تاثیر زیبایی و جذابیت زنان در موفقیت های اجتماعی آنها

خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد

زنان زیبا.jpg2

همه ما علاقمند هستیم به زن زیبا نگاه کنیم ،راجع به زیبایی وی صحبت کنیم وگاهی در خیابان علاقمند هستیم تا بر صورت وی خیره شویم و مردانی که جلب نگاه او میشوند.

در نگاه اول و آشنایی اولیه ما به ظاهر فرد نگاه کنیم و پس از ان به ویژه گیهای دیگر مانند شخصیت و … می پردازیم.

همان طور که در مقالات دیگر آورده شد بسیاری از شرکت ها برای استخدام افرا دزیبا رو هزینه های گزافی می پردازند البته که در کنار زیبایی این افراد به طور متوسط درام بالاتری دارند.

در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز در مورد افراد زیبارو به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از ما علی رغم نگرش های ادعا شده ترجیح میدهیم از فروشندگانی با ظاهر زیبا خرید کنیم ،به عنوان دانش اموز از استادان با ظاهر بهتر ،بیشتر یاد میگیریم.

زنان زیبا همیشه شرایط بهتری نسبت به افراد معمولی در محیط  های اجتماعی دارند  که همه ما از ان واقف هستیم، حتی همسرانشان نیز از اعتماد بنفس بیشتری برخوردارند که دارای همسران خاصی نسبت بقیه هستند.

تمام این مسائل باعث میشود تا این افراد زیبا خودانگاره قوی داشته باشند و همیشه منتظر بهترین ها باشند و انتظاراتش از دیگران بیشتر میشود و همیشه باید مرکز توجه باشد در وی شکل میگیرد البته بعضی از این زنان ،در حد وسواس پیش می روند که مجبور میشوند به یک جراح پلاستیک،متخصص تغذیه و یا یک استاد تناسب اندام مراجعه کنند.

ولی باید بدانید که عزت نفس پائین در زنان زیبا به آنچه انتظار میرود بیشتر رواج دارد وگاهی معتقدند که جذاب نیستند و خود انگاره تحریف شده ای دارند.

یک مطالعه جدید بیان می­کند که اگر یک زن زیبا باشد اغلب رگه­ های پنهایی از خودپسندی در او وجود دارد. او خوش شانس است و این را می­داند و او به صورت هوشیارانه  یا نیمه هوشیار، از ظاهرش برای منفعت ­طلبی به هر طریقی که بتوانند استفاده می­کند.

 همانطور که عنوان شد این برای زنان خوب است که در سیاست از ظاهرشان برای پیشرفت استفاده کنند، همه ما استعداد، مهارت، توانایی…..و ظاهر خودمان را داریم.

اگر یک زن زیبا بخواهد از زیبایی خودش برای پیشبرد اهدافش در جمع­کردن رأی استفاده ­کند، چرا اینکار را نکند؟ اگر او انتخاب شود، چه­کسی مقصر است؟

تحقیقات نشان داده­اند که هنگامی که زنان و مردان موفقیت زنان مجلل و پرزرق و برق را می­بینند، گرایش دارند که فوراً امتیاز موفقیت آنها را به ظاهرشان نسبت دهند و نه به استعدادها یا ذکاوتی که آنها ممکن است دارا باشند.

باربی زیبا

در واقع، زیبایی هم جنبه­ مثبت و هم جنبه منفی تأثیرگذار بر ما دارد. شانس جدی گرفته شدن زن زیبا به وسیله­ی مردان بیشتر است، اما نه زیاد. اگر او به­وسیله­ی زنان دیگر بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، پس جذابیت زیاد او یک نقطه ضعف بزرگ است.

مطالعه­ی دیگر نشان می­دهد که زیبا بودن یک زن ارزان نیست. آنها حدود یک سوم درآمدشان را صرف حفظ ظاهرشان می­کنند، همه ما از خودمان مراقبت می­کنیم و سعی می­کنیم بهترین بنظر بیاییم. اما، بسیاری از این زنان در حال خرج کردن پولی هستند که مجبور نیستند برای کرم، رژیم غذایی، محصولات و عمل جراحی زیبایی بپردازند.

مجله­ های مد گران­قیمیت احساس می­کنند حتی مدل­های پرزرق و برق و زیبا نیاز به فتوشاب دارند. بنابرین آیا آنها حتی به یک زن زیبا برای حفظ ظاهر خود فشار بیشتری وارد نمی­کنند؟ بعد از همه­ی اینها، به ذهن آنکسی که مجله را نگاه می­کنند ممکن است خطور کند که شبیه او شود، بنابرین پول کم­اهمیت می­شود هنگامی که با آن عزت نفس خریده می­شود.

بنابرین، زیبایی خوبی و بدی دارد و یک سوال وجود دارد و آن این است که چه­ چیزی دقیقاً تعیین ­می­کند که یک زن به موفقیت خواهد رسید و چه چیزی تعیین می­کند که او تسلیم جنبه­های منفی آن خواهد شد؟ جواب کاملاً ساده است. زیبایی یک دارایی است، درست مثل قابلیت­های فیزیکی، جاذبه، ذکاوت یا هوش هیجانی. کلید هر هدیه در راهی است که شما از آن استفاده می­کنید. این برای تو به عنوان یک شخص تعریف شدنی نیست. در عوض، زیبایی یک دارایی است که اگر خردمندانه بکارگرفته شود همراه با یک درک از ماهیت آن فقط قسمتی کوچک از وجود تو است. عده­ای آن را خوب میدانند و عده­ی دیگر نه، که زیاد نیستند.

منبع:

http://freakonomics.com/2011/08/18/dan-hamermesh-answers-your-questions-about-beauty-pays


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *