بهترین غذاهای ضد سرطان

غذاهای ضد سرطان0

هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند از بروز سرطان پیشگیری کند، اما ترکیبی از غذاهای مختلف کمی تفاوت ایجاد می کند. در هر وعده غذایی سعی کنید دو سوم غذایتان گیاهی باشد و تنها یک سوم آن حاوی پروتئین حیوانی باشد. این نوع رژیم غذایی بهترین نوع رژیم ضد سرطانی می باشد.

مبارزه با سرطان از طریق مواد غذایی رنگی

میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد غذایی ضدسرطانی می باشند – هر چه رنگ بیشتری داشته باشند، مواد مغذی بیشتری دارند. به علاوه این مواد خوراکی از این بابت که کمک می کنند وزن متعادلی داشته باشید و از این طریق نیز موثر خواهند بود. مصرف بیش از حد آنها خطر بروز دیگر سرطان ها، از جمله سرطان روده، سرطان مری و سرطان کلیه را افزایش می دهد. سبزیجات متنوعی مصرف کنید، از جمله سبزیجات دارای برگ های سبز، قرمز و نارنجی.

صبحانه ضد سرطان

مواد غذایی که به طور طبیعی حاوی فولات هستند، منبع مهمی از ویتامین B می باشند از بروز سرطان روده بزرگ و سرطان پستان پیشگیری می کنند. می توانید مقدار زیادی از آن را روی میز صبحانه خود داشته باشید، از جمله غلات غنی شده و محصولات گندم. آب پرتقال، خربزه و توت فرنگی نیز بسیار موثر خواهند بود.

دیگر منابع فولات نیز عبارتند از مارچوبه، تخم مرغ، لوبیا، تخم گل آفتابگردان و سبزیجات دارای برگ های سبز، مانند اسفناج و کاهو. بهترین راه برای دریافت فولات خوردن سبزیجات و میوه کافی و غلات غنی شده می باشد.

کاهش مصرف گوشت های فرآوری شده مانند بولونیا، ژامبون و هات داگ میزان خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد. به علاوه گوشت هایی که با دود یا نمک حفظ می شوند، خطر قرار گرفتن در معرض برخی مواد شیمیایی را افزایش داده و در نتیجه باعث سرطان می شوند.

گوجه فرنگی ضد سرطان

اینکه لیکوپن یا چیز دیگری باعث رنگی بودن گوجه فرنگی شده است، مشخص نیست. اما برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن سرطان باعث کاهش ابتلا به برخی سرطان ها، از جمله سرطان پروستات، می شود. به علاوه محققان دریافته اند که محصولات گوجه فرنگی، مانند سس، آب گوجه فرنگی و رب دارای قابلیت مبارزه با سرطان می باشند.

چای

برخی شواهد نشان می دهند که چای، به ویژه چای سبز، ضد سرطان های قوی هستند. آزمایش های انجام شده نشان داده اند که چای سبز میزان رشد سلول های سرطانی را در روده، سینه، کبد و پروستات کم می کند یا حتی از آنها پیشگیری می کند. چای سبز بر روی بافت های زیه و پوست نیز دارای تاثیر مشابهی است. در برخی مطالعات نیز مشخص شد چای سبز خطر بروز سرطان مثانه، معده و پانکراتیت را کاهش می دهد.

انگور و سرطان

انگور و آب انگور، به ویژه انگور قرمز و بنفش، حاوی رسوراترول هستند. رسوراترول آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی می باشد. در آزمایش های انجام شده این ماده از بروز نوعی آسیب که باعث بروز فرایند سرطان در سلول ها می شود، پیشگیری کرده است.

اجتناب از مصرف الکل و پیشگیری از سرطان

سرطان های دهان، گلو، حنجره، مری، کبد و سینه ارتباط مستقیم با مصرف الکل دارند. الکل خطر بروز سرطان روده و رکتوم را نیز افزایش می هد.

آب و دیگر مایعات

آب نه تنها تشنگی را برطرف می کند، بلکه از بدن در مقابل بروز سرطان مثانه محافظت می کند. آب عوامل سرطان زا را در مثانه رقیق می کند. به علاوه نوشیدن آب و مایعات بیشتر باعث دفع ادرار می شود که زمان ماندن این عوامل را در مثانه کاهش می دهد.

لوبیا

لوبیا حاوی مواد شیمیایی است که از بدن در برابر آسیب های سرطان زا محافظت می کند. در بررسی های انجام شده این مواد مانع رشد تومور و آزاد شدن مواد آسیب زا شده اند.

خانواده کلم

انواع کلمها از جمله کلم، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و غیره موادی هستند که به مقدار زیاد همراه با غذا مورد استفاده قرار می گیرند. اما از همه مهم تر ترکیبات این کلمهاست که از بدن در برابر سرطان هایی مانند سرطان روده، پستان، ریه و رحم محافظت می کنند.

سبزیجات دارای برگ سبز

غذاهای ضد سرطان

سبزی هایی مانند خردل، کاهو، کلم پیچ، کاسنی، اسفناج، برگ چغندر دارای مقدار زیادی فیبر، فولات و کاروتنوئید هستند. این مواد از بروز سرطان هایی مانند سرطان دهان، حنجره، پانکراس، ریه، پوست و معده پیشگیری می کنند.

روش طبخ غذا

چگونگی طبخ گوشت در میزان بروز سرطان تاثیر دارد. سرخ کردن و کباب کردن گوشت در دمای بالا باعث تشکیل مواد شیمیایی می شود که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. به نظر می رسد دیگر روش های پختن مانند بخار پز کردن، میزان تولید این مواد شیمیایی را کاهش می دهد. در زمان پختن گوشت و خورشت به یاد داشته باشید که با افزودن سبزیجات می توانید خواص مضر آنها را از بین ببرید.

توت فرنگی و تمشک دارای ماده شیمیایی به نام ellagic هستند. این ماده شیمیایی نوعی انتی اکسیدان قوی است که می تواند به روش های مختلف با سرطان مبارزه کند، از جمله سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد. زغال اخته نیز دارای آنتی اکسیدانی است که از بدن حمایت می کند.

میزان مصرف قند و شکر را کاهش دهید.

شکر ممکن است مستقیما باعث بروز سرطان نشود، اما ممکن است جایگزین دیگر مواد غذایی شود که دارای خاصیت ضد سرطانی هستند. به علاوه مصرف قند باعث افزایش وزن می شود که اضافه وزن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

به مکمل ها اکتفا نکنید

ویتامین ها از بدن در برابر بروز سرطان محافظت می کنند، اما زمانی که آنها را به طور طبیعی از مواد غذایی دریافت کنید. پزشکان تاکید می کنند که دریافت مواد مغذی و ضد سرطان از غذاهایی مانند مغزی جات، میوه ها و سبزیجات از اهمیت بالای برخوردار است و بالاتر از مصرف مکمل ها قرار می گیرد. انتخاب یک رژیم غذایی سالم بهترین اقدام در این زمینه است.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *