای من تجویز کرده است آیا این دارو در درمان افسردگی کاربردی دارد ؟ (البته قبل از مصرف این دارو هنگامی که از خواب بلند می شدم دچار لرزش خفیفی بودم که دکتر گفت این دارو رو برای رفع این مشکل داده است ) با تشکر از شما

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      بیماری افسردگی اختلالی هست که دارای علایم جسمی مثل کندی حرکتی و علایم روانشناختی مثل افسردگی،عدم لذت بردن از زندگی و بی قراری..در بعضی موارد میباشد.البته با توجه به اینکه شرح حال ذکر شده به صورت کامل نیست اما برای درمان اختلال افسردگی و علایم آن روشهای درمان دارویی ترکیبی نیز کار برد دارد.درصورت نیاز و برای اطلاعات تکمیلی ،به کلینیک شریعتی یا آزادی مراجعه کنید.موفق باشید

  123. سلام.پزشک قرص گاباتین را برای کاهش درد های مفصلی ناشی از ترک اعتیاد تجویزکرده.
    آیا این قرص مرفین ندارد؟؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      خیر..این دارو هیچگونه ماده مخدری ندارد و ایجاد وابستگی نیز نمیکند و داروی ایمنی برای مشکل شما محسوب میشود. دکتر ابریشمی

  124. سلام . من مدتی است که به تجویز پزشک متخصص داروی گاباپنتین و سلکسیب رو همزمان استفاده میکتم و دچار پوست اندازی بدن شده ام . برای رفع پوست اندازی چکار باید بکنم??????

  125. سلام خسته نباشین دکتر مغز واعصاب داخلی گابانیتن ورو برای ام اس ب من داده شبی یک عدد میخورم ایا مشکل ایجاد میکنه

  126. سلام
    مادر من سکته مغزی کرده
    دکتر هم به خاطر بدم دردش این قرص رو تحویل کرده
    آیا این قرص به درد کاهش درد میخوره

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه در مورد تجویز دارو بدون بررسی طبی نمی توان به شما کمکی کرد.

  127. سلام ما چطوری تماس گرفته یا مراجعه کنیم در حالیکه نه شماره تماسی و نه آدرسی رو سایت گذاشتید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      در منو پایین تمام صفحات سایت، نشانی ها و شماره تماس ها موجود است.
      همچنین از منوی بالای صفحه میتوانید وارد قسمت تماس با ما شوید.
      همچنین میتوانید کلمه *تماس با ما* را در سایت جستجو نمایید.
      با سپاس

  128. من دچار جوش و تنگي نفس و خشونت صداي شديد شدم اونقدر خشونت صدا پيدا كردم كه خيلي ناراحتم

  129. سلام من عوارض خطر ناكي گفتيد را براي گاباپنتين ١٠٠ كه ٣ بار زر روز مصرف ميكنم دارم بايد چهار كنم جوش و خشونت صدا تنگي نفس خيلي دارم از ابن موضوع عذاب ميكشم چه كار بايد بكنم

  130. بعد از خوردن گاباپنتين دچار لرز بدن ميشم اين لرزش ها دائميه؟ خيلي نگرانم كرده لطفا جواب بديد

  131. با سلام عموی من مدتی است که مبتلا به دیابت و پروستات و ضعف در حرکت و شکایت از درد های عضلانی میباشد .پزشک برایش کپسول گاباپنتن 300 تجویز کرده است با توجه به داروهای قلب و پروستات و …. مدتی است دچار ورم دست و پاهای شدید شده است ایا میتواند از عوارض این دارو باشد

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست با پزشک خود مشورت فرمائید و علائم رابا ایشان درمیان گذارید.

  132. با سلام من مدتی هست که درد شدیدی در معده ام احساس میکنم و هر چیزی میخورم حالت تهوع میگیرم و بالا میارم داروی گاباپنتن برا درد معده ام خوبه البته درد معده من از اعصابه

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      جهت درمان دردهای روان تنی خانم دکتر ندا فرزانه به شما کمک می کنند.سپاس

  133. سلام
    بنده درزمان های نزدیک به امتحان که فشار مطالعه بالاست دچار درد های عمیقی در استخوان می شوم که شدیدا سبب کاهش توان برای مطالعه می شود. این درد ها محل ثابتی ندارند و هر روزیک دست یا پا یا هم زمان 2 اندام را درگیر می کنند.همزمان بااین درد در نقاطی مانند کشاله ران هم احساس دیس استزی (سوزش همراه بادرد) دارم. پیشنهاد شما مراجعه به چه متخصصی و چه پروتکل درمانی است؟

  134. پرنیا بهلولی

    سلام مدتی است با یک ضربه یا فشار بسیار کوچک روی دستم درد شدیدی احساس میکنم و توی سرم با کمترین صدا ابتدا حالت ارتعاش ایجاد میشد و حالا مانند صدای طبل مرا آزار میدهد به دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم نوار مغز هم گرفت نمیدانست علت چیست داروها گاباپنتین و آنسترا و پروپرانولول حالم رابدتر کرد و مجبور به قطع آنها شدم لطفا رهنمایی بفرمایید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      پیشنهاد میشود برای برری های بیتر به متخصص رونپزشک مراجعه فرمائید.

  135. من ٣٩ ساله هستم و ١٠ بار شيمي درماني شدم الان در وضعيت مساعد بيماري هستم اما بدليل عوارض داروي تكسول انگشتان پاهايم بي حس و مفصل انگشتان دستانم دردناكيه شده و پاشنه و زانو درد گرفته ام
    دكتر گاباپنتين ٣٠٠ تجويز كرده
    آيا ادامه بدهم و طولاني مدت اگر مصرف بشه ضرر نداره؟

  136. سلام من رفلاکس معده دارم کاهش وزن هم دارم دکتر برام گا با پنتین 100 تجویز کرده آیامصرف کنم؟

  137. سلام
    32 سالمه و 2سال پیش تو یه سانحه کوچیک رانندگی به کمرم فشار اومد و ماه ها درد میکرد ولی هرچی عکس مینداختم و ام آر آی گفتن مشکلی نیست. تا اینکه 1سالی میشه که ساق پام به شدت درد میکنه، در موقع فعالیت خوبه ولی وقتی استراحت میکنم و موقع خواب اذیتم میکنه. دکتر پرگابالین داد که بطور معجزه آسایی خوب بود اما وقتی قطع کردم 2باره شروع شد. نوار عصب پا که گرفتم زده بود که L4, L5 کمی آسیب دیده ولی دکتر گفت که اون ربطی به پا دردت نداره و بهم کلی ویتامین و گاباپنتین داد در صورتیکه تو آزمایشاتم کمبود ویتامین نداشتم. اگه گاباپنتین فقط جنبه مسکن داره پس الان مشکل چیه؟ و چه درمانی باید انجام بشه؟؟؟ اگه قراره فقط دردکش باشه و خودش خوب بشه که منطقی نیست لطفا راهنمایی کنین

  138. من یکی از عروق قلبم گرفتگی داره دو تا استنت هم دارم دکتر ارتوپد گاباپنتن تجویز کرده مشگلی ندارد؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که پزشک متخصص برای شما تجویز کرده اند جای نگرانی نیست.

  139. سلام.آیا گاباپنتین با الپرازولام 1میلی گرم تداخل دارویی دارد و مصرف همزمان انها در شب منعی دارد.این دارو برای بیمار شیمی درمانی مبتلا به سرطان پستان متاستاتیک به ستون فقرات که دچار درد دندان شده است و توسط متخصص بیماریهای دهان و دندان تجویز شده است که به صورت 50 میلی گرم هر شب مصرف میشود و رفته رفته دوز افزایش میابد تا به 300 میلی گرم درشبانه روز برسد.منشا درد دندان غیر دنتال تشخیص داده شده و ظن بر این است که ناشی از تحریک اعصاب توسط داروهای شیمی درمانی است.بیماد درحال حاضر تحت درمان با زومتا و هرسپتین است و کپسول زلودا نیز مصرف میکند.

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با عرض سلام و احترام
      ضمن آرزوی بهبودی هرچه سریعتر ایشان، نکاتی رو در مورد درمان ایشان،لازم هست که درباب راهنمایی خدمتتون ذکر کنم.این دو دارو برای درد های با منشا سایکولوژیک که دقیقا هماهنگ با شرح حال ذکر شده توسط شماست،بسیار موثر هستن و به صورت بجا تجویز شدن اما مورد مهم در موارد درمانهای شیمی درمانی این هست که چون وضعیت روانشناختی،اثر شناخته شده ای بر روی کیفیت زندگی و پاسخ به درمانهای شیمی درمانی دارد،لازم هست که علاوه بر جسم؛به روان ایشان نیز توسط رواندرمانی رسیدگی شد…بالخصوص که منشا درد ایشان نیز،دردهای با منشا روانشناختی هست.تمام این درد ها درغالب اختلابات روان-تنی معنا می یابند.برای توضیات بیشتر میتوانید برای تعیین نوبت با کلینک آزادی یا شریعتی در روزهای مربوطه تماس بگیرین.

  140. سلام..پدرم برای درد کمر و پا به دکتر عمومی مراجعه کرده..دکتر گاباپنتین 300 رو براشون تجویز کرده..من تو مشخصات دارو خوندم که برای صرعه و اینکه نباید بدون هماهنگی قطعش کرده..نگرانم؟ بنظرتون مشکلی هست یا نه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      هر دارویی ممکن است برای موارد مختلف استفاده شود اما بهتراست برای به پزشک متخصص مغزو اعصاب مراجعه فرمائید.

  141. من برای مدت خیلی کوتاهی گاباپنتین میخوردم. سپس بعلت درد شدید گردن، دکتر دیازپام پنج میلیگرم تجویز کرد و فراموش کردم به دکترم بگویم که گاباپنتن میخورم الان دوشب هست که بدون دقت خودم، هر دو را با هم خوردم، ایا تداخل دارویی دارند و باید یکیشان را قطع کنم؟

  142. من مشکل دیسک گردن دارم و فاصله بین مهره 6و7 گردن دارم و دکتر برام کپسول گاباپنتین 300 تجویز کرده. حالا من یک ماه پیش به توصیه یکی از دوستان 6 تا کپسول از همین ها رو خورده بودم ولی ضعف شدید و تهوع منو می گرفت و خیلی حالم بد می شد. حالا به نظر شما چیکار کنم؟ اونقدر بخورم تا بهش عادت کنم یا برم پیش دکترم دوباره؟ البته من در کشور ترکیه زندگی میکنم.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است که حتما مجددا پزشک شما را ویزیت کنند.

  143. سلام من یه بچه یک و نیم ساله دارم که بهش شیر میدم در ضمن گاباپنتین ۱۰۰نیز مصرف میکنم .ایا مصرف دارو برای بچم مضره؟؟؟

  144. سلام شوهر من چند سالی قرص b2مصرف میکرد.حدود دوهفته است که دکتربه درخواست شوهرم قرص زیر زبانی ضعیف تری تجویز کرده است همراه با گاباپنتین.به نظرتون گاباپنتین برای همسرم لازمه؟چون خیلی بی حال وکسل میشه.

  145. آقا هستم 26 ساله 8 روز پیش عمل آپاندیسیت انجام دادم.یه مقدار جلوتر از انتهای برش طولی آپاندکتومی زیر نافم به اندازه قطر 4 سانتیمتر پوستم بی حس شده و از زیر دردهای سوزشی دارم که کلافم کرده بود و دکترم برام گاباپنتین 100 تجویز کرده به نظر شما موردی نداره؟؟؟

  146. سلام ۲۹سالمه سیاتیک شدید دارم دکتر قرص گاباپنتین تجویز کرده ایا با این قرص و امپول متوکاربامول دردم خوب می شود.

  147. با سلام
    من چند ماه پیش دستم ضربه دید ؛به چند دکتر مراجعه کردم ضمن بستن مچ بند کلسیم و ویتامین ب 1هم مصرف می کردم اما به مرور درد دستم بیشنر شد دکتر جدیدا قرص گاباتین و آمپول ketorolacتجویز کردن ؛ضمن اینکه ام آر آی و نوار عصب هم سالم بودن اما دکتر گفت دردهات نشانه های پراکنده عصبی و نمیشه تشخیص تونل کارپ داد ؛حالا می خواستم بدونم این گاباتین رو همچنان مصرف کنم با این عوارضی که ذکر شده ? البته درذ دستم بعد سه روز مصرف بهتر شده  

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      گاباپنتین فقط استفاده ضد درد دارد و میتوانید مصرف آن را با مشورت پزشکتان قطع کنید

  148. من مشکل عصبی داشتم…مدتی درد در قسمت سینه داشتم که دکتر برای درمان ان گاباپنتین تحویز کرده است آیا برای درد قلبی تجویز درست است ؟

  149. من شب ها، در زمان به خواب کامل رفتن یا در حین خواب، پا یا دستم را بطور غیر ارادی ، یک تکان میدهم. دکتر گاباپنتن تجویز کرده، تجویز مناسبی بوده؟

  150. با سلام من خانمی 35 ساله هستم مجرد که مدتی است در کمر، زانوی چپ و عضلاتم احساس درد میکنم. همین طور وقتی روی پهلوی راستم می خوابم دست و پای راستم بی حس می شود. به پزشک مراجعه کردم تست روماتیسم مفصلی ( آنتی ccp) , بروسلا برام نوشتند که منفی بود و ویتامین D هم برام نوشتند که مقدار 30 بود . تست ESR = 4 بود . برام تشخیص فیبروملانژیا دادند و قرص گاباپنتین 100 ( 50 عدد) و کلسیم د و ویتامین ب 1 برای 50 روز نوشتند. می خواستم بدونم واقعا تشخیص روماتیسم عصبی برای من صحیح بوده و اینکه آیا اگر داروی گاباپنتین را مصرف نکنم بیماریم پیشرفت می کند؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه در این حیطه نمی توان به شما کمکی کرد نیاز به تخصص روماتولوژی دارد .

  151. باسلام،همسرم مدتها از درد کمر رنج میبرده،و مسکن های قوی مصرف میکرده،الان نزدیکه ۲۰روزه کمرش بهتره ومسکن نمیخوره و ۳روزی هم هست سیگارشو کنار گذاشته…در طی ای چندشب ب شدت عرق میکنه و بیتابی میکنه و اصلا نخابیده،حالت لرز گرفته…دیشب قرص آرام بخش خورده بازم نخابید،،مدتها پیش ک اقدام ب ترک کرده بود قرصزگاباپنتین براش تجویز کردن ک نخورده بود،امروز خورده حالش خیلی بهتر شده،،،بنظر شما قرص رو ادامه بدن،یابرای ترک کردن اون سیگار و مسکن های قوی باید دکتر برن؟؟چه دکتری؟؟؟ یاکاری میشه کرد ک بحالت طبیعی برگردن…؟
    ممنون

  152. ابراهیمی ازرشت

    سلام ..من مدتیه دیسک کمر دارم خیلی شدیده ..دکتر قرص گاباپنتین تجویز کرد ک بعد از مدتی خوب شدم اما دراثر سرگیجه های خیلی وحشتناک ک حتی میفتادم …این قرص رو قطع کردم سرگیجه برطرف شد ولی دردغیرقابل تحمل دیسک شروع شد ..بنظرشما چیکار کنم
    ممنوون ازشما

  153. سلام. مردی ۲۸ ساله هستم
    پزشک من به علت درد شدید کمر که به خاطر پیشروی دیسک بوده قرص های گاباپنتین، ایندومت، امگا ۳ و باکلوفن رو تجویز کرده. احساس میکنم بعد از حدود یک هفته استفاده ین قرص ها میل جنسی من به طرز غیر عادی افزایش پیدا کرده! سوالم اینه که میتونه از عوارض یکی از این دارو ها باشه؟!

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بله ميتواند از عوارض داروها باشد. امگا ۳ را قطع کنید. دکتر شیرآلی

  154. سلام من زن ۴۰ ساله دارای ۱۰۰ کیلو وزن میباشم.آیا مصرف این دارو باعث افزایش میشود؟

  155. سلام من دچار سوزش و تکرر ادرار شدم بعد از استفاده حجم زیادی از انتی بیوتیک ها خوب نشدم این دفعه دکتر گاباپنتین 100 تجویز کرده به نظر شما اصلا ربطی به بیماری من داره ؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست با تمام مداک پزشکی خود برای متخصص ارئلوژی نوبت ویزیت تهیه فرمائید. این دارو جنبه مسکن دارد.

  156. سلام من مدتی دچار سوزش و تکرر ادرار شدم بعد از مصرف کردن داروهای انتی بیوتیک زیر نظر پزشک خوب نشدم و الان برام گاپانتین 100 تجویز کرده به نظر شما اصلا این دارو ربطی به مشکل من داره ؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام بهتراست این مساله را پزشک ارولوژیست مطرح کنید این دارو جنبه مسکن دارد.

  157. سلام من دوتا از مهره های کمرم روی هم غلطیده و کانالم رو مسدود کرده و همین باعث درد در ناحیه پایین کمر و باسن و در دنباله به پاها کشیده میشه و ضمنا دیسک کمرم هم درگیر کرده و دکتر برام کپسول گاباپنتین100 و سلگسیب200 تجویز کرده و باید هردو دارو رو هر 12 ساعت مصرف کنم آیا مصرف همزبان ایندو مشکلی ایجاد نمیکنه؟ و ضمنا کلیه راستم سنگ داره آیا برام مشکلساز نمیشه؟ نمیخوام وزنم بیش از اینکه هست بشه چون مشکل زانو درد هم دارم و دارو رو تازه شروع کردم و اشتهام رو زیاد کرده حالا اگه گاباپنتین رو قطع کنم برام ایجاد مشکل میکنه ؟چون کمی اضافه وزن دارم و نمیخوام وزنم بیش از اینکه هست بشه بخاطر کمر و زانوم نباید وزنم زیاد باشه لطفا محبت بفرمایید و راهنماییم کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      هردو مسکن اند و قطع کردن یکی از آنها تحت نظر پزشکتان منعی ندارد.
      برای شما مهمتر از دارو درمانی انجام اقدامات غیردارویی است. برای اینکار میتوانید برای خانم دکتر امیرخانی نوبت ویزیت بگیرید.

  158. اینجانب دررد گردن وضعف عظلات گردنی و افت شانه دارم.که نسبتا با ورزش حل شده اما گاها دوچاربیحالی شدید دردستها می شوم ودرد شانه مخصوصا درسا عات اولیه صبح که کلا بی حوصله می باشم درسر کار.

  159. سلام . من نزدیک 3 هفتس سردرد دارم . دکتر متخخص مغز و اعضاب رفتم بهم کپسول گاباپنتین 100 داد ولی از وقتی میخورم سرفه های شدید میکنم دقیقا علایم سرماخوردگی دارم . میتونم دارو رو نخورم ؟؟؟؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      متاسفانه در زمینه دارو نمی توان به شما کمکی کرد ولی می توانید از روش غیر دارویی بیوفیدبک نیز استفاده کنید.

  160. با سلام بنده مدت 9 مته پیش به بیماری گیلن باره مبتلا شدم و مدت دو ماه فلج بودم . دکتر برایم به مدت نامحدود قرص گاباپنتین 300 ( دو عدد صبح و شب ) و 100 ( یک عدد ظهر ) بجویز نموده و من همچنان آنرا مصرف میکنم. ولی نمیدانم تا کی باید ادامه دهم . دسترسی به پزشکم ندارم . آیا همچنان باید ادامه دهم و آیا مصرف طولانی آن عارضه نداد ؟

  161. سلام آیا گاباپنتین برای کشیدگی تاندون آرنج هم تجویز میشود خواهش میکنم به ایمیل جواب را بفرستید خیلی ممنون

  162. سلام مادرم به خاطر درد عضلانی مدت کمی از گاباپنتین 70 استفاده کرد اما به دلیل عوارضش ناگهانی قطعش کرد حالا سه روز است که صبح که از خواب بیدار میشود دچار اختلالات شدید روانی میشود که معمولاً یک ساعت طول میکشد به نظر شما چطور میشود عوارض دارو را از بین برد؟؟؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      قطع مصرف دارو به صورت یکدفعه می تواند عوارض را بیشتر نشان دهد و قزع دارو حتما باید تحت نظر پزشکشان صورت گیرد.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      تشدید تعریق از عوارض شناخته شده گاباپنتین نمی باشد. دکتر باباخانی

  163. سلام سه ماه متوجه شدم دیسک کمرخفیف دارم.فرزندشش ماهه شیرخوار دارم .ازوقتی بچه م سه ماهه بود به تجویز پزشک قرص گاباپنتین خوردم.حالاپیش دکتر دیگه رفتم گفت بهتربود استفاده نمیکردی.پرسیدم چرا؟جوابی نداد.توروخداراستشوبگیدممکنه عوارضی روبچه م داشته باشه؟ دارم ازنگرانی دق میکنم.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بسته به دوز مصرفی در شیر ترشح میشود. اگر دوز مصرفی پایین بوده جای نگرانی ندارد

  164. با سلام و احترام
    من التهاب عصب بینایی دارم، ی هفته کرتون مصرف کردم و بعد از ی هفته دکتر واسم قرص گاباپنتین تجویز کرده ک بعد از دو هفته از شروع خوردن قرص،لرزش دست گرفتم البته نه بصورت مداوم. طبیعیه؟ لطفا راهنماییم کنید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      می تواند از عوارض دارو باشد بهتراست با پزشک خود مشورت داشته باشید.

  165. مدت 25 سال است که بدلیل اضطراب بسیار شدید توسط روانپزشک متبحر روزی 6 میلیگرم لورازپام برایم تجویز شد و همچنان در حا ل مصرف آن هستم اما باز هم حالم کاملا خوب نیست و در مواقع مختلفی دچار قدری ناراحتی و اضطراب هستم . مجددا به دکتر روانپزشک دیگری در شهرستان مراجعه کردم که دکتر دانا و فرزانه ای است . برایم گاباپنتین تجویز کردند که مثلا شاید بتوانند جایگزین لورازپامم کنند البته من هیچگونه درد جسمانی و عصبی ندارم لذا من از مصرف خودداری کردم و به پزشکم هم گفتم . گفتند کار خوبی نکردی .حال بنظر شما من گابانتین تجویزی را مصرف کنم یا خیر ؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که دارو تحت نظر متخصص اعصاب وروان تجویز شده است بهتراست اعتماد کرده و طبق نظر ایشان مصرف کنید.

  166. مریم دلشاد

    من درد دنبالچه دارم عضلات باسنم هم درد میکنه در نشستن دچار درد شدیید هستم دکتر به من گابا کیم داده مصرف کنم یا خیر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      این دارو جنبه مسکن دارد بهتراست علت اصلی مشخص شود در این خصوص با تمام مدارک پزشکی برای جناب دکتر دهقانی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  167. با سلام

    من دیسک کمر شدید دارم و دردهای عصب سیاتیک رو هم دارم . دکتر بهم گاباپنتین ۱۰۰ و قرص پرگابالین داده. قرص پرگابالین ۷۵ هر ۸ساعت یکبار. ایا خوردن این دوقرص باهم مشکلی ایجاد نمیکند؟

  168. سلام
    من مشکل التهاب عصب بینایی داشتم، پنج گرم کرتون مصرف کردم و بعد از یک هفته شروع ب مصرف داروی گاباپنتین کردم،بعد از دوهفته مصرف لرزش دست گرفتم،طبیعیه؟ لطفا راهنماییم کنید،ممنون

  169. سلام من اعتیاد داشتم 17 روز urd کردم دکتر گاباپنتین 300 وملوکسیکام 7.5 نوشته و الان میگه باید دیگر داروها را مصرف نکنی ولی درد شدید میاد سراغم لطفا راهنمایی کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لطفا مشکل خود را بدون به کاربردن حروف مخفف مجددا عنوان کنید چون می تواند با اختلالات و مشکلات دیگر مشابه باشد.

  170. با سلام
    من جوانی 28 ساله هستم که حدود 4 ماه است انگشت کوچک دست چپم دچار بی حسی و گز گز شده است . پس از مراجعه به دکتر مغز و اعصاب و همچنین دکتر ارتوپد و تهیه نوار عصب و عضله و نیز انجام ام ار آی ، علت بیماری فوق گیر افتادگی عصب اولنار تشخیص داده شد. حدود 3 هفته دست چپم در گچ بود که همزمان قرص آلفن ایکس ال 100 ( هر 12 ساعت ) به همراه ویتامین ب1 ( 300 ) مصرف کردم . پس از مراجعه مجدد به پزشک قرص گاباپنتین 300 ( شبی 1 عدد ) و ویتامین ب1 و همچنین البو ساپورت تجویز شد . سوال اول اینکه آیا این قرص در درمان بیماری من موثر است؟ و سوال دوم اینکه بعد از 2 شب استفاده از این قرص احساس خستگی شدید و کمر درد و وقتی سر پا می ایستم کمی احساس سر گیجه دارم. آیا این عوارض رفع میشود و یا به پزشک مراجعه کنم ؟ و سوال سوم اینکه در قسمت آرنج دست چپم احساس درد دارم بطوریکه باز و بسته کردن دستم با درد همراه است. آیا این از عوارض قرص است و یا به البو ساپورت ربط دارد ؟
    با تشکر از زحماتتون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام. سرگیجه میتواند از عوارض دیکلوفناک (الفن ایکس ال) باشد.
      درصورت بهبودی بی حسی انگشت کوچک با آتلو آرنج و تداوم درد درد آرنج باید بیمار از نظر سندرم عضله Anconeous توسط متخصص درد بررسی شود. دکتر بابک باباخانی

  171. سلام من 27 سالمه فشارخون اولیه دارم املوپرس و پرانول مصرف میکنم. مدتی دچار اضطراب وسواس، افسردگی، اختلال خواب و اختلال پانیک بودم که یک دکتر اعصاب و روان کلردیازپوکساید و سرترالین تجویز کردن که مدت زیادی از آن نمی گذرد. چند ماه هم هست که گاهی سر دردهایی به هنگام ورزش، فعالیت جنسی، عصبانیت و سجده کردن دارم که در هیچ کدام از این حالات فشارم بالا نیست معمولا این سر دردها پس از یک دوره چند روزه از استرس به وجود می ایند. گاهی خفیف و گذران و گاهی شدید و مزمنند و گاهی هم به کلی از بین میروند…حالتش به گونه ای است که انگار که در سرم خون جمع شده… یکی دو بار هم حالت تهوع گرفته ام…. دکتر گفت شاید از تنگی عروق مغزی باشد و تا رسیدن نوبت ام آر آی، گاباپنتین 100و استاژل 500 نوشتن… مردد هستم که این داروها را استفاده کنم یا خیر؟… آیا امکان دارد از تنگی عروق باشد؟ در این صورت چه درمانی دارد؟… ممکن است تنها سر درد عصبی باشد؟ با سپاس فراوان از لطف شما

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام بله
      می توانید از روش غیردارویی بیوفیبدک برای کنترل دردهایتان در زمینه سردرد های عروقی استفاده کنید.

  172. سیما پیشوا

    سلام برادرم با معلولیت ذهنی اخیرا دچار مشکل کنترل مدفوع شده دکتر ریسپریدن ، اکسی بوتینین ، کلرودیازپوکساید و گاباپنتین تجویز کرده اند . آیا مصرف همزمان این داروها باعث به هم ریختگی بیشتر نمیشود ؟ در ضمن آیا مکان خاصی برای رسیدگی به بیماری های معلولین ذهنی میتوانید معرفی کنید ؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه جایی را برای معرفی نمیشناسیم و در صورتی که داروها تحت نظر پزشک متخصص تجویز شده باشد جای نگرانی نیست.

  173. با سلام و عرض خسته نباشد
    من تریگر پوینت دارم و سفتی ودرد عضلانی در شانه ها و پایین گردن که دکتر ارتوپد برایم تیزانیدین تجویز کرده و 3 دوره هست که مصرف می کنم. 2 سال است که تریگر پوینت در نواحی شانه و گردن دارم و برای معالجه سفتی و درد عضلات به دکتر طب فیزیکی و توانبخشی مراجعه کردم که برایم گا با بنتین و باکلوفن نیز تجویز کرده ؟؟
    آیا گا با بنتین برای درمان تریگر پوینت می باشد؟
    از مصرف گا با بنتین می ترسم چون برای درمان صرع می باشد.
    لطفا راهنمایی فرمایید.
    متشکرم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جای نگرانی نیست نوعی مسکن است بهتراست برای ماساژ این نواحی از خانم دکتر امیرخانی دکترای حرکات اصلاحی نیز کمک بگیرید.

  174. سلام، پدرم 79 سالشه و پروستاتش متاستاز داشته و استخوانهای لگن و دست چپش رو هم در گیر کردە ،پای چپش هم مرتب ورم میکنه ،با توجه به بالا بودن کراتین در حد 1.6 میشه گفت کلیه هاش مشکل داره ،البته رادیوتراپی هم انجام میدیم ، داروهاشم گاباتین و آ س آ و و ویتامین B 12 مصرف میکنیم.

  175. من برای یک سری دردهای باقیمانده از جراحی که یک سال و نیم پیش انجام دادم و به من گفته شده جزو درد های نورو پاتیک دسته بندی میشود به پزشک مراجعه کردم و گاباپنتین 100 برایم تجویز کرد. آیا باتوجه به مسکن بودن این دارو، اثرآن صرفا در مدت مصرف وجود دارد یا می تواند به درمان قطعی مشکل کمک کند. متشکرم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام. ابتدا اثر علامتی دارد ولی در برخی مطالعات اثر نورو پروتکتیو هم دارد. دکتر وهابی

  176. سلام من یک معتاد بدبخت هستم چند روزه تصمیم به ترک گرفتم دوستان قرص گاباپنتین رو به من پیشنهاد دادن آیا مصرف کنم یا اگه قرص دیگری معرفی کنید ممنون میشم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      همین که تصمیم به ترک گرفتین بسیار قابل ستایش است اما دوست عزیز بهتر است تحت نظر پزشک متخصص درمان دارویی و مشاوره ای را شروع کنید تا از ایجاد هر گونه عوارض جلوگیری کنید.در این رابطه خانم دکتر نریمانی درشعبه کرج و یا جناب دکتر قاسم زاده در شعبه آزادی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  177. سلام من مشکل درد زانو دارم دکتر گاباپنتین 300 بهم داده تا روز اخر داروهام مصرف کردم ولی تعثیر نکرده دلیل تعثیر نکردنش چیه. ممنون از راهنمایی شما

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      تنظیم نبودن دوز دارو
      انتخاب داروی غیر موثر برای نوع درد و…

  178. سلام
    من تاموکسیفن مصرف میکنم و گر گرفتگی شدید دارم . دکتر انکولوژی به من قرص گاباپنتین 100 برای رفع این مشکل دادند . آیا تاثیری دارد ؟

  179. سلام ایا داروی نورنتین در درمان وزوز گوش موثره؟میتونه خونرسانی به عصب گوش رو بهتر البته با این همه عوارض؟

  180. سیما تاملی

    اینجانب برا کمر درد به پزشک مراجعه کردم داروی گابا کیم تجویز کرده تو اینترنت نوشته برادرمان صرع مصرف میشه در حالیکه من چنین مشکلی ندارم آیا باید این دارو رو مصرف کنم البته مشکل خواب هم ندارم

  181. با سلام
    اينجانب سابقه اختلال دوًقطبي دارم ،و به مدت ١سال تحت درمان روانپزشك بودم و قرص دپاكين مصرف ميكردم ،به علت ريزش موي شديد وً چاقي ،دكتر قرصم را عوض كردند و گالاپنتين دادن، حالا با مصرف ان سرگيجه و سردرد دارم به علاوه خواندم اين قرص براي صرع ميباشد ايا در درمان اختلال دو قطبي ماثر است!؟!؟!؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بله
      بهتر است دارو را تحت نظر پزشکتان ادامه دهید.این داروها در اختلالات گوناگونی مصرف میشوند

  182. سلام من براي درمان سردرد هاي روزانه به پزشك مراجعه كردم نوع تشخيص سردرد ميگرني بوده و براي درمان ان گاباتين ١٠٠ هر هشت ساعت وdoneurir 10 براي هرشب يك عدد تجويز كردن و من از زمان مصرف اين داروها احساس منگ بودن دارم و خوابم افزايش پيدا كرده اين گيج بودن و منگ بودن موجب اذيت من ميشود لطفا راهنمايي بفرماييد چكار كنم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام. بتدریج به دارو عادت می کنین. در غیر اینصورت با پزشک خود مشورت کنید. دکتر وهابی

  183. با سلام و تشکر از راهنمای
    من مادر 80 ساله دارم که با درد عضولانی شانه وماهیپه دست چپ به دکتر مراجعه کردیم برایش گاباپنتین 100 تجویز کرد . کراتین خون مادر 2 میباشد آیا برای کلیه هایش ضرر دارد یا نه؟ 100 عدد هر شب یکی لطفا شما راهنمای فرمایید با تشکر فراوان

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      اگر به پزشک ایشان در مورد عدد کراتبنین گفته اید جای نگرانی ندارد.

  184. سلام
    من دچار حادثه PTST شدم و افسردگی دارم، و چند روزه (1 هفته) که نوک انگشتان دست و پاهام وول وول و گز گز میکنه و سر میشه، دکتر علاوه بر داروهای افسردگی خودم، داروی گاباپنتین 100(1 عدد صبح و 1 عدد عصر) و داروی بیپیریدن(نصف صبح و نصف عصر) برای این مشکلم داده،دو روزه مصرف میکنم امروز حالت تهوع شدید دارم این تهوع مال کدام قرص است؟آیا مصرف این دو دارو به صلاحم است یا اگر زیاد اذیت شدم قطع کنم؟سپاس

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام بهتر است با پزشک خود حتما مشورت فرمائید در زمینه تنظیم دوز بدون بررسی بالینی متاسفانه نمی توانیم به شما کمکی بکنیم.

  185. سلام
    دکتر برای من به دلیل تشخیص دیسک کمر 60 روز گاباپنتین 300 به همراه ناپروکسن تجویز کرده ولی تقریبا بعد از 40 روز من دچار تپش قلب شدم که به طور مداوم حسش می کنم آیا این مساله می تونه از عوارض دارو باشه؟
    ممنونم

  186. سلام
    من سمت چپ صورتم گاهی بی حس میشه که البته شدت اون کم و زیاد میشه . دکتر رفتم بهم گاباپنتین 100 و وینامین B1 داد که تا دو ماه استفاده کنم . می خواستم بدونم مصرف این دارو باعث برطرف شدن مشکل من می شه یا اینکه فقط یه مسکنه . لازم به ذکر هست که من درد ندارم و فقط بی حسی اذیتم می کنه . البته به ظاهر چیزی معلوم نیست و تغییری در صورتم و حرکات ان ایجاد نشده است .

  187. با سلام
    برام سوال بوده این دارو یعنی گاباپنتین 100 مسکن می باشد یا حالت درمانی دارد چون در این سایت اشاره به این موضوع نکردند متشکرم
    دکتر ارتوپد برای خار پاشنه تجویز کردند

  188. محمد حسین کلوشانی

    سلام من 28 سالمه و 3 ماه هست که دارم گاباتین مصرف میکنم البته با دستور پزشک. خواستم بدونم مصرف این دارو در نتیجه ازمایش اعتیاد قبل از ازدواج چه تاثیری داره. ممنون

  189. سلام من ب خاطر بی حسی و کرختی پاهام ب دکتر مراجعه کردم بعد از ازمایش دکتر گفت تنگی کانال عصبی مشکلمه .درد ندارم اصلا ولی گاباپنتن 100 بهم تجویز شده اکثرا نوشته تسکین درد ولی من درد ندارم فقط بی حسیه.لطفا راهنماییم کنید ممنون

  190. سلام خسته نباشید
    ببخشید خواستم بپرسم آیا قرص گابابنتين 300 برای سوزش پا نیز بکار میرود ؟ سوزش پای کسانی که قند خون دارند

  191. محمد حسین کلوشانی

    سلام من 28 سالمه و به دلیل اسپاسم عصبی دکترم گاباپنتن تجویز کرده. خواستم بدونم این دارو در جواب آزمایش اعتیاد قبل از ازدواج چه تاثیری داره؟ ایاجواب اعتیادو مثبت میکنه یا نه!

  192. با سلام و خسته نباشيد جناب دكتر بنده مدت ٢ ماه متادون مصرف ميكردم كه با توجه به توصيه هاي دكترم حال توانسته ام ان را قطع كرده و قرص B2 بخورم چند روزي است با مراجعه به دكتر خود و درخواست قطع B2 را كرده او با پيشنهاد مصرف ريتالين روزي ٢ عدد و در صورت درد داشتن و اظطراب و افسردگي مصرف گاپانتين را به من داده حال با توصيه هاي پزشك از شما سوالاتي داشتم ١.ايا گاپانتين در درمان افسردگي تاثير گذار است ٢ .در صورت نداشتن درد خوردن گاپانتين ٣٠٠ الزامي است؟ ٣.ايا گپسول گاپانتين اعتياد اور است ؟ و در صورت دسترسي نداشتن به اين قرص ايا فرد مصرف كننده اين دارو با مشكلي مواجه ميشود؟ ممنون ميشم به سوالاتم پاسخ دهيد

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      این دارو نوعی مسکن درد است و همان طور که پزشک خود گفته اند در صورت عدم درد نخورید و اعتیاد آور نیز نمی باشد.

  193. سلام. همسر من حدود 3ماه پیش دچار گیلن باره شد و دکتر ایشون گاباپنتن براشون تجویز کرد. مدتیه که صورت همسرم دچار لک شده در قسمت دور چشم. آیا این میتونه از عوارض مصرف این دارو باشه؟ ممنون.

  194. سلام ببخشید مادر بنده دچار سردرد میگرنی هستنددکترشون گاباپنتین100 تجویز کرده موقع خواب یکی میخواستم بدونم مفیده؟
    با تشکر

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      باسلام. بستگی به مورد دارد اما بله بنا به صلاحدید پزشک تجویز میشود

  195. سلام من چند مدت پیش سر سینه پامو که بر اثر ضربه در فوتبال ورم کرده بود 7 سال همینجوری بود تا چند روز پیش عمل کردم.به خاطر اینکه دیر به دکتر مراجعه کردم خون مردگی خشک شده بود و تبدیل به غضروف شده بود.حال بعد از عمل این دارو برای من تجویز شده میشه بگید این دارو چه اثری دارد

  196. ببخشید. من سوالی داشتم. دوسال. پیش مبتلا به کنسر برست استیج یک بودم و الان بخاطر درد منتشر برام تشخیص. فیبرومیالژی داده شده و گاباپنتین سیصد شبی یکعدد تجویز شده ایا گاباپنتین با تاموکسیفن تداخلی ندارد؟

  197. وقت بخیر.من بعد از خوردن گرمیجات و گوشت دستو پام داغ میشد و گر میگرفتم.من با خوردن خیار و ماست خوب شدم چون اینا خنکی هستند(بعد از تحقیق بسیار) دکتر کلیه ام بمن گاباپنتین داد چرا؟

  198. سلام ممنونم به خاطر اطلاعات مفیدتان… مادر من دچار ارتوروز و ساییدگی زانو میباشند. ودکتر ارتوپد به ایشان دیکلوفناک داده و دکتری که قبلا رفته بودند که متخصص مغز واعصاب بوده برایشان گاباکیم تجویز کرده. حال سئال من این است که هر دو دارو را بخورن؟؟؟؟؟ یا یکی را قطع کنن؟؟؟ سپاس فراوان

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      هرگونه قطع یا تجویز دارو باید با مشورت پزشک خودشان صورت بگیرد. بهتراست حتما با پزشکشان مشورت کنید. باسپاس

  199. سلام این دارو را برای ترشح پشت حلق برای پدرم تجویز کرده میخواستم بدانم چه ربطی دارد

  200. سلام من دو سال است دچار اضطراب فراگیر و بیماری که دقیقا اسمشو نمیدونم فکر کنم سیدیولودوژ یه نوع از حال رفتگی دچار افسردگی حاد هستم من پرگابالین 150 استفاده میکردم که پزشک اونو با گاباپنتین 400 تعویض کرده که از وقتی پرگابالینو قطع کردم دوباره حالتهای بیماری مثل لرزش بدن و اضطراب شدید برگشته آیا واقعا به خاطر قطع پرگابالین هست؟
    و اگر اینطوره این حالتها چند روز طول میکشه چون الان پزشکم خارج از کشوره و دسترسی بهش ندارم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بله ممکن است. اگر ادامه پیدا کرد بهتر است مجددا با پزشکتان مشورت کنید

  201. سلام دختری ۲۱ساله هستم درد زیادی در مچ دستم دارم , و انگشتان همون دستم لمس میشه , دکتر محترم بعد از ام ار ای و ای ام جی برام قرص گاباپنتین ۳۰۰ تجویز کردن , من در روز رانندگی زیاد میکنم و صبح ها ی زود باید بیدار شم , با توجه به اینکه قرص شبی یک عدد است چه ساعت دیگه ای میتونم مصرف کنم که صبحها انقدر مشکل نداشته باشم ؟!

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بهترین ساعت همان قبل از خواب است. اگر روز مشکل دارید ممکن است نیاز به تغییر دارو یا دوز آن باشد.

  202. محترم مدح خوان

    داخل سر من صدای زودپز میاید پزشک بمن گابا پنتین داد نخوردم لطفا بگید چکارکنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که دارو را متخصص اعصاب وروان وی امتخصص مغزو اعصاب تجویز کرده باشند بهتر است اعتماد کرده و تحت نظر خودشان دارو را درست مصرف فرمائید.

  203. با سلام من گاباپنتن خوردم مغز سرم میسوزه ودرد میگیره وفشار خونم پایین میره ایا از عوارض این داروست؟

  204. سلام من سوالاتم رو ارسال کردم اما پاسخ این است کع قبلا این دیدگاه تکراری ست درصورتی که این اولین باری است که وارد سایتتون.شدم بفرمایید شماره تلفنی هست که تماس بگیرم خیلی مهمه
    تشکر

  205. سلام وخسته نباشید
    هردوزانوهام خیلی درد میکنه چه وقتی خوابیده باشم وچه درزمان نشستن ,ام ار ای هم کردم وپزشک معالجم عقیده دارند درزمان طفولیت دچار نرمی استخوان بودم وچون به موقع درمان نشدم الان دچار انحراف استخوانها شدم وهمچنین مایع بین مفاصل زانوهام ازبین رفته وباید عمل کنم والبته نوار عضله گرفتم که مشکلی در عصبهام ندارم ویک سری دارو برام تجویز کردند من جمله گاباپنتین اما هرچه در مورد دارو مطالعه کردم علت تجویزشو نفهمیدم اونم گاباپنتین ۳۰۰لطفا راهنمایی بفرمایید مصرفش لازمه با این دوز
    لیست دارو هارو براتون میفرستم شاید ترکیبش موقعیت منو براتون روشنتر کنه
    گاباپنتین۳۰۰ شبی ۱عدد
    اس سیتالوپرام ۱/۲ به طور روزانه
    سلبرکس ۲۰۰ روزانه۲عدد
    اوستوکر روزی۱عدد
    پیاسکلیدین۳۰۰ روزی۲عدد
    مگویت ۲۵۰ روزی۱عدد
    آیا واقعا اینهمه دارو لازمه وعوارضی در پی نخواهد داشت وبا توجه به اینکه معده حساسی دارم ومدتها تحت درمان بودم….بی نهیت سپاسگزارم لطفا تا دارو هارو شروع نکردم راهنمایی بفرمایید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بله این داروها عمدتا اثرات ضد التهاب و ضد درد دارند و مصرف آنها طبق توصیه پزشک اقدام معقولی است.

  206. سلام بنده دوماه پیش تشنج کردم و به بیمارستان اتیه شهرک غرب مراجعه نمودم و دکتر بابک سالاریان دکترمغز و اعصاب این داروی گاباپنتین 300 هردفعه سه عدد تجویز کردن و از ان به بعد کف و روی پاهایم عجیب درد میکند میخواستم ببینم دلیلش چیست با تشکر.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      میت واند از عوارض دارو باشد بهتراست با خود ایشان جهت تنظیم دوز دارو مشورت کنید.

  207. سلام خسته نبا شید,من در حا ل ترک اعتیادم زیره نظره متخصص مغز و اعصاب که مدرکه ترک اعتیاد هم داره درست روزی که 21 روز از پا کیم گذشت گا با پنتینم تموم شد و به دستوره پزشک دیگه نباید این دارو رو مصرف میکردم که همون روز دوباره وسوسه ی مواد گریبا ن گیرم شد و مصرف کردم میخواستم بپرسم میشه واسه چند روزه دیگه همین دارو رو استفاده کنم چون واقعا آرومم میکنه و وسوسه ی موادو از بین میبره.منتظره جوابتونم التماس دعا nhvl

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است تحت نظر روانپزشک دارو مصرف کنید متاسفانه بدون بررسی بالینی امکان راهنمایی در زمینه مصرف دارو نمی توانیم بکنیم بهتر است برای جناب دکتر قاسم زاده در مطب ازادی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  208. با سلام مادر من 85 ساله است حدود 5 سال قبل بدلیل گرفتگی شریان پا با لخته خون رد شده از قلب تحت عمل جراحی کشیدن لخته با سوند فوگارتی قرارگرفت لازم به ذکر است که حدود 5 ساعت بدلیل نرسیدن خون به اندام های تحتانی هر دو پای ایشان حس نداشت ولی بعد از عمل حس نیز برگشت از آن موقع ایشان در کف پا احساس سردی ودرد دارد آیا گاباپنتین میتواند برای ایشان مفید باشد یا خیر با تشکر داودی دانشجوی فوق لیسانس روانشناسی

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی مدارک و خود فرد امکان تنظیم دارو نمی باشد.

  209. مادر من بخاطر کمردرد به دکترمراجعه کرده بود و براش این قرص رو تجویز کردن
    چه تاثیری روی کمر درد و دیسک داره؟
    مسکنه یا درمانی؟

  210. سلام خسته نباشید.من طرف راست صورتم خیلی درد میکرد رفتم دکتر مغز و اعصاب گابانتین ۳۰۰ داده که ۱۲ ساعتی بخورم.وقتی میخورم بدنم بی حس میشه احساس خستگی و کرختی بدن دارم.میخواستم ببینم قرص رو ادامه بدم یا نه؟ این عوارض عادی هست ؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      از عوارض دارو است بهتر است تحت نظر پزشک خودتان ادامه دهید و یا قطع کنید .

  211. باسلام ،حدودیک ماه است دستهایم بیشترانگشتان خواب میرود گاهی هم پایم گزگزمیکند دکتربرایم این گابانین 100واپی وال 200نوشته وخواسته ماهی یکباربنورویت تزریق کنم شنیدم این داروها برای صرع تجویز میشه از مصرف آنها هراس دارم لطفاراهنمایی بفرماییدضمنا برای این مشکل به چه تخصصی بایدمراجعه کنم؟ممنون ازراهنمایی شما

  212. با سلام
    به دلیل تصادف دچار کوفتگی ریه و شکستگی دنده از ناحیه غضروف شده ام. پزشک متخصص تروما برای من 30 عدد گاباپنتین 300 تجویز نموده و در حال استفاده هستم. اما در خصوص نحوه قطع دارو راهنمایی ننمود. خواهشمندم شما راهنمایی بفرمایید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است در زمینه تنظیم دوز با پزشک خود مشورت فرمائید.

  213. ایرج مقدم آذری

    بنده عمل تنگی کانال نخاعی انجام دادم و دکتر برام گابا پانتین300تجویزکرده از روز دوم مصرف از ناحیه های مفاصل وعضله ران عدم کنترل ودرد در بالای مچ پا دارم .
    آیا از عوا ض قرصها میتواند باشد .باتشکر منتظر جواب جنابعالی هستم

  214. به علت ديسك كمردكتر برام گاباپنتين١٠٠تجويز كرد اما گفت اگه دردت زياد نبود نخور.الان من قرص رو مصرف كردم و دردم كم شده چطور بايد قطعش كنم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      تحت نظر پزشک خود باید دارو را قطع کنید در زمینه تنظیم دوز به صورت انترنتی نمی توانیم به شما کمکی کنیم.

  215. با سلام
    من دو روزه که این دارو رو مصرف میکنم تمام بدنم خارش گرفته و یه جوش هایی مثل جای نیش مگس روی بدنم هست باید چیکار کنم؟

  216. باسلام
    من رباط شستم دچار کشیدگی شده و دکتر برام گاباپنتین 100 تجویز کرده می خواستم بدونم این دارو تاثیری روی درمان شستم داره یا فقط برای مسکن درده؟

  217. ضمن عرض سلام و ارزوی موفقیت برای شما.خانمی54 ساله هستم 4 سال است که گرگرفتگی شدید دارم .انواع عرقیات مانند کاسنی و…انواع داروهای گیاهی وتخم شربتی واسپرزه و…مصرف کرده ام وچندان نتیجه مطلوبی حاصل نشده و چندی پیش به یک پزشک معروف شهرمان رفتم و ایشان برای من گاباپنتین و قرص کلوئیدی تجویز کردند.من بروشور دارو را خواندم و ترسیدم که مصرف کنم .خواهشمندم راهنماییم فرمایید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست به یک متخصص زنان ویا داخلی مراجعه کنید تا کاملا مورد بررسی قرار گیرید. متاسفانه بدون بررسی های کامل جسمی امکان راهنمایی وجود ندارد.

  218. با سلام من ام اس دارم و سالها از گاباپنتین400 روزی 3 مرتبه به جای آمپولهای بتافرون استفاده میگردم که پس از حمله مجبور شدم آن را ترک و تزریق را شروع کنم اما متاسفانه پس از تزریق حمله جدی تری به من دست داد در حال حاضر دکتر برای من قرص فینگولید 0/5را تجویز نموده.اما من از عوارضش میترسم.میشه باز هم چون سابق از گاباپنتین استفاده نمایم.با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      گاباپنتین درمان علامتی است و جلوی پیشرفت بیماری و حملات را نمیگیرد.

  219. محمد رضا بیگدلی

    من این دارو رو دکتر شبی یه دونه تجویز کرده برام ولی من در موقع درد ازش استفاده میکنم که در عرض نیم ساعت دردم میوفته میخاستم ببینم مصرف این دارو بیش از دوز گفته شده ایرادی نداره؟ آخه درد من با یه قرص درشب نمیفته. ممنون میشم جواب منو بدید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است در مورد تنظیم دارو با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

  220. سلام داروی گاباتین 300 را داروخانه اشتباهی به جای قرص ضد چربی خون به پسرم داده بود و برای مدت 2 ماه مصرف کرد وقتی پیش پزشک رفتیم اعلام کرد که داروی اشتباهی خورده است و اشکالی ندارد اما من نگران عوارض این دارو هستم لطفا مرا راهنمایی فرمایید ایا لازم است که از نظر خونی ویا کارکرد دستگاهای بدن کنترل شود سپاسگزارم

  221. سلام. به دليل صدا دادن سرم در شب به دكتر متخصص مغز و اعصاب مراجعه كردم. پس از ام.آر آي . آنتژيو مغزي ميگه رگ كاروتيد دفورمه شده. برام گاباپنتين 100نوشته 60 تا شبي يكي بخورم. خيلي بهترم. سرم صدا نميده و راحت ميخوابم. ولي از عوارض دارو ميترسم.

  222. سلام,من یه سوال داشتم من به علت سردرددکتربرایم گاباپنتین300تجویزکردن ودولوکستین30،میخواستم ببینم باعث افزایش وزن میشه؟

  223. سلام یک سوال دیگه ایا این قرص گاباپنتین برا فشار هایی که به کمر میاد و بعد از اون درد کمر شروع میشه
    واسه اون درد خوبه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      باید علت درد مشخص شود این دارو جهت تسکین استفاده می شود.

  224. سلام چند روزه روزي دوبار خوردن گاباپنتين رو براي رفع كمر دردم ناشي از ديسك شروع كردم صورتم پف كرده . تو اينترنت هم سرچ كردم تورم اعضاي بدن از علايمش بود. ميخواستم نظر شمارو هم بدونم كه آيا اين موضوع طبيعيه؟

  225. اعتياد به دارو از مواد خيلي بدتره مثل الان من كه مشت مشت قرص ميخورمو هر كارم ميكنم از منجلايش بيرون نميام

  226. سلام ، مادرم دچار کمر درد هستند و هنگام نشستن و برخواستن با مشکل روبرو میشند . متخصص روماتولوژی براشون گاباپنتین 100 تجویز کردند . سوالم این هست که تا کی میتونن این دارو رو ادامه بدند .ضمنا ایشون قرص متورال ، فلوکستین ، آتوراستاتین و آسپیرین هم می خورند . ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      این دارو صرفا جهت کنترل درد باشد و تحت نظر خود پزشک باید قطع شود.

  227. دارو خیلی مشکلان برای آدم میاره هی هاوار نخورین مشکل سازه نخورینننننننننننننننننننننن مردم عزیز

  228. سلام
    سی و چهار سال دارم دچار دیسک گردن، درد بازو و بی حسی انگشتان دست شدم. برام گاباپنتین تجویز کردند.
    آیا غیر از کاهش درد اثر درمان دیسک گردن را هم دارد؟
    چه درمانی مناسب دیسک گردن است؟
    با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      درمان های توانبخشی و اصلاحی نقش مهمتری از دارو درمانی دارند.
      برای خانم دکتر امیرخانی نوبت ویزیت بگیرید.و نتایج تصویر برداری ها را نیز همراه بیاورید.

  229. سلام
    من مشکل عصبی صورت (راست) داشتم دکتر ئاروی گاباپنتین 100 روزی سه کپسول برام تجویز کرد
    الان سه روزه که نمیخورم حالت منگی و گیجی دارم و امروز صبح با خالت سرگیجه از خواب بیدار شدم ایا این طبیعی؟

  230. سلام
    سی و چهار سال دارم و دچار دیسک مهره های گردن، درد بازو و بی حسی انگشت دست شدم. برایم گاباپنتین تجویز کردند
    آیا غیر از کاهش درد اثر درمان دیسک هم دارد؟
    مناسب ترین درمانهای دیسک گردن چیست؟
    با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      مناسب ترین درمان ها،درمان های بازتوانی و حرکات اصلاحی است.
      در این زمینه میتوانید برای خانم دکتر امیرخانی در کلینیک شریعتی یا رسالت نوبت بگیرید.

  231. سلام
    من مدتی هست که حالت تهوع پیدا میکنم و احساس تنگی نفس هم دارم البته بیشتر صبح ها این حالت بهم دست میده به علاوه اینکه زود زود هم به دست شویی میرفتم به یک دکتر داخلی مراجعه کردم ایشون مشکل گوارشی برا من تشخیص ندادن و گفتن مشکل حادی وجود ندارد اما کپسول گاباتین 100 رو برام تجویز کردن که بعد از صبحانه یکبار مصرف کنم
    میخاستم ببینم مشکلی برا مصرف هست؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است قبل از مصرف دارو ، با یک پزشک روانپزشک نیز مشورتی داشته باشید تا علائم را دقیقا مورد بررسی قرار دهند.

  232. سلام وخسته نباشید
    من به مدت یک هفته است که نیمکره چپ سرم وتقریبا کل قسمت چپ بدنم مور مور میشه و هنگامی که فعالیت داشته باشم توان دست چپم خیلی کم میشه امروز پزشک داخلی برام گاباتین 300 شبی یک عدد و قرص ب 13 و آمپول ب 12 تجویز کردن به مدت دو هفته، میخواستم ببینم مشکلی نیست برای مصرفش؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است یک متخصص مغزو اعصاب قبل از مصرف شما را معاینه کامل بکند و بعد با خیال راحت استفاده کنید.

  233. با سلام
    اینجانب به بیماری cidpمبتلایم و دکتر برام گاباپنتین100 نوشته روزی دوبار
    صورتم قرمز شده و پف کرده …آیا طبیعیه؟

  234. سلام من مصرف شدید مواد مخدر داشته‌ام الان حدود شش روزه مصرف نمی کنم امشب این کپسولو مصرف کردم خواستم ببینم این کپسول مثبتی داره یا نه؟
    ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه امکان تشخیص ، تجویز و تنظیم دوز بدون بررسی بالینی امکان پذیر نمی باشد در این خصوص جناب دکتر قاسم زاده می تواند به شما در کلینیک آزادی کمک کند.

  235. سلام من لوپوس دارم جدیدا دکتر برام گاباپنتین رو تجویز کرده لرزش هم دارم آیا دارو مصرف کنم متشکرم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      برای علایم متعددی مانند سوزش،لرزش، گزگز،درد و…
      این داروها کاربردهای بسیار متنوعی دارند و تجویز آنها پیچیدگی های نسبتا زیادی دارد

  236. سلام، بازوی من ضربه خورده و تمام دستم درد میکنه پزشک خانواده برای اینکه دردش کنترل بشه برای من گاباپنتین 100شبی یکی تجویز کرده وگفته اثر درمانی هم داره آیا این درسته یا ضررش بیشتر از نفعشه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بله
      سودش در این مرحله بیشتر از ضررش است ولی باید حتما زیر نظر پزشک باشد

  237. سلام ببخشيد من ميخواستم دوز دارو را بدون تجويز پزشك بالا ببرم چون اولين بارى كه گاباتين١٠٠ رو خوردم يه احساسى سر خوشى داشتم ولى الان اون حس رو ندارم خواستم بدونم واقعا اين دارو شادى اوره؟اگر هم نيس خودتون كمك كنيد و داروى نشاط اور بدون عوارض جانبى يا حداقل عوارض رو داشته باشه بهم معرفى كنين، باور كنيد پنج ماهه دارم دارو هاى اعصاب و روان مصرف ميكنم پيش مشاورم رفتم ولى هنوزم ته دلم گرفته است، تو رو خدا نااميدم نكنين دارويى را معرفى كنيد دلم شاد بشه ، ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه علت مصرف دارو مشخص نشده است و به صورت اینترنتی امکان تشخیص ، تجویز و تنظیم دوز وجود ندارد.

    2. با سلام و احترام
      اصولا مباحث شادی و غم مربوط به حوزه روح انسان می شود دارویی که برای روح انسان تجویز می شود جدای از داروهایی است که برای مشکلات جسمی تجویز می شود و به طور کلی شما دوست عزیز باید دنبال داروهای غیر مادی بگردید که متناسب با سنخیت روح باشد اذا جهت حل مشکل خود به روح شناسان واقعی که زوایای تاریک و پنهان روح انسان را می شناسند مراحعه بفرمایید شما صرفا با خوردن داروهای مذکور با ایجاد موقت اختلالات ذهنی مشکل خود را پنهان تر می کنید بدون حل کردن آن .

  238. سلام من دیابت دارم کبدبسیارچرب دارم دکتربرام گاباپنتین۱۰۰داده چون زیرناخن شصت پایم کبودشده استفاده کنم کپسول ها رو ممنونم?

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که پزشک متخصص با آگاهی از مشکلات شما این دارو را تجویز کرده اند بهتر است به او اعتماد کنید .ما در زمینه استفاده و عدم استفاده بدون بررسی بالینی نمی توانیم به شما کمکی کنیم.

  239. با سلام و تشکر از توجه شما
    من 50 ساله هستم. نزدیک به سه سال پیش در اثر شوک عصبی ( البته به تشخیص پزشک و با توجه به آزمایشات و ام آر آی) ابتدا تنها یک طرف صورتم و سپس دو طرف، بخصوص کنار چشم و لبم، اول به حالت گزگز وبعد بی حسی خفیف شد. پزشک با توجه به زمینه اظطراب من، سرترالین ، دونیورین ،کلسیم و ویتامین ب یک تجویز کرد(مدت دو سال و نیم مصرف کردم) بخاطر افزایش وزن بی رویه من، واینکه من در رفتگی مهره انتهایی کمر داشتم و به این خاطر اذیت میشدم پزشک بجای دونیورین، گاباپنتین 100تجویز کرد. میخواستم بدانم آیا این مدت مصرف این داروها کفایت میکنه ومن میتونم داروها مو به تدریج قطع کنم. در حال حاضر مدت زیادیست که هیچ مشکلی از بابت صورتم نداشتم. و اینکه با توجه به شرایطم ضرورتی به استفاده گاباپنتین هست،

  240. سلام .با عرض خسته نباشید
    39ساله هستم حدود 4ماهه ب دلیل دیسک گردن قرص گاباپنین مصرف میکنم …. ایا مصرف طولانی مدت این قرص مشکلی برام ایجاد میکنه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      بررسی سوال توسط دکتر شیرالی:
      سلام. داروی گاباپنتين معمولا عوارض جدی و نگران کننده ای ندارد. با این وجود لازم است در فواصل منظمی که توسط پزشک شما به شما توصیه میشود، ویزیت شوید.

  241. آقای دکتر من برای کمر دردم دکتر قرص گاباتین را داده.1ورقه تمام شده.در این مدت یبوست مزمن گرفتم.ممکن از این قرص باشه؟

  242. با سلام و تشکر مادر من دچار آرتروید روماتوید است الان حدود پانزده ساله که تحت درمان با کورتون هستن در آخرین ویزیت دکترشون گابانتین ۱۰۰رو تجویز کردن به نظر شما این دارو با داروهای دیگه تداخل نداره و خوردن این دارو رو تایید میکنید البته بعد از یک هفته تغییر چندانی در کمر درد نداشته ولی درد زانو بهتر شده

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      سوالتان کلی است و مصرف داروهای دیگر ذکر نشده است بهتر است با پزشک خودشان مشورت کنید.

  243. با سلام و تشکر
    دو دست مادرم دچار خواب رفتگی می شود و چند روز است بندهای انگشتان دست راستش شروع به درد و سوزش کرده است، آیا این دارو برای درمان موثر است؟ چه داروهایی توصیه می شود؟ البته ایشون برای تسکین دردهایش ملوکسیکام و نوافن نیز مصرف می کند
    متشکرم

  244. سلام سفتى حركت پاهارنج من برم رفعتم دكتور كبسول گاباپنتين ١٠٠تجويز كرد البته كپسول امانتادين وقرص ال درام سي و قرص سيفرويكس استفاده مى كنم أيا با خورده أين كپسول گاباپنتين تعادل حركت واز بين بردن سفتى حركت بدست خواهم أورد متشكرم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بستگی به علت زمینه ای دارد! علت زمینه ای با این شرح حال و بدون معاینه و بررسی مشخص نمیشود

  245. با سلام…. من به دلیل سردردهای شدید و بیماری میگرن مجبور به مصرف گاباپنتین100 شده ام ولی طی مصرف دو روز دچار معده درد شدید و احساس گرسنگی خیلی شدید شده ام که حتی مجبور به خوردن 6 وعده غذایی در روز شده ام. به نظر شما دارو را قطع کنم و اینکه احتمال افزایش وزن را به همراه دارد؟؟؟؟ با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است علائم ایجاد شده را با پزشک متخصص خود حتما در میان گذارید و از مصرف دارو بدون تجویز پزشک متخصص جددا خودداری کنید ، متاسفانه امکان تجویز وتنظیم دوز دارو به صورت اینترنتی و بدون بررسی بالینی امکان پذیر نمی باشد.

  246. سلام من در اثر تصادف سه دیسک کمرم دررفتگی داشت که جراحی کردم الان تقریبا هر 48 ساعت یک بار به مدت 24 ساعت دچار گز گزتوی پنجه پام میشدم. دکتر برام گاباپنتین 300 دو بار در روز تجویز کردن ولی من هنوز این شیفت 48 ساعت یکبار گز گز رو تقریبا به طور مرتب دارم چیکار کنم داروی قویتر از گاباپنتین وجود نداره استفاده کنم؟ یا میتونم دوز مصرف گابا رو بالا ببرم که بهتر بشم؟

  247. ﺳﻼﻡ ﭘﺪﺭﻡ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﻳﺎﺑﺖ ﻭﮔﺯﮔﺰاﻧﮕﺸﺖ ﭘﺎﻳﻪ ﺩﻛﺘﺮﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﻭاﺳﺶ ﻛﺎﺑﺎﭘﻨﺘﻴﻦ 300 ﻛﺮﺩﻥﻭﻟﻲﻣﺸﻜﻞ ﺳﻴﺮﻭﺯﻛﺒﺪﻱ ﺩاﺭﻥ ﻭﺩﻛﺘﺮﻛﻔﺘﻦ ﺩﺭﺻـﻮﺭﺕ ﮔﻴﺞ ﺷﺪﻥ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﺸﻪ.اﻳﺎﻣﺼﺮﻑ اﻳﻦ ﺩاﺭﻭﺑﺮاﺷﻮﻥ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﺩاﺭﻩ?ﺑﺎﺗﺸﻜﺮ

  248. سلام مدتی ست دچار سرگیجه های طولانی به صورت حمله ای میشم به دکتر مراجعه کردم و ام ار ای سالم بود چون سنم هم کمه احتمال منییر ندادن ولی فشار گوشم بالا بود و 70بود دکتر برام داروی گاباپنتیت تجویز کرده ایا مصرف کنم یا خیر ؟دکتر احتمال نوعی میگرن رو دادن
    ممنون میشم از راهنماییتون

  249. سلام
    قبلا دچار بلز پالسی شده بودم که درمان شد و حدوداً 90 % به حالت اول برگشته. اخیرا بعد از تماس دو روزه با سرما و کولاک تیک عضلانی صورت و لب مشاهده کردم. پزشک متخصص برای پیشگیری از عود مجدد کپسول گاباپنتین100 تجویز کردند. مثمر ثمر خواهد بود؟

  250. سلام من 3بارفتخ عمل کردم ولی دوباربعدازی مدت دوباردرددارم به دکترمراجعه کردم گفتن چیزی نیست ولی من دردمکرردارم چکاربایدبکنم دردکلافه کننددارم ولی فقط صبح دردزیادمتشکرم ازراهنمای

  251. با سلام دکتر برای درد شانه و گردن برام سلکوکسیب، گاباپنتین تجویز کردن
    یه هفته میشه مصرف میکنم، شبا دلپیچه میگیرم و گاها اسهال
    ایا عوارض این داروهاست؟اگر هست ، عوارض کدومه؟
    ایا ادامه بدم خوردن این دارو رو؟

  252. سلام من سرب معده دارم تهو و استفراغ و تب لرز این مریضی. طولانی مدت برایه من هست تا دو یا سه ماه اینجوری میشم دکتر برام کبسول گبابنتبن دیفن هیدرانات تجویز کرده ایا این دارو ربطی ب مریضیه من داره ی ن.راه درمان من چیه لطفأ اینو خاهش میکنم بهم بهم بگید ک چیکار کنم

  253. سلام و خسته نباشید. من تقریبا به دلایلی حدود یکسال هست که قرصB2 مصرف میکنم. بهیار کلینیک به من ÷یشنهاد داد که برای کمتر کردن مصرف ب2 و نهایتا قطع اون بهتره که داروی گابا÷نتین مصرف کنم.میخواستم ببینم آیا این دارو واقعا میتونه بهم کمک کنه؟ و آیا قطع کردن این دارو(گابا÷نتین) بعد از چندوقت برام عوارض دیگه ای در بر نخواهد داشت؟
    متشکرم از راهنمایی شما

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      در ابتدا بهتر است علت به صورت بالینی بررسی شود تا بتوان به شما دوست عزیز کمک کرد.

  254. سلام.من سردرد داشتم دچار تشنج یا مسائل دیگه ای هم نبودم. فقط گاهی سرم درد میکرد. رفتم دکتر ام آر ای هن انجام دادم. گفتن سینوزیت نیست و میگرن خفیفه. داروی گاباپنتین 100 واسم تجویز کردن. میخواستم بپرسم اگه این دارو رو بخورم و بعد مدتی مصرف دارو رو قطع کنم دچار تشنج نمیشم؟ آیا استفاده از این دارو باید دائمی باشه و یا در اینده با داروی قوی تر جابجا بشه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      نه تشنج نمیشود
      ممکن است نیاز به تعویض دارو باشد یا نباشد. ممکن است مدتی درمان طول بکشد یا سالها طول بکشد. همه این حالات ممکن است.

  255. سید حسن گل خطمی

    با سلام خدمت شما
    خانم من بعد از انجام ام ار ای مشخص شده ام اس داره
    آیا قفل شدن دهان و برگشتن چشمها به طوری که غش میکنه ولی داری هوشیاری شنوایی هست ولی نمیتونه جواب بده از علایم ام اس هست؟

  256. با سلام مادر من برای درمان کمر درد نزد دکتر رفته و قرص آلپرازولام و گاباپنتین تجویزگردیده است که پس از مصرف دچار تنگی نفس شده عوارض کدام دارو می باشد ؟؟ آیا نباید مصرف دارو را قطع کند؟؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      به دلیل هردو می تواند باشد.باید با پزشکتان موضوع را مطرح کنید و در صورت صلاحدید یکی از داروها را قطع کنید

  257. این دارو رو برای زود انزالی تجویز کردن ولی توی تحقیقاتم چیزی در این رابطه نیافتم
    ولی تجربه ی موفقی داشتم بعداز مصرف
    لطفا راهنمایی بیشتر نیاز دارم
    با سپاس

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      برای این موضوع تجویز نمیشود مگر در موارد خاصی و زیر نظر متخصص اعصاب با انجام آزمایشات و بررسی های مورد نیاز…

  258. با سلام خانم من به علت گزگز شدن انگشت پا به پزشک مراجعه نموده و همزمان دو داروی کاربامازپین و کاباپنتین را شروع به مصرف کرده که دارای سرگیجه و عدم حفظ تعادل زیاد و حالت تهوع شده است ، ایا باید به مصرف دارو ادامه دهد؟

  259. با سلام
    پزشک کپسول گاباپنتین100را برای احساس گز گز در انگشتان پا به علت دیابت تجویز کردند ایا صلاح است مصرف کنم.

  260. سلام.ایا این داروبرای دردهای عصبی دیسک کمریاگردن موثراست؟مثل مواقعی که دردوبی حسی به باسن وپاکشیده میشود

  261. با سلام من به مبتلا به نيستاگموس مادرزادي هستم دوسال ژيش به يك دكتر مغ واعصاب مراجه كردم ايشان براي لرزش چشم من داروي گابا پپتين تجويز كرد مدتي استفاده كردم لرزش چشمم نيز كمي بهتر شده بود ژس از مدتي كه داروها تمام شد ديگه سراغ دكتر نرفتم به نظر شما ادامه مصرف دارو در بلند مدت آسيبي به سيستم اعصاب بدن نمي رساند ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است به پزشکاتان اعتماد کرده و تحت نظر ایشان دارو ها را ادامه دهید .

  262. سلام دوستان . دختری هستم 26 ساله از سن 10 سالگی تیک عصبی داشتم در ناحیه ی صورت واز این بیماری خسته شده ام می خواستم ببینم برای این بیماری درمان قطعی وجو دارد ؟ من از سن 15 سالگی تا 20سالگی دارو مصرف کردم ولی با قطع کردن تدریجی دارو های اعصاب باز هم دچار تیک میشوم

  263. سلام پسری هستم 24ساله که متاسفانه به دلایلی به شربت متادون اعتیاد پیداکردم وحالا ازشما تقاضا دارم که راهنماییم کنیدکه باقرص گاباپنتین میشه متادونموترک کنم؟؟؟؟من فقط میخوام پاکی دوبارموبدست بیارم وهزینه ی رفتن به کلینیک ترک اعتیادندارم ممنون میشم راهنماییم کنید؟؟؟؟؟ممنونم.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      به مراکز ترک اعتیاد بیمارستان های دولتی مانند بیمارستان روزبه مراجعه کنید که هزینه چندانی ندارد
      اینکار حتما باید توسط پزشک راهنمایی و انجام شود

  264. با سلام من به علت افسردگی واضطراب قرص دئونورین 25 -زواپیدوم 5و پروپنالول 20 مصرف میکنم آیا مصرف این قرص ها با کپسول گاباپنتین -مورتریپتریت 10 تداخل دارویی دارد ؟وممکن است باعث بی خوابی وناراحتی معده شود/؟لطفا راهنمایی فرمایید

  265. با سلام. آیا مصرف همزمان دپاکین و گاباپنتین در فرد سالمند با ناراحتی قلبی و فشار خون بالا اشکال دارد؟

  266. با سلام. پدرم 85 ساله است. پشت ساق پایش درد می کند. دکتر قرص گاباپنتین 100 و رازوفناک 100 داده که یک ماه بخورد و در صورت عدم بهبودی ام آر آی بدهد. با توجه به اینکه پدرم سنگ کلیه دارد، آیا خوردن قرص گاباپنتین مشکلی ندارد؟ چون گفته شده اگر هر گونه مشکل کلیوی دارید حتما قبل از مصرف دارو به پزشکتان بگویید. با تشکر.

  267. با سلام من حدود 8 ماه پیش تصادف خیلی بدی داشتم اوایل در ناحیه گردن دردهای خفیف داشتم ولی حالا خیلی شدید شده به جراح و متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم تشخیص تنگی کانال نخاعی دادن بین مهره های 4 و 5 گردن و تشخیص عمل دادن ولی یه پزشک دیگه گفتن که بر اثر ضربه دچار دیسک شدی و با فیزیوتراپی خوب میشه بنظر شما جراحی کنم یا با فیزیوتراپی بهتر میشم؟تو 30 سالگی عمل زود نیس؟

  268. باسلام خدمت شما بعرض رساندم 67سالمه حدود 28ساله انواع ضدافسردگیها را استفاده نمودم و3سالی میشه که دولکسیتین 30 مصرف میکنم وتریاک اخیرا قرص والپرویت سدیوم صدمیلی صبح وصدمیلی شب تجویز نمودند 4ماه مصرف نمودم اخیرا شدیدا موهایم ریزش کرد بتدریج قرص راقطع کردم لطفا بفرمایید میتوانم گابائنتین مصرف کنم. سردرد درسمت چپ سرم دارم وقادر به هیچ کاری نمیباشم. باتشکر فراوان

    1. باسلام وتشكر من 46 سال دارم حدود دو ماه ميباشد به تنگي نفس دچارشده ام به پزشك متخصص داخلي ودستگاه گوارش مراجعه نمودم وايشان نيز مرابه پزشگ اعصاب روان معرفي نمودند كه ايشان قرص گاپاپينتن 100 ميلي گرم براي شب تجويز نمود آيا اين قرص عوارضي براي تنگي نفسي كه دارم يا ديگر عوارض ندارد.متشكرم از پاسخ گويي شما

  269. باسلام حدود 28ساله انواع ضدافسردگیها را استفاده نموده وفعلا دلوکسیتین 30 مصرف میکنم اخیرا پزشکی درشیراز قرص والپروات سدیوم صدمیلی شب وصدمیلی صبح تجویزنمودند چهارماه مصرف کردم اخیرا ریزش موی شدید داشتم بتدریج قطع کردم ایا میتوانم گاباپنتین استفاده نمایم وچقدروچه دزی؟ باتشکر

  270. سلام من به مدت یک هفته است که درپای چپم حس به خواب رفتگی دارم. زمانی هم که دز معرض سرما قرار میگیرد سوزش پیدا میکند.حس سرما ندارد.گرما را دیر احساس میکند.پس از مراجعه به چند متخصص ٬اقای دکتر سید جلال حسینی این دارو را برای من تجویز کرد و فعلان دز نوبت ام آر آی هستم.قبلا هم ورم عصبی در چشم داشتم.نوریت.د.با تشکر

  271. سلام وقت بخیر
    من از قرص سیتالوپرام 20 بهمراه الپرازولام 5/. هم البته نصف استفاده میکردم که دچار آلرژی میشدم و احساس خفگی میکردم به پزشک عمومی رفتم وایشان گفتند ک این دو دارو بهم اثر بدی دارند مثل خربزه وعسل. بنابراین بجای الپرازولام گاباپنتین را جایگزین کردند. میخواهم ببینم این دارو ک اکثر برای درد تجویز میشه ربطی به آرامش روحی روانی داره؟
    ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      خیر حتما علائم ایجاد شده را باپزشک متخصص اعصاب و روان خودتان درمیان بگذارید.

  272. با سلام مادربزرگ من با پوكي استخوان شديدي كه دارد
    خوردن زمين در ضمن هوشياري كامل داشتند
    الان گابانتين مصرف ميكنند ولي لرزش دارند و گيجي دارند
    همينطور اختلالات هوشياري ولي فراموشي پيدا نكرده
    هنگام برخورد به زمين سر اسيب ديده و كنار صورت كبودي داره
    متاسفانه با توجه به شرايط پزشك برده نشده و فقط علائم توضيح داده شده
    الان گابانتين جرو داروهاي مصرفي هست
    ممكنه اين اختلالات از اين نوع دارو باشه؟
    يا اصابت سر با زمين هوشياري رو از بين برده ؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      حتما نیاز است ایشان را به پزشک ببرید
      در سنین کهنسالی ممکن است خونریزی مغزی در اثر ضربه به سر خیلی آهسته ایجاد شود و با همین علائم همراه باشد

  273. باسلام وخسته نباشید خدمت شما.میخاستم ببینم آیاامکانش هست ازاین داروبرای استرس شدیدوتپش قلب استفاده کرد؟

  274. سلان خسته نباشید.من دیسک کمر دارم و دکترم گاباپنتین وسلکوکسیب تجویز کرده وفیزیوتراپی آیا میتونم از قرصها استفاده نکنم وفقط فیزیوتراپی برم چون تا اونجایی که میدونم این قرصها عوارض دارند وبهتره درد بکشم تا این قرصها رو بخورم میخواستم نظر شمارو بدونم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      قرص ها فقط مسکن است و فیزیوتراپی هم فقط درمان کوتاه مدت است. برای طولانی مدت لازم است که زیر نظر متخصص طب ورزشی تمارین روزانه را انجام دهید (برای اینکار میتوانید یک نوبت ویزیت با خانم دکتر امیرخانی در کلینیک رسالت داشته باشید)

  275. مهندس مسعود زهری

    درود به شما ! بنده چند روز پیش به خاطر دیسک کمرم رفتم پیش دکتر مغز و اعصاب ایشون گاباپنتن تجویز کردن ولی من پس از مصرف این قرص انواع عوارض را گرفتم ! و مجبور به قطع این دارو شدم ! بعید میدونم این دارو با عوارضی که داره ارزش استفاده کردن رو داشته باشه ! و تحقیقی که من کردم در جامعه پزشکی امریکا در حال حاضر از تجویز این دارو برای عوارض بیش از حدش خودداری میشه ! موفق باشید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      این دارو همچنان جزو داروهای موثر و کم عارضه است ولی روش مصرف و تنظیم دوز این دارو و… معمولا طی یک جلسه ویزیت حاصل نمیشود و نیاز به چندین نوبت مراجعه وجود دارد.
      سپاس

  276. سلام .پدر من حدود چهلو پنج سال پیش بدلیل ضربه نخاعی معلول شده و بوسیله ضربه به مثانه ادرار میکرده ولی اخیرا با انجام سی تی اسکن دچار مشکلاتی شده که یکی از این مشکلات عدم دفع ادرار بدلیل منقبض نشدن مثانه میباشد .آیا ممکن است که دلیل این حالت مثانه نخاع ضرب دیده ایشان باشد .البته قبل از سی تی اسکن نیز چند بار دچار بی اختیاری مدفوع و مختل شدن حرکات پا نسبت به قبل میباشد

  277. محمد ریخته گر

    من دیابتی نوع دوم مبتلی به نوروپاتی هستم و از زانو تا انگشتانم خیلی در می کنند و واقعا در عذابم . پر حال حاضر دولکستین 60 و گاباپنتین ۱۰۰ مصرف می کنم . ولی باز هم درد زیادی در پاهام و بخصوص برق گرفتگی در زیر پاهاو انگشتهایم ، احساس می کنم . لطفا راهنماییم بفرمایید برای خاصی از درد. ممنونم

  278. سلام خسته نباشید،مامان من رفتن دکتر و این دارو ،گاباپنتین-رازک۳۰۰ بهشون دادن
    ایشون پا درد هایی داشتن و پشت پاشون پشت زانو تا پایینتر درد داشتن و دکتر این دارو رو براشوون دادن میخواستم ببینم دارو رو درست دادن ؟!!!!!!!!!!

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      این دارو موارد مصرف زیادی دارند و باید علت مشکل دقیقا بررسی شود.

  279. سلام 34سال دارم 2ماه قبل 6عددقرص آکوتان خوردم وبعدازعوارض دردهای شکمی و..قطع کردم وحالا بعداز2ماه داخل بدنم احساس لرز میکنم و..ودکترقرص گاباپنتین داده آیاباتوجه به عوارض زیادش مشکلم روبدترنمیکنه؟ممنون ازشما.

  280. سلام
    به مدت یه ماه که کمرم درد میکنه طوری که به حالت رکوع که باشم مهره های اخر پشتم به صورت افقی درد میکنه به حالت های دیگه درد نمیکنه یا اینکه زیاد سر پا باشم هم کمرم درد میکنه طوری که باسن سمت راستم هم درد میکنه
    رفتم دکتر واسم قرص گاباپنتین100،تیاماکس300وسلکوکسیب200 تجویز کرده و گفته تا یک ماه استفاده کن
    حالا موندم که ماهیچه کمرم مشکل داره یا کمرم؟؟؟؟
    اخه واسه جون 22 ساله ای مثل من دیسک یا کمر درد زود نیست؟؟؟
    که دکتر میگه مشکل از کمرته؟؟؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بله دیسک کمر یا سایر مشکلات این ناحیه میتواند در سن شما نیز آغاز شود.
      درمان حرفه ای بازتوانی توصیه میشود

  281. باسلام و خسته نباشید
    برادرم اعتیاد به تریاک داشته و برای ترک ،دکتر داروی ناپروکسن و گاباپنتن تجویز کرده . با مصرف اونا ظاهرا دچار تنگی نفسهازاردهنده ای میشه . لازم به ذکره که قبلا هم کمی احساس تنگی نفس و درد در قسمت قلب و قفسه سینه داشت که با مراجعه به دکتر و نوار قلب و مصرف داروهایی مثل سفکسیم ، تیوفیلین ، تری فلوپرازین و … رفع شده بود ( نوار قلب هم مشکلی نداشته )
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید، قبلا از پاسختون متشکرم…

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است برای دکتر قاسم زاده در کلینیک آزادی متخصص روانپزشکی و اعتیاد ملاقاتی داشته باشید هم از درمان دارویی استفاده کنید هم رواندرمانی تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

  282. پسرم سربازه وبیماری دوقطبی وبیش فعالی داره بامصرف گاباپنتین مشکلی براش پیش نمیاد چون باید 48 ساعت پاس بده
    دوساعت سرپسته چهارساعت استراحت تا 48ساعت

  283. پسرم دچاربیکاری دوقطبی و ADHD میباشد ودرحال حاضر سربازاست ودر شهرستان است پزسک معالجش براش گاباپنتین تجویز کرده روزی 2عدد
    هر48 ساعت دوساعت پاس دارد و4ساعت استراحت بامصرف این دارو میتواند 2کامل هوش باشه وپاس بده
    مشکلی ازلحاظ عوارض جانبی براش پیش نمیاد
    ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      اگر بيمارى دوقطبى ثابت شده داشته باشد براى كنترل علائم و پيشگيرى ، گاباپنتين داروى مناسبى نمى باشد . از طرفى براى بيماران مبتلا به اختلال دوقطبى ، شيفت شب و بيدار ماندنهاى شبانه ممكن است باعث برگشت علائم شود .
      بهرحال داروى فوق بجز در بيماران دچار نارسايى كليه ، در ساير افراد عوارض شديد و مشكل آفرينى ندارد .

  284. سلام,من به مدت یک ماه بخاطر درد کمرم که دیسک تشخیص داده شده گاباپنتین مصرف میکنم,البته تحت نظر روانپزشکم هستم چون افسردگی دارم و ایشون هم این دارو رو صلاح دونستن,که در حال حاظر من سیتالوپرام و هالوپریدل و گاباپنتین مصرف میکنم,ایا این داروها اشتها اور هستند و ایا نفخ معده تولید میکنند؟ممنون از پاسختون

  285. باسلام و خسته نباشید من دردمفاصل یابهتره بگم آرتروز دارم واز این درد بسیار رنج میبرم یکی از بستگان توصیه کرده که از گابانتین استفاده کنم ولی وقتی به این صفحه مراجعه کردم متاسفانه متوجه عوارضات شدید این دارو شدم آیا به نظرشما میتوانم از این دارو جهت رفع درد مفصلهای انکشتان ودردهای شدید زانو هایم ا ستفاده بگنم و چطور؟ ممنون از لطف شما . صمد بهروز پور 57 ساله از تبریز .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است با پزشک خود در ابن خصوص مشورت کنید.

    2. سارا امجدیان

      سلام بنده هم آرتروز دارم و مدتی ست گاباپنتین میخورم کوچکترین اثره حتا ضد دردی ندارد و بشدت سرگیجه و تاری دید و خستگی دارم داروی بیخودی ست و فقط ضرر دارد نخورید

  286. با سلام و خسته نباشيد.من 43سال دارم.در حين ورزش تنيس دچار پارگي عضله شدم..اين اتفاق حدود سه هفته پيش افتاد دو هفته اول با رعايت اصولي که پزشک دادن از جمله کيسه يخ و بالا نگه داشتن پا و روي پاي اسيب ديده راه نرفتن و با عصا حرکت کردن انجام دادم حال در هفته سوم از دو روز پيش دچار سوزش شديد در ناحيه ماهيچه پشت پاي اسيب دبده شدم در ضمن ورم و کبودي ان کم کم داره از بين ميره ولي سوزش آن شديد است که تا پ بهبود و تسکين درد دارد يا خير.من بايد با اين مشکل چگونهشت ران ادامه دارد.پزشک براي من گابا پنتين تجويز کردن آيا تأثيري در

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      دارو فقط اثر ضد درد دارد و ترمیم و بهبود نیاز به ورزش درمانی و استراحت و… دارد.

  287. سلام و خسته نباشید. من یک سال پیش به علت صدای شدید سر به پزشک مراجعه کردم و به من قرص گاباپنتین دادند. دوباره امسال این مشکل برایم پیش امد و من دوباره شروع به مصرف این دارو کردم. میخواستم بدونم برای قطع این دارو چطور بایدعمل کنم.
    با تشکر

    1. با عرض سلام و خسته نباشید
      میخواستم بپرسم این قرص جهت درد دیسک کمر هم مورد
      استفاده قرار میگیرد….
      دردی که ناشی از دیسک کمر ؛ از ناحیه گودی کمر تا مچ پا
      ادامه دارد…
      با تشکر بوشهری

  288. با سلام و خدا قوت،مدت کوتاهی است حس و قوای هر دو پایم کم شده به طوری که به واسطه نرده از پله بالا میروم و مثل سابق نمیتونم پایم را منقبض کنم.دکتر رفتم وگاباپنتین دادند،میخواستم بدونم این علایم ربطی به ام اس دارد یا خیر؟ممنون میشم زودتر پاسخ بدید این شرایط نگرانم کرده.تشکر فراوان

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      میتواند دلایل مختلفی داشته باشد و بدون بررسی های لازم تشخیصی ، امکان تشخیص و تجویز دارو امکان پذیر نمی باشد.

  289. سلام و خسته نباشین آبان سال گذشته تروما داشتم که باعث شد سه تا ازمهره هام (l5-s1-s2) آسیب ببینه و دیسکها روی نخاع فشار بیاره و کارم به جراحی بکشه از فروردین ماه یعنی 4 ماه بعد از جراحی در ناحیه پنجه پا بصورت تقریبا منظم هر 48 یا 72 ساعت یکبار به مدت 24 ساعت گز گز دارم. که فقط با تکون دادن مرتب پا یه کم بهتر میشه البته الان گابا پنتین 300 هر 12 ساعت یک دونه می خورم هفته دو روز هم فیزیو تراپی دارم. سوالم از خدمتتون اینه ایا مصرف طولانی مدت گابا پنتین خطرنا ک نیست ؟ دیگه اینکه چیکار کنم فواصل استراحتم (48 یا 72 ساعته) بیشتر بشه واقعا کلافه می کنه. خیلی ممنونم خدا کنه جوابمو بدین.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      در این مرحله شما بیش از فیزیوتراپی به متخصص ورزشی و حرکات اصلاحی نیاز دارید.
      میتوانید برای خانم دکتر امیرخانی در کلینیک رسالت نوبت بگیرید.

  290. درود،مصرف گابا رو در کنار(مداکسن، والپروات سدیم،وازونید ین2/)به منظور ترک کپسول دتا به دستور پزشک شروع کردم،اما بی خوابی شبانه امانم رو بریده،بدلیل عدم دسترسی به پزشک(زیر نظر بهزیستی هستم و هفته‌ای 1روز میاد) 2دفعه دیازپام مصرف کردم،اما فهمیدم تداخل داروئی دارد، لطفا راهنمایی کنید چه خواب اوری مصرف کنم که تداخل نداشته باشد، با سپاس فراوان

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی های بالینی امکان تجویز دارو نمیباشد.

  291. سلام مردی هستم 38 ساله با توجه به اینکه در ام ار ای بنده تنگی کانال شدید در مهره های ال3/ال4/ال5/مشهود بود پزشک معالج بنده برایم قرص باکلوفن / کپسول گاباپنتین / قرص ویتامین ب 1 / فولیک اسید / قرص ملوکسیکام /تجویز کردند و بعد از 2 هفته 2بار برای تزریق ترانس فورمینال هر ماه یکبار مراجعه کرذه ام تقریبا 50/60 درصد خوب شده ام ولی تازگیها با مشکل دیگری مواجه شده ام و ان مشکل در بلع غذا و حالت تهوع است که خیلی منو نگران کرده از شما پزشک محترم خواهشمندم منو راهنمایی بفرمایید

  292. سلام دکتر برای مریضی داروی گاباپنتین و همزمان با این دارو داروهای بایوکتین / اتورواستاتین/ تری مونتیل/ پوکساید و لورازپام تجویز کرده مریض یه خانم 73 هستن ولی هیچ اثری نداشته بی خوابی شدید استرس و اظطراب شدید بعضی روزا تب خفیف این داروها هم خونی دارن میشه قطع کرد؟

  293. سلام میشه بفرمایید گاباپنتین 100 برای سندروم بی قراری پا خوب است یا نه از بی قراری پاهایم کلافه شده ام لطفا کمکم کنید
    سپاس

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی علائم به صورت بالینی امکان تجویز دارو نمی باشد در این خصوص برای جناب دکتر امیری می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  294. سلام همسر من برای ترک مشروبات الکلی دکتر این دارو رو تجویز کرده میتونه با این دارو دارویی به نام اکامپروسات مصرف کنه یا نه؟ آیا خطری داره یا نه؟ ممنون از پاسخ شما.

  295. سلام به علت دیسک کمر از کپسول گابا 100شبی یک عدد استفاده کردم بعداز سه روز دچار درد شدید درقسمت ران پای راست شدم آیا میشه از عوارض همین کپسول باشه. ممنون از توضیحتون

  296. سلام .سه هفته پیش زونا گرفتم. الان شبا شدیدا خارش و درد دارم و نمی تونم خوب بخوابم . دکتر برام گابا پنتین 300 تجویز کرده . تحقیق کردم هیچ کجا این دارو رو برای زونا تجویز نکردن. می خواستم لطف کنید به من بگید آیا این قرص برای زونا مناسب است ؟

  297. سلام. خسته نباشید من 41ساله هستم ازوقتی که قرص گابا پنتین را میخورم خیلی بی حوصله وعصبی. و کم حر ف وعمگین شدم کارهای عادی منزل. را هم انجام نمیدهم لطفا راهنمای. کنید که چیکار کنم.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      باید در ابتدا بررسی شود که چرا و به چه علتی این دارو را مصرف می کنید تا تشخیص درست و روش درمانی مناسب به شما پیشنهاد شود.

  298. سلام من به خاطر درد در ناحیه مفصل ران و لگن البته بعد از حدودا ده روز که درد به ماهیچه های پام هم رفته و کف پام ذوق ذوق می کرد به دکتر مراجعه کردم که تشخیص سیاتیک داده شد و برای درمان گاباپنتین 100و ملوکسیکام 15 تجویز شد قابل توجه آنکه درد من خیلی کمتر شده است و من هنوز این داروها را شروع نکرده ام لطفا بنده را در این مورد راهنمایی کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      داروها فقط مسکن هستند و اگر درد ندارید نیازی به مصرف آنها نیست.
      درمان اصلی سیاتیک و مشکلات کمر فیزیوتراپی و ورزش درمانی حرفه ای تحت نظر متخصص است که برای این موضوع میتوانید برای خانم دکتر امیرخانی در کلینیک رسالت نوبت ویزیت اخذ نمایید.

  299. سلام ، داروی گاباپنتین رو همراه پنتوئید و آزیترومایسین مصرف می کنم ، دچار اسهال شدید شدم این مورد جزو عوارض گاباپنتین هست؟ مصرف بعد از غذای این دارو درسته؟
    سپاس

  300. با سلام
    مدت یک هفته هست که از ناحیه شانه کتف ودستم دچار درد,شدم روزهای اول درد خفیف تربود وبه مرور بیشتر تاحدی که نمیتونستم دستم رو تکان بدم ,البته در اثر دعوا و درگیری این مشکل واسم پیش اومد به ارتوپد مراجعه کردم گفت ماهیچه های ناحیه سرشانه ودستت کش اومده حالت ریش ریش,شده باید یه سری حرکات انجام بدم وچون عصبی هستم قرص آسنترا 50 و گاباپنتین داده وملوکسیکام. اما پس از چندروز مصرف این داروها هیچ تفاوتی ایجاد نشد دردر خصوصا شبها بیشتر شده هنگام خم شدن و برداشتن چیزی از روی زمین به شدت دست و شانه و گردنم درد,میگیرد. استرسم را کمتر کرده ام کلاس یوگا میروم به سفارش,دکترم اما …. به نظر شما چه باید بکنم گابا پنتین با اینکه ضد درد است هیچ تاثیری ندارد یا ماساژ با روغن های گیاهی یا پماد دپی. لطفا کمکم کنید .شبها درد امانم را بریده .

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بهتر است برای درمان و ارزیابی برای خانم دکتر امیرخانی متخصص ورزش درمانی و حرکات اصلاحی در کلینیک رسالت نوبت ویزیت اخذ نمایید

    2. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم دکتر امیر خانی ( دکترای حرکات اصلاحی ) در کلینیک شریعتی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید .

  301. با سلام
    مدت یک هفته هست که از ناحیه شانه کتف ودستم دچار درد شدیدی شدم جوری که از سر شانه شروع و تا مچ دست ادامه داره , روزهای اول درد خفیف تربود وبه مرور بیشتر تاحدی که نمیتونستم دستم رو تکان بدم ,البته در اثر دعوا و درگیری با همسرم این مشکل واسم پیش اومد به ارتوپد مراجعه کردم گفت ماهیچه های ناحیه سرشانه ودستت کش اومده حالت ریش ریش,شده باید یه سری حرکات انجام بدم وچون عصبی هستم قرص آسنترا 50 و گاباپنتین داده وملوکسیکام. اما هیچ تاثیری این داروها نداشته لااقل از دردم کم نکرده خصوصا شبها درد شدیدتری دارم .فکرمیکنم که درد عصبی باشه تا ماهیچه. به نظر شما این چه دردیه نه با دارو نه ماساژ و نه با روغن های گیاهی و نه یوگا کمتر نشده طوری که اشکمو در میاره . چیکارباید بکنم خواهش میکنم راهنمایی کنید. نازنین 32ساله از شیراز

  302. با سلام. من در اثر ورزش ترومای شدید زانو شدم و به توصیه پزشک این دارو رو هر دوازده ساعت بعد غذا باید مصرف کنم.میخواستم بدونم این دارو برای اسیب زانو چه خاصیتی داره؟لیگامانهای زانوی من دچار کشیدگی و پارگی جزئی شده.ایا این دارو اثر درمانی برای این عارضه دارد یا خیر.و اصلا چرا باید مصرف کنم. از اسیب دیدگی من یک ماه میگذرد و تقریبا درد خاصی ندارم و به زندگی عادی هم برگشتم ولی فیزیوتراپی میکنم.ممنون از راهنمایی شما

  303. بعد از 2هفته استفاده از گاباپانتین 300 که دکتر تجویز کرده بود الان جوش های خیلی بزرگ روی شونه ها و پشت کمرم زده. اول فکر کردم بخاطر ژیلت بوده بعد دیدم کم کم داره همه جام در میاد تا اینکه اینجا عوارضشو خوندم. حالا دیگه مصرف رو قطع کنم اره؟

  304. میخواستم بدونم میتونم داروی گاماپنتین و سلکوکسیب با دیپاکین تداخل دارویی دارند؟کسی که دیپاکین مصرف میکند و دیابت دارد میتواند از دو داروی گاماپنتین و سلکوکسیب استفاده کند؟

  305. سلام من یک غده روی ساقه مغزم دارم و سر درد داشتم دکتر بهم گابا پنتین و نورو تریپتلین و کلونازپام داده الان ینج روزه دلرم می خورم ولی دست راستم از کتف به پایین کاملا فلج شده و دردمیکنه اصلا از زور درد نمی تونم تکانش بدم ایا از عوارض گاباپنتین میتونه باشه

  306. سلام برادرم باتجویزپزشک 3 روزگاباپنتین300هر8ساعت استفاده کرد وبعدش حالت های تشنج وضعف وبریده حرف زدن بهش دست داده وقتی میخوابه بهش حالت تشنج وتکان خوردن دست میده.داروشوقطع کرده چرااین حالتوپیداکرده واسش نگرانم راهنمایی کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      گاباپنتین داروی ضد درد است و خودش ایجاد درد نمیکند.

  307. سلام
    مادرم 45 روز پیش در سن 60 سالگی دچار سکته مخچه (انفارکت مخچه ) شدند و تحت عمل جراحی (باز کردن پرده مغزی) قرار گرفتند. امروز بعد از ترخیص از بیمارستان به متخصص داخلی برای روند پیگیری فشار خون مراجعه شد و کپسول گاباپنتین 300 روزی 1 عدد تجوز شد.با توجه به عوارض کلیوی داروی گابا پنتین و اینکه ایشان دچار عفونت کلیه ها هم بوده اند و با توجه به عدم آگاهی پزشک ایشان از عفونت کلیه ها،آیا نیازی به مراجعه فوری به پزشک داخلی هست ؟
    آیا امکان این هست با مصرف قرصهای سیپروفلوکساسین 500و گلوکزاسیلین 500 بعد از عمل جراحی عفونت کلیه ها هم برطرف شده باشد؟
    باسپاس

  308. سلام
    مادرم با سن 60 سال با سابقه فشار خون بالا حدود 45 روز پیش دچار سکته مخچه (انفارکت مخچه)شدند و هوشیاری را از دست دادند.بعد از جراحی در ICU بستری شدند و دستگاه تنفس (EDV)به ایشان متصل شد.امروز با وضعیت عمومی خوب در منزل دوران بهبودی را طی می کنند. روز گذشته به متخصص داخلی مراجعه شد و ایشان کپسول “گاباپنتین 300” روزی 1 عدد را تجویز کردند(به همراه کاپتوپریل25 ،اتوراستاتین 20 و بتاسرک).
    با توجه به عفونت کلیه ها در گذشته و مصرف قرص های سیپرو فلوکساسین 500و کلوگزاسیلین500 بعد از عمل جراحی مذکور(جراحی پرده مخچه) آیا امکان بروز عوارض بر روی کلیه ها(با توجه به مطلب ارائه شده این سایت) وجود دارد؟
    آیا با استعمال قرص های نام برده شده برای درمان عفونت مغزی ،امکان از بین رفتن عفونت کلیه ها هم هست؟
    آیا با توجه به عدم آگاهی پزشک نسبت به عفونت کلیه ها نیاز به مراجعه فوری وجود دارد؟
    با سپاس

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورت بالابودن كراتنين و بروز نارسايي ممكنه نياز به كاهش دوز گابا باشد.
      براى عفونت كليه هم شرح حال دقيقتر و كشت ادرار لازم است.

  309. باسلام.من داروی سیتالوپرام برای افسردگی استفاده می کنم،آ
    برای درددستم گاباپنتین تجویزشده،ایاباهم تداخل ندارند؟
    ضمنا seroquelهم برای افسردگی می خورم.ممنون ازپاسخگویی شما

  310. ایااین داربرای درمان درد معده کاربرد دارد یا نه؟کسی که بیماریقلبی دارد وداری قلبی استفاده میکند مشکلی ندارد

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      امکان تجویز دارو بدون بررسی دقیق علائم وجود ندارد بهتر است به یک متخصص گوارش مراجعه فرمائید.

  311. سلام.میخواینم بدونم این ق ص برای درمان اعتیاد هم مصرف میشه؟اخه دکتر برای من گابا با ب2 تجویز کرده

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      با اینکه گاباپنتین یک داروی ضد تشنج هست ولی یکی از داروهایی است که همراه با با ب2 جهت درمان اعتیاد استفاده میشود.

  312. با سلام
    بنده مدت یک ماهه که از ناحیه گردن ، درد دارم به شکلی که به داخل دست راستم تا آرنج کشیده میشه به دکتر مراجعه کردم و داروهای کپسول گاباپنتین و قرص باکلوفن و ناپروکسن تجویز نمودند و حدود سه هفته است که استفاده می کنم . درد در ناحیه گردن و کتف کمتر شده ولی در بازو هنوز درد دارم مجدد به دکتر مراجعه کردم ایشان دوباره همان داروها رو تجویز کردند ولی با این تفاوت که اینبار دوز گاباپنتین را دو عدد در شبانه روز توصیه نمودند . بعد از دو روز استفاده درد در ناحیه پای راست و درد در پشت و ناحیه کلیه راست شروع شده و گهگاهی هم سردرد هستم لطفا راهنمایی فرمایید .
    با تشکر

  313. سلام
    چند وقتیکه مامان من سردرد دارن. به دکتر مغر و اعصاب مراجعه کردیم گفتند سردرد هاشون عصبی و براشون سه نوع قرص تجویز کردند :
    گاباپنتین 100 (هر8 ساعت) و ترالین 50 (روزانه1 عدد) و نروتریتپیلین 25 (شبانه 1 عدد)
    حالا مشکل شون اینکه خیلی بی حال وحالت ضعف و خواب آلودگی دارن احساس میکنن سرشون کرخت هست در ضمن این دارو ها رو حدود 12 روزه مصرف میکنند .
    به ئکترشون که مراجعه کردیم گفتن از عوارض دارو هست به مصرف ادامه بدین
    حالا یه مشکلی هست و اونم اینکه مامان بنده عازم زیارت هستند و میگین با این حالم نمی تونم به اعمالم برسم
    میخواستم بپرسم میشه این داروها رو به یکباره قطعکرد یا عوارض شدیدتری پیش میاد
    باتشکر

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      خیر نباید به یکباره داروها قطع شوند. درمان غیردارویی سردرد عصبی بسیار مهم و اثربخش است. می توانید در این زمینه از بیوفیدبک و روانشناس متخصص سردرد کمک بگیرید. با سپاس

  314. سلام. خدا قوت. من کبدم مشکل داره. خارش شدید دارم و کهیر میزنم. البته الان داروی گیاهی مصرف میکنم و بهتر هم شدم ولی الان دکتر برام گاباپنتین تجویز کرده خواستم بدونم آیا ممکنه وضع کبدم بدتر شه. خیلی ممنون میشم اگر جواب بدین.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      گاباپنتین چون دفع کلیوی داره در بیماران با بیماری کبدی داروی مناسبی است.

  315. سلام ميخواستم بدونم مصرف گابا آبريزش و خارش و تورم گلو و حالت هايي مث حساسيت فصلي داره؟ اخه من به خاطر ام اس گابا رو مصرف ميكنم و اين حالتهارو دارم كه با قرص لتيزن موقتي حالت هاي ابريزش و .. بر طرف ميشه
    ممكنه بخاطر گابا باشه؟ضمن اينكه من هيچوقت حساسيت نداشتم. اگه آره راهكار يا داروي جايگزين گابا چي مي تونه باشه؟
    ممنون ميشم راهنماييم كنين

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله امکان دارد. به این موارد حساسیت دارویی می گویند که باید دارو عوض شود. انتخاب داروی جایگزین بستگی به علت تجویز گاباپنتین دارد ، انتخاب داروی جایگزین زیر نظر پزشک معالج امکانپذیر است.

    2. کپسول گاباپنتین100رادکترمتخصص ارتوپدی برای درمان سائیدگی کتف همسرم روزی دوعددوجمعا” 50 عدد تجویز نموده اما دچارخارش گلو شده است البته درد گردن وکتف کاهش پیداکرده آیا اگر روزی یکعدد مصرف شود اشکالی دارد?

  316. سلام حقیقتش بیماریه من کنجکاوی رو موادیه که حال ادمو دگرگون میکنه تقریبا اکثر این مواد و دارو هارو مصرف کردم
    سوالم اینه قرص گابا سرخوشی داره ؟اگه داره دزش چقدره؟

  317. باسلام وخسته نباشید
    فردی که اعتیاد داشته با استفاده از قرص b2 ترک کرده الان میخواد قرص b2کنار بزاره براکاهش دردش میتونه گابا پنتین100روزی یک عدد بخوره یا نه ؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      امکان تجویز دارو بدون بررسی علائم امکان پذیر نمی باشد.

  318. با سلام
    همسر من دوسال با کمک قرص b2اعتیاد به تریاک کنار گذاشته الان تصمیم داره این قرص و هم ترک کنه الان روزی یکی ونصفی قرص میخوره در شب اما روز دچار درد شدید وعوارض ترک میشه خواستم بدونم میتونه از گابا پنتین استفاده کنه برا لش و عوارض ترک ممنون میشم در ضمن سرطان کبد داره دکتر رفته گفته بخاطر بیماریت این وقرص وادامه بده اما خودش دوست داره بزار کنار قرص b2لطفا راهنماییم کنید ممنونم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی علائم و پیشنینه ایشان امکان تجویز دارو نمی باشد در این مورد برای دکتر قاسم زاده میتوانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  319. با سلام
    همسر من دوسال با کمک قرص b2اعتیاد به تریاک کنار گذاشته الان تصمیم داره این قرص و هم ترک کنه الان روزی یکی ونصفی قرص میخوره در شب اما روز دچار درد شدید وعوارض ترک میشه خواستم بدونم میتونه از گابا پنتین استفاده کنه برا لرزش و عوارض ترک ممنون میشم در ضمن سرطان کبد داره دکتر رفته گفته بخاطر بیماریت این وقرص وادامه بده اما خودش دوست داره بزار کنار قرص b2لطفا راهنماییم کنید ممنونم

  320. سلام و خسته نباشید
    من دارم قرص گاباپنتین 100 مصرف میکنم
    تعداد قرصام 20 تا هست
    من حالت تهوع دارم بعد از استفاده این قرص
    راه حلی داره؟
    سوال دیگه اینکه یهو قطع کردن این قرص با توجه به 100 میلی گرمی بودنش مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      باید بدانیم قرص به چه منظوری تحویز شده و برای جلوگیری از هر گونه مشکلی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

  321. سلام خسته نباش
    من حدودا 1هفته میشه سرم یکم گیج میره و راه که ميرم خسته و کلا چشمام یه طوری میبینند دو سه بار هم فشارم رفته بالا که با مراجعه به دکتر آمپول شده من چشمام ضعیفه عینک دارم ممکنه که چشمام ضعیف بشن و با زدن عینکی که دارم این حالت ها بیاد?????

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در ابتدا بهتر است برای چک کردن نمره عینک تان اقدام کنید و اگر با حل این مساله باز هم سر گیجه تان ادامه داشت به یک متخصص گوش و حلق و بینی و در صورت سلامتاین ناحیه بهتر است با یک پزشک متخصص مغزو اعصاب نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  322. سلام خسته نباش
    من حدودا 1هفته میشه سرم یکم گیج میره و راه که ميرم خسته و کلا چشمام یه طوری میبینند دو سه بار هم فشارم رفته بالا که با مراجعه به دکتر آمپول درس شده من چشمام ضعیفه عینک دارم ممکنه که چشمام ضعیف بشن و با زدن عینکی که دارم این حالت ها بیاد?????

  323. با سلام مادر من 80 ساله است طبق ام آر آی سکته نکرده اما دست چپ او فرمان معز ندارد و پای چپش هم دارد همین طور می شود ,دکترا میگن دیستونی است ,واقعا عذاب می کشه و نمیتونه حرکت کنه رو ویلچیر است ,همه تحت عذابند لطفا راهنمایی کنید , دکتر گاباپنتین باکلوفن و اسپالکس داده ,همش خوابه صبح تا شب …..

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      ممکن است اقدامات فیزیوتراپی و آموزش های حرکات اصلاحی و ورزشی برای ایشان مفید باشد. برای بررسی اولیه میتوانید برای خانم امیرخانی نوبت بگیرید

  324. سلام مامانم به علته گر گرفتگی قرص گاباتین (نورنتین)مصرف میکنن ایا این قرص میتونه مفید باشه؟باتوجه به اینکه مامانم هم دیابت داره هم چربی و جدیدا مشکله دفعه پروتیین پیدا کردن لطفا راهنماییم کنید؟

  325. باسلام ب دلیل درد پشت به پزشک مراجعه کردم پزشک مربوطه کپسولی به نام گابا کیم ۳۰۰به من دادند قبل از خوردن این دارو به اینترنت مراجعه کردم ولی در اینترنت این دارو مربوط به تشنج بود ولی مشکل من چیز دیگه ای هست به پزشک فلب و معده نیز مراجعه کردم اما مشکلی نداشتم آیا من این دارو را مصرف کنم در ضمن یکبار سنگ کلیه هم داشتم

  326. من اكس تازي مصرف ميكرم تا روزي ٦ عدد. به مدت دو سال. البته متادون هم ٢٠ سيسي مصرف ميكردم. و ريتالين روزي 5 تا و زاناكس هم ٥ عدد. بماند قبلش هم دو سال ترامادول خشابي ميزدم. ٢٠ روزبا ب٢ سم زدايي شدم خيلي زجر كشيدم. ولي شد الان يه سه هفتس پاك پاكم. حتي قرض استامينوفن هم نميخورم. از نجابت ارادم به خودم ميبالم

  327. سلام
    من چند وقتی هست که کمر درد دارم وقتی رفتم دکتر و علایممو گفتم تشخیص داد که دیسک کمر دارم و واسه مرحله اول درمان قرص گاباپنتین 100 روزی یکی و ملوکسیکام15 روزی یکی واسم تجویز کرده وگفته با مصرف این داروها ممکنه خوب بشم و نیازی ب مرحله بعدی درمان که فیزیوتراپی هست نباشه
    میخاستم ببینم با توجه به این عوارضی که از گاباپتین گفته شده اشکالی داره که حذفش کنم؟ یا عوارضش مقطعی هست و واقعا ممکنه کمرم کامل خوب بشه و بطور کلی ارزششو داره یا نه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      این داروها فقط مسکن است و هیچکدام دیسک را درمان نمی کند
      درمان دیسک بر دو اصل استوار است: ورزش حرفه ای و کاهش وزن

  328. سلام بنده به علت سوزش در ناحیه سر به دکتر مراجعه کردم و تست نوار مغر دادم که طبیعی بود ولی دکتر برای رفع سوزش سرم کپسول گاباپنتین100 تجویز کرد ولی من به نظر خودم اخیرا یه مقدار حافظه ی کوتاه مدتم کم شده و اضطراب دارم همینطورکه در عوارض این دارو نوشته از عوارض این دارو مشکلات حافظه هست حالا شما با این وضعیت میگید چه کار کنم؟ممنون

  329. با سلام
    من ٢٥ سال دارم و در اثر ورزش و فشار ديسك گردنم بيرون زده ، ميخواستم بدونم داروي گاباپنتين تاثيري مثبتي روي مشكل من داره يا نه؟؟؟
    اين دارو دكتر داده به من و همچنينً من شب ها در اثر درد در ناحيه گردن قادر به خوابيدن نيستم
    با تشكر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است در کنار مصرف دارو از متخصصین طب فیزیک نیز بهره بگیرید.

  330. با سلام خدمت داداش گلم یه راهنمایی می خواستم من بعد بار داری دچار افسردگی شدید شدم الان 3 سال از بارداری من میگزره هنوز افسرده ام خیلی زیاد گریه میکنم زندگی منو راضی نمی کنه هیچ وقت راضی نیستم دردهای کمر پا هم دارم که رگ کر یا پام میگیره که دو ماه یکبار باید برم امپول بزنم تا رگها باز کنن امروزم شبها هم خیلی کن میتونم بخوابم دکتر قرص گاباپنتین100 روزی 2 تا با ناپروکسن روزی 1 و قرص ایمی برامین تجویز کرده ایا این دارو ها کمکی به افسردگیم میکنه من دوست ندارم با خوذدن قرصا بی خیال بشم یا همش خواب باشم باید چکار کنم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      داروهای ضد افسردگی و روش های درمانی دیگری نیز وجود دارند که اثرات خواب آوری ندارند. بهتر است با یک متخصص اعصاب و روان دیگر برای روش های جایگزین مشورت نمایید

  331. سلام…یه سوالی داشتم؟ پدرمن حدود یکسال پیش عمل دیسک کمر کرد ولی تو این عمل چون خیلی عمل سختی بود به نخاعش کمی اسیب رسید بعد ازاون دکترش به مدت یکسال براش گاباپنتین300تجویز کرد وگفت بعد ازیکسال دیگه مصرف نکنه..حالا که ما داروش و قطع کردیم .ازناحیه کف پا احساس سوزش میکنه و شبها نمیتونه بخوابه..میخواستم بدونم اگه ما دوباره بهش گاباپنتین 300بدیم ضررداره

  332. سلام وقت بخیر، برادر من 2 سال به ترامادول اعتیاد داشت و مرتب تشنج میکرد الان دو هفته ست ک مصرف نمی کنه ، پیش متخصص مغز و اعصاب بردمش براش کلی دارو از جمله دپاگين و گاباتين نوشت منتها شبها خیلی گیج میشه و مرتب تو خواب اراجیف میگه توهم میزنه یکبار هم تو خواب بی اختیار خودشو خیس کرد مچ پاهاشم ورم کرده تورو خدا کمک کنید … ممنون از توجهتون

  333. با سلام
    ایا درمان اعتیاد به شیشه در مرکز درمارنی الومینا انجام میشه؟ اگر انجام میشه ایا دارو به فرد مبتلا داده میشه که در طول مدت درمان پرخاشگری نکنه با سپاس

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله
      درمان اصلی ترک شیشه روش های غیردارویی است که در کلینیک آلومینا انجام میشود و در کنار درمان غیردارویی،درمان دارویی هم انجام می شود.

  334. سلام بنده سه سال است درگیر مریضی خاصی ( سوزش کف پا) دارم که شدت دردش شب ها آنقدر زیاد است که برایم طاقت فرسا است حتما باید شب ها و روزها چند بار پاهایم را تا زانوو دست هایم را تا آرنج که خیلی داغ میشه را با آب سرد بشورم از داروی های زیادی هم استفاده کردم آزمایش های زیادی هم انجام دادم ولی تا به حال نتیجه ای نگرفتم لطفا راهنماییم کنید خسته شدم روز به روز احساس می کنم پاهام و دست هایم داغی یش بیشتر میشه اول از یک پای راست اون هم فقط کف پا شروع شد بعدا همه ی پا و دستم داغتر شد لطفا مرا راهنمایی کنید تهران هم به متخصصین گوارش و اعصاب و غیره مراجعه کردم ام آر آی از مغز کمر و گردن و نوار اعصاب از پا گرفتم گفتند سالمه

  335. سلام علیکم
    ضمن تشکر از زحمات تون و خدماتی که در سایت گذاشتید
    من 39 سالمه و بعلت کار سنگین در قسمت بالا و پایین کردن بار دچار دیسک کمر در مهرهای 2 و 3 و 4 شدم الان چهار ماهه که کمرم درد میکنه و نمیتوانم براحتی بلند شوم و بشینم و یا کمی تند تند راه بروم من به مدت یکماه فیزیوتراپی هم رفته ام اما فایده ای نداشت عکس ام آر آی هم گرفته ام و مدت یکماه نیز از همین داروی گاباپنتین نیز مصرف کردم اما دکتر میگفت که مدت یکسال مصرف کن یکی صبح یکی شب گاباپنتین 600 البته من در ترکیه هستم لطفا راهنمایی کنید با تشکر .

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      اصل درمان شما ورزش های مخصوص دیسک و کاهش وزن است و دارو فقط به کاهش درد کمک میکند.

  336. سلام داداش من داروهای ضدافسردگی و متادون مصرف میکنه الان 5روزه تصمیم گرفته هیچکدوم از این داروها رو مصرف نکنه فقط روزی یک عدد گاباپنتین 300مصرف میکنه شب که میخوابه روز عصر بیدار میشه به نظر شما این اثرات گاباپنتین است که اینقدر میخوابه یا بخاطر قطع یکباره داروهای افسردگی و متادون ممنون میشم راهنمایم کنید چون نگرانشم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله اگر این علائم با قطع دارو ها ایجاد شده احتمالا می تواند از علائم قطع دارو باشد که چنین کاری اصلا به صلاح نیست و بهتر است داروها تحت نظر متخصص و با روند خاصی قطع شود.

  337. با سلام 29 سال دارم می خواستم بدانم داروی گاباپنتین برای وزوز گوش بهتره یا نه دکتر من ای دارو رو وااسه من تجویز کرده

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله انتخاب دارویی در وزوز کاملا بستگی به تجویز پزشک تان دارد

  338. با سلام و خسته نباشید
    دختری 29 ساله هستم و متاسفانه چند روزی است متوجه شدم که دیسک گردن (مهره 5-6) و کمر (4-5) دارم. دکتر برام کپسول گاباپنتین 100 (شبی 1 عدد), قرص ملوکسیکام 7.5 روزی دو عدد, امپول های بتا متازون و بی کمپلکس نوشت. خودم دلیلی ندیدم بتامتازون رو تزریق کنم و نکردم! الان یک بسته از گاباپنتین و دو بسته ملوکسیکام رو مصرف کردم. الان که خوندم ارتباط گاباپنتین رو با مشکلم متوجه نشدم,چرا باید این دارو رو بنویسن و به نظر شما باید مصرفش کنم؟
    تاری دید هنگام کار با سیستم دارم.که الن متوجه شدم جزو عوارضشه. از عوارض دیده نوشته خواب الودگی در حال که بشدت دچار بی خوابی و بدخوابی شدم بطوری که شبها خیلی طول میکشه خوابم ببره و چندین بار از خواب می پرم. کلا هم چند روزه دلشوره دارم و احساس افسردگی می کنم آیا احتمالش هست بخاطر داروها باشه؟

    با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      اگر علائم با شروع مصرف داروها ایجاد شده بله ممکن است از عوارض دارو باشد اما در خیلی از موارد بعد از گذشت دوهفته از مصرف دارو علائم برطرف میشود اما اگر ادامه داشت بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

  339. باسلام
    – ایا وجود پلاک در مغز برای مرد 40 ساله چقدر طبیعی است
    – ام اس موجب تغییرات در چهره میشود
    – گاباپنتین 100 چه اثری در ام اس دارد

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      طبیعی نیست
      تغییری در چهره ایجاد نمیکند جز موارد خاص
      در برخی علائم خفیف بیکاری موثر است

  340. سلام خسته نباشید.مادر من چن ماه پیش متوجه شد ک با درد زانوی عجیب مواجه شد وپس از مراجعه به پزشک متوجه شد که ارتروز شدید دارد.پزشک کپسول گاباپنتین ۱۰۰تجویز کرده.پس از مصرف بشدت احساس خواب الودگی وبی حالی دارد.میخواستم باتوجه با عوارض این دارو اشکال دارد برای کاهش درد از داروی دیگر استفاده شود؟لطفا راهنماییم کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      داروهای زیاد دیگری برای کاهش درد در دسترس است .با یک متخصص طب داخلی مشورت کنید.

  341. سلام.چندساله که به بیماریه اتاکسی فردریش مبتلاشدم ایا در کلنیک الومیناکمکی بمن وخواهربرادرم که مبتلاهسنتدمیشه ممنونم

  342. با سلام بنده 8 سال پیش ایمپلنت فک بالا سمت چپ را برای دوتا از دندان هایم انجام دادم یکی از ایمپلنت ها در طول این سال ها به نظر حساسیت عصبی دارد گاهی تیر می کشید این اواخر درد می کند به صورتی که گاهی به قسمت چپ سر و چشم می کشد کاهی هم فقط حوالی ایمپلنت درد می گیرد به نظر چرک یا لقی وجود ندارد فقط چون استخوان تزریق شده قسمتی استخوان مانند مانند توده سفت بالای ایمپلنت روی لثه شکل گرفته که وقتی درد دارم برای اینکه بفهمم دقیقا کدام محل درد میگیرد لمسش کردم که درد گرفت و تشدید شد . درباره این درد دکتر نظر خاصی نداره و حتی گفت اگر حساسیت داری این توده را جراحی میکنم… سرتان را درد نیارم به خاطر سردردم به مغز و اعصاب مراجعه کردم قرص گاباتین را نسخه نوشت اما هنوز استفاده نکردم. از دوستانی که مورد مشابه من دارند خواهش می کنم برام بنویسند که چه کنم ممنون

  343. سلام.از عوارض جانبی گاباپانتن 100 میتوان ریزش مو در افراد مستعد را در نظر گرفت.این دارو برای دردهای مثانه تجویز شده است .مرسی از توجه و لطف شما.

    1. سلام من یک ماهی میشه پوست بدنم در نواحی مختلف میسوزه و بیشتر صبحها ولی نه به صورت مدام. دکتر برای من گاباپنتین 100 تجویز کرده.این قرص مشکل منو حل میکنه یا خیر؟ ممنون میشم جواب بدین

  344. با سلام
    پدر من چند سال است که با مشکلی مواجه است که متاسفانه با مراجعات مکرر به پزشکان مختلف نتیجه ای حاصل نشده و بلکه بدتر هم شده است .شکایت اصلی ایشان را که چند سال است درگیر ان است و اکنون به مرحله ای رسیده که باعث شده ایشان از شدت درد حتی قادر به انجام کارهای روزمره نباشند و مادرم از ایشان پرستاری کند ، از زبان خودشان بیان می کنم ،
    درد سر در قسمت های مختلف بویژه در وسط سر وپیشانی ، سنگینی سر ، حساسیت شدید سر نسبت به سرما و گرمی که باعث درد می شود ،احساس گیجی و پرت شدن در هنگام بیدارشدن از خواب ، درد شدید کف پا و مچ پا احساس داغی وسوزش شدید که چند سال است با ان درگیر است و متاسفانه هیچ پزشکی در این زمینه نتوانسته کمک کند ، گرفتگی شدید پاها تا قسمت ران پس از بیدارشدن ، خشکی شدید و قرمز شدن انگشتان به حدی که ضربه کوچک به ان ها باعث درد می شود ، شایان ذکراست که ایشان چندین سال است که به مشکل یبوست شدید گرفتارند
    تا کنون در حدود سی دکتر مختلف درزمینه های مختلف مراجعه نموده اند و پزشکان متخصص مغز اعصاب بر اساس ازمایشات به ایشان گفتند که تنها چند لکه سیاه دیده میشود که کاهش خونرسانی به مغز است و برای سن ایشان طببیعی است و ازمایش های ایشان در هیچ زمینه ای مشکلی ندارد
    اخرین متخصص مغز واعصاب به ایشان داروهای زیر را تجویز نموده که اکنون سه روز از مصرف ان می گذرد و متاسفانه سردرد ایشان را نه تنها بهبود نداده که باعث تشدید ان شده بنحوی که شب وروز به شدت ناله می کند ، نمیدونم مشکل واقعن چیست چرا همه پزشکان می گویند مشکلی وجود ندارد و همیشه برای ایشان انبوهی دارو نوشته می شود که در طول سال های گذشته کمترین بهبودی را در ایشان حاصل نکرده است وبعضا باعث وخامت اوضاع هم شده ‌، وضعیت پدرم اصلن خوب نیست و ما واقعن دیگه مستاصل شدیم… ، انواع مختلف ازمایشات زیر نظر متخصصین مختلف از جمله گوارش ، اورولوژی ، عفونی ، مغز و اعصاب و اعصاب و روان و …انجام شده و همیشه همه چیز نرمال است ا

    خواهشمندم راهنمایی کنید ، دیگر هیچ راهی به ذهنمان نمی رسد ، وضعیت پدرم برای همه نا نگران کننده است و اینکه ایشان هر روز درد می کشند ….ایا درست است این همه دارو که هیچ کدام کوچکتزین اثری بر بهبودی ایشان نداشته و بعضا اوضاع ایشان را وخیم تر نموده اند همچنان ادامه یابد !!
    داروهای تجویز شده توسط متخصص مغز واعصاب :
    گاباپنتین ، روزی یک عدد ، جنیکوتی دی ، اسویکس روزی یک عدد ، دوکسیپین ده درصورت درد شدید یک چهارم قرص .‌.

    خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      در مورد وضعیت ایشان نمی توان تشخیص خاصی را بدون معاینه و بررسی و فقط با شرح حال فوق مطرح نمود ولی در مورد داروها و روش درمانی بهتر است بجای تعویض پزشک،فقط یک پزشک را انتخاب نمایید و به ایشان اعتماد کنید و خواهید دید که طی چند جلسه ویزیت و پیگیری مشکل ایشان درست و کامل بررسی و انشالله درمان خواهد شد. تعویض پزشک اصلا راه حل مناسبی نیست و فقط مسیر درمان را دشوار تر می کند.

    2. فکر کنم مشکل رینود داشته بلشند بل سرما تشدید میشه.خودش را گرم نگه داره و به دور از تنش باشه.من خودم این مشکل را داشتم پزشکان زیادی نراجعه کردم هر کدام یه تشخیصی دادند تشخیص هیچ کدام مثل هم نبود تا اینکه خودم رفتم دنبال تحقیق در این زمینه.مشکلات عصبی و تنش هم باعث تشدید ان میشه.به پزشکان هومیوپات مراجعه کنید داروی هومیوپاای بهترین داروست.تنگی عروق باعث کاهش خوترساتی به بافت ها و ایجاد مشکل در عملکرد بافت ها و درد و سوزش و گرمی ان نانیه

    3. با سلام
      اگر بتوانید با پزشکان خارجی مکاتبه کنید بهتر است چون واقعا پزشکای ایرانی نمی توانند بیماران را علاج کنند

    4. مدتی خام گیاهخواری کنند البته تحت نظر انجمن خام گیاهخوارن.معجزه ای را که انشا… با لطف خداوند رخ میدهد را باور کنید و قدر بدانید.

  345. باسلام
    مادرمن ٨٠سال سن دارن وحودواً١٠روزى ميشه كه كمردردشديدگرفتن بعددكتركه ويزيتشون كردگفت مشكوك به سياتيك هست كپسول گاباپنتين ٣٠٠تجويزكردن شبى يكى ميخواستم بدونم بااين همه عوارضى كه اين داروداره دليل تجويزاين كپسول چى هست ؟؟؟لطفاًممنون ميشم راهنمايي كنين

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      این دارو مسکن است و درد را کمتر میکند ولی برای بهبود کمردرد نیاز به ورزش های ویژه و اقدامات توانبخشی وجود دارد که برای اینکار میتوانید برای خانم دکتر امیرخانی در کلینیک رسالت نوبت ویزیت بگیرید

  346. سلام جراحی دندان عقل انجام دادم و نصف زبانم نسبت به تمام مزه ها بی حس شده ایا قرص گاباپنتین جواب میده یا ربطی نداره 22سالمه یک ماه از جراحی میگذره خوب نشدم

  347. با سلام
    از حدود یک ماه پیس احساس فشار روی مخچه دارم که این فشار گاهی فقط روی مخچه است و گاهی تا جلوی سرم پیش می رود ولی غالباً احساس فشار روی مخچه بیشتر است که بعد از مدتی لرزش خفیف تمام بدن بهش اضافه شد که لرزش دست وسر بیشتر می باشد که این روی فعالیت اجتماعی من تاثیر زیادی گذاشته از آنجا که حرفه من حرفه استرس زایی است ، می خواستم بدونم باید به چه پزشکی مراجعه کنم ، چون سابقاً به متخصص مغز واعصاب مراجعه نمودم و ایشان تشخیص پارکینسون را دادند در حالی که لرزش من با استراحت خوب می شود ولی وقتی می خواهم کاری انجام بدهم لرزش شدیدتر می شود در ضمن از علائم پارکینسون فقط لرزش را دارم و به نظر پزشک خودم مشکوک هستم لطفاً راهنمایی کنید چون من از قبل لرزش سر نیز داشتم ولی فقط در شرایط استرس زا ولی اکنون لرزش خفیف در دستان و پا دارم ولی موقعی که کسی مرا مستقیم نگاه می کند و هنگامی که بخواهم در جمع چیزی بخورم لرزش سر بیشتر می شود . با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است در ابتدا برای جناب دکتر نوراللهی متخصص مغزو اعصاب و فوق تخصص پارکینسون نوبت ویزیت تهیه فرمائید تا بررسی های دقیق تری انجام شود.

  348. با سلام
    من حدود پنج سال است که یائسه شدم و گرگرفتگی شدید دارم بطوریکه شبها سه یا چهار بار از خواب بیدار میشوم و در طول روز هم بارها منو درگیر میکند. بعضی وقتها بقدری شدید است که احساس ضعف در کل بدن از سر تا پا دارم که تصور میکنم بشدت گرسنه هستم ولی چند لحظه بعد متوجه میشوم که حمله گرگرفتگی بهم دست داه است. دکتر من کپسول گاباپنتین را برای من تجویز کرد تا سه بار در روز ولی به محض اینکه اثرش ناپدید میشه مجددا حمله ها شروع میشود.
    لطفا مرا راهنمایی کنید
    با سپاس فراوان

  349. باسلام
    بنده 40سال سن دارم ، 5سال پيش عمل جراحي تمور نخاعي بين مهره 4 و5 داشتم، وتومور را خارج كردند ، درحال حاضر در پنچه پاي چپم بيحسي وسوزش وداغي احساس ميكنم ، دكتر معالجم گاماپنتن 100و ويتامين ب 1 300تجويز كرده كه مدتي است ميخورم ولي تاثير نداره لطفا راهمائي فرمائيد باتشكر.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      ممکن است به دلیل خود ضایعه یا نوع جراحی باشد و بهتر است مجددا با پزشکتان یا یک نورولوژیست مشورت کنید.

  350. با عرض سلام و خسته نباشید.من اواخر حاملگی و بعد از زایمان دچار سر شدن و درد در ناحیه کتف همراه با خارش و سوزش سمت چپ بدنم شدم.بعد از ام ار ای , دکتر برایم گاباپنتین 100 همراه با نورتریپتیلین تجویز کرد.نوزادم نیز مشکل هیدرونفروز کلیه داره .می خواستم بدونم ایا این دارو به بچه ام ضرری نمی رسونه؟فرزندم از شیر خودم تغذیه میکنه.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      اگر پزشکتان در جریان است مشکلی ندارد و میتوانید داروها را تحت نظر پزشکتان ادامه دهید

  351. با سلام
    من خانمی 32ساله هستم به حاطر لرزش دستام که به تشخیص دکتر ترمورنشنال است روزی 2 عدد گاباپنتین 300 استفاده می کنم صبح وشب وپروپرانول 10 صبح و ظهر استفاده می کنم که به دکتر روانپزشک مراجعه کردم (با توجه به اینکه لرزش دست ایجاد وسواس کرده و برام استرس آور شده) پروپرانول را قطع کرد و وراپامیل رو جایگزین کرد آیا برای کنترل ترمور گابا÷نتین کافیه ؟؟؟
    با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بستگی به نظر پزشکتان دارد.اگر ایشان اینگونه صلاح دیده اند می توانید دارو را طبق نظر ایشان ادامه دهید

  352. والبته گاباپنتن 300 تجویز شده روزی 3 تا 4 عدد ،،بسته به برق گرفتگی دست هام و سر شدن پنجه هام می‌باشد…لطفا از داروی ،،آکلوزوماب “Soliris ” و مصرف آن در روند بهبودی بیماری دویک ،،یا ام اس، پیشرفته بنوعی، اطلاعات اگه دارید واسه من و دیگر عزیزان ارائه بفرمائید.اصلا تو بازار دارو آمده..

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      سعی می کنیم در مقالات آینده به درمان های جدیدتر بپردازیم
      سپاس

  353. سلام.خوبی.دکتر جان….
    من بیماری ،،دویک ،،دارم آزارام، پردنیزولون 50 ،گاباپنتن، و..وارفارین.بدلیل آمبولی ریوی ،،مصرف میکنم،صورتم خیلی متورم هستش و البته اشتهای زیادی در خوردن دارم.باشه و قد 164 و وزن 65 ،سن 44،،دارم..پزشکان مدتیه ندیده منو ،لطفا راهنمایی کنید چه کنم تا کنترل بهتری روی سیستم بدنم جهت جلوگیری از آسیب بیشتر،داشته باشم.در ضمن Adection هستم…ممنون از محبت جنابعالی …..

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      مصرف میوه خصوصا میوه هایی با پتاسیم بالا مانند کیوی و موز
      ورزش سبک روزانه
      تغذیه و رژیم غذایی جهت جلوگیری از افزایش وزن

  354. سلام.. خسته نباشید…خواهرم36 سالشه حدود 14 سال پیش تشنج کرده و از اون زمان تا الان قرص کاربامازیپن استفاده میکنه روزی 2 عدد اخرین تشنجشم مربوط ب 9 سال پیش بود و الان 9 ساله ک تشنج نکرده …رفته دکتر بعد ام ار ای دکتر قرص گاباپنتین100 در روز دو تا تجویز کرده و کاربامازیپن و قطع کرده … ب نظرتون بعد 14 سال جایگزینی کاربامازیپن با گاباپنتین مشکلی ایجاد نمیکنه؟

  355. سلام
    من خانمی هستم ۵۲ساله۰ هیسترکنومی کردم وبشدت از گر گرفتگی رنج میبرم بطوریکه شبها چهار تا پنج بار بیدار میشوم، دکتر زنان بهم گاباپنتین داده و گفته تا روزی سه بار اشکالی نداره
    به محض اینکه نمیخورم همچنان دچار گرگرفتگی میشم
    ایا دارو را ادامه بدم؟ایا عوارض جانبی دارد

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      بله میتوانید زیر نظر پزشکتان ادامه دهید
      سپاس

  356. سلام پدر من داروی گابانتین مصرف میکنه دکتر از هر 8 ساعت یک بار براش تجویز کرده یعنی روزی سه بار میخوره… این داروی قوی هس روزی 3 بار زیاد نیس براش؟؟ حالش هم بد میشه لرزش زیاد داره … لطفا بهم زودتر جواب بدین… ایمیل کنین ممنون میشم

  357. فرزانه ملكوتيان

    سلام طرف راست بدنم يعني دست گردن گوش و سرم بيحس شده از صبح با توجه به بيماري ms ميتونه شروع حمله باشه

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      اگر بیماری ام اس شما قبلا تشخیص داده شده و این حالت بیش از ۲۴ ساعت طول کشیده بله میتواند باشد و باید ب نورولوژیستتان مراجعه نمایید.
      سپاس

  358. باسلام دختر 22ساله هستم که 4سال پیش مننژیت گرفتم خداروشکرزنده موندم ولی دکترازاون به بعدبرام دپاکین 500تجویزکردکه روزی یکی بخورم کم کم ازدوزش کم کردواز15اسفند93شده 200تااینکه روزاول عیدیهوغش کردمو وازحال رفتم بعد30ثانیه به هوش اومدم امااطرافیان میگن که هیچ کدوم ازعلایم تشنج رونداشتم به نظرتون اون غش چی میتونه باشه امکانش هست دوباره پیش بیاد؟؟؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بدون بررسی های بالینی و مدارک پزشکی نمی توان به طور قطعی در مورد علت آن اظهار نظر کرد برای اطمینان بهتر است برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  359. سلام
    جسارتا جهت بيماري زونا با درد خفیف آیا مصرف گاباپنتين 300لازم است و آیا عوارضي هم دارد.
    ممنون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      هیچ دارویی در طب بی عارضه نیست.گاباپنتین نیاز به تجویز پزشک دارد و خود درمانی آن توصیه نمی شود
      سپاس

  360. سلام
    دختری27ساله هستم
    10ماه پیش مبتلا به cisشدم و هفته ای 1سینوکس تزریق میکنم ولی مشکلات زیادی مثل خستگی و فشار روی چشمم احساس میکنم
    گاباپنتین میتونه برام مفید باشه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      خیر
      داروهای دیگری برای حل مشکل شما وجود دارند که بهتر است برای این مورد با پزشکتان مشورت کنید
      سپاس

  361. گاپانتین همش دروغه.طبق تجربه و بر حسب علم داروهای آرام بخش اثر لحظه ای دارن و در بلند مدت بسیاری عوارض بدنبال دارند.

  362. محمد حسن زاده

    سلام ، من آقایی36 ساله هستم که از شش ماه قبل وزوز دايمی گوش راست دارم که هنگام خواب نیز دچار سرگیجه می شوم ، در حال حاضر وزوز گوش راستم تشدید شده ، طوری که در هر دو گوشم احساس خفگی می کنم و جدیدا نیز سردرد و سرگیجه نیز در حالت عادی هم به آن اضافه شده است ، رفتم پیش فوق تخصص ENT , شرح حال که براش توضیح دادم ، بعد از معاینه ، فقط داروی گاباپنتین 100 TDSو آلپرازولام تجویز کردن که بعد از مصرف حدود چند روز نه تنها علایم بهبود نیافته بلکه تشدید هم شده است لازم به ذکر است که در MRI مغز و کانال شنوایی هیچ مورد غیر طبیعی گزارش نشده است ، خواهشمند است مرا راهنمایی کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است برای یک روانپزشک نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  363. سلام,,من ٣۶سال سن دارم وچن ماهی هست که دچار وزوز گوش شدم,,,دکتر گاباپنتین ٣٠٠تجویز کرده,,,ایا این دارو ارتباطی به مشکل من داره؟!!!

  364. باسلام،خانمی 49،ساله هستم،هشت ماه پیش،دراثر یک کابوس،دچار فلج بلز شدم،شش ماه فیزیوتراپی ودرمان دارویی انجام شد وتقریبا مشکل حل شد،اما دوهفته است که همزمان با جویدن،چشم سمت مبتلا بسته میشود،پزشکم گاباپنتین تجویز کرده،با توجه به اینکه فشار خون عصبی وسابقه افسردگی دارم و متورال و دونورین هم مصرف میکنم،این دارو مشکل جدیدی برایم ایجاد نمیکند؟

  365. باسلام
    من دختر٢١ساله اي هستم ک در بازي هندبال عضلات کتف و شانه ام دچار کشيدگي شدند.
    درد کتفم دقيقأ پشت قلبم و کنار خط ستون فقراتم ميباشد.
    درشانه امم فاقد حرکت دوراني بوده ام
    ب پزشکي مراجعه کردم و شانه من رو تزريق کرد.
    بعد ١ماه علاوه بر درد کتف چپم کتف سمت راستمم دچار دردو کشيدگي شديد شده است.
    ب دکترمراجعه کردم داروي گاباپنتين و کوبيکس داده.
    باتوجه به عوارض گاباپنتين ک ميترسم نظرو راهنمايي شما درباره بيماري بنده را ميطلبم.
    واقعأ خسته شدم ازدرد کشيدن
    ممنون از مساعدت شما

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      نگران عوارض نباشید و دارو را طبق نظر پزشکتان مصرف کنید
      سپاس

  366. به نام خدا

    با سلام
    بنده به علت بی حسی پام که بر اثر یه ضربه به وجود اومده بود گاباپنتین100را روزی یکی میخوردم که بعد از حدود دو سه ماه خوردن روی درسم اثر شدیدی گذاشت پس منم دیگه نخوردم.
    اما اکنون بعد از گذشت چند ماه تیک های عصبی فوق شدیدی دارم

    بعد از توکل بر خدا باید چه کنم؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      از تکنیک های ریلکسیشن استفاده کنید. اگر موثر نبود از روانشناس و مشاور حرفه ای کمک بگیرید
      سپاس

  367. با سلام مدتي است كه سمت رأست سرم أزگوش به بالا هنگامي كه دست ميكشم احساس سر بودن مى كنم لطفا راهنمايي كنيد باتشكر.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بهتر است توسط پزشک ویزیت شوید.علت را نمیتوان بدون معاینه مشخص کرد.
      سپاس

  368. با سلام زن 54 هستم که مشکل عضلانی دارم می گویند میوپاتی مادرزادی است ای به نظر شما درمانی برای این بیماری وجود دارد خواهشمندم مرا راهنمای ب فرماید

    1. مدیر ارشد دپارتمان خانواده درمانی

      سلام
      لطفا جهت بررسي هاي تكميلي براي خانم دكتر وهابي در كلينيك رسالت نوبت ويزيت بگيريد
      سپاس

  369. سللم . خدا قوت…
    دختری 14ساله هستم که با انجام ام ار ای و تشخیص پزشک متوجه شدم که دیسک دارم ….
    ولی یک هفته ای هست که زانو راست و گهگاهی زانو راستم هم به شدت درد می گیره طوری که نمی تونم خم و راستش کنم….
    از قرص های گابانتین و الفن ایکس ال و اسپالکس هم استفاده می کنم …
    من مدرسه هم میرم و مدت زیادی میشینم….
    درخواستم از شما چنتا توصیه است برای کاهش درد کمر و زانوهام…

  370. سلام و خسته نباشید
    ببخشید من یه چند روزی ایه که گردنم رو بسوی پایین میاورم احساس خستگی ( نه درد ) میکنم . پزشک به من گاپاتین 100 داده و گفته شبی یک عدد مصرف گردد . در ضمن به من گفته چون موقع راه رفتن سرت پایین ( عادت داری ) چنین مشکلی پیش آمده و بهتره برای راه رفتن و کار با کامپیوتر و … بیشتر سر به بالا باشی . می خواستم بپرسم بعد از بهبودی راحت میتونم مصرف قرص یکباره قطع کنم یانه .
    با تشکر از لطف شما

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتیکه بیش از یک هفته از این دارو استفاده کرده اید ،قطع دارو باید زیر نظر پزشکتان باشد.

  371. سلام دختری 18 ساله هستم که به علت مشکوک شدن به سردردهای خفیف میگرنی داروی گاباپنتین 100 برام تجویز شدت.ولی ازونجایی که کنکوری هستم میترسم دارو رو مصرف کنم!!میشه راهنماییم کنید.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      با این دوز معمولا اثر سو چندانی روی درس خواندن شما ندارد و بهتر است دارو را طبق دستور پزشکتان مصرف نمایید.
      سپاس

  372. با سلام
    خانمی 33 ساله هستم که نه ماه پیش طی تصادفی که داشتیم ضایعه ی شدید نخاعی از مهره های T5تا T7 شدم و تا مهره ی T12شکستگی داشتم که عمل فیکس گذاری ستون فقرات برام انجام دادند.در ناحیه ی کتف عارضه ی استخوانی نداشتم ولی بقدری شدید درد دارم که چند ماهه روزی دو عدد کپسول گاباپنتین 100 میلی و پرگابالین 50 میلی استفاده میکنم که هیچ تاثیری هم تاکنون برام نداشتن بخاطر عوارض زیادی که دارند نمیدونم بازم ادامه بدم یا نه البته دکترم مصمم هست که نباید قطعشون کنم لطفا در این مورد راهنمایی بفرمایید.متشکرم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است به نظر پزشکتان عمل نمایید و دوز داروها را با نظر ایشان تنظیم کنید.
      سپاس

  373. با سلام من 26 سال سن دارم مشکوک به بیماری ام اس هستم فعلا یک بار حمله به چشم صورت گرفته و جواب آب نخاع هم مثبت بوده دکتر گاباپنتین 100 را روزی دوبار برایم تجویز کرده و خیلی گیج کننده و خواب آلود است اما سردرد شدیدی دارم و بابت این سردرد نگرانم لطفا منو راهنمایی کنید که مصرف رو ادامه بدم یا قطع کنم چون دکترم تهران و من شهرستان و متاسفانه به ایشون دسترسی ندارم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      سردرد ممکن است مرتبط یا نامرتبط با ام اس باشد.بهتر است در شهرخودتان نیز تحت نظر یک پزشک در دسترس باشید تا بتوانید مشکلات اینچنینی را با ایشان مطرح نمایید چون.متاسفانه پاسخگویی به این سوالات از راه دور و بدون معاینه و بررسی غیرممکن است.
      سپاس

  374. با سلام من یک سال است که دچار بی قراری با شده ام . 23 سال سن دارم و هروقت که اضطرابم زیاد می شود حالت بی قراری ام هم تشدید می شود دکتر اعصاب وروان هم چندین بار رفته ام و داروهای گابابنتین والبرازولام و doneurin هم مصرف کرده ام. اما موقت مرا خوب کرد و بعد از مدتی دوباره شروع شد. لطفا مرا راهنمایی کنید که چه کار باید بکنم؟ و اگر بخواهم به کلینیک بیایم به کدام دکتر باید مراجعه کنم؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله اثر داروها معمولا موقت است و بهتر است برای درمان اضطراب و بی قراری تان از شیوه های غیردارویی استفاده نمایید. بهتر است برای آقای دکتر قاسمی یا خانم فاطمه امیری نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

      1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

        سلام
        چنین عارضه ای معمول نیست و در صورت بروز باید به پزشکتان مراجعه نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *