بهبود آسیب های سکته مغزی با فیزیوتراپی

بهبود آسیب های سکته مغزی با فیزیوتراپی
بهبود آسیب های سکته مغزی با فیزیوتراپی

روش های زیادی برای بهبود از آسیب های سکته مغزی وجود دارد که تمام آنها وقت گیر و سخت هستند. اما روش های درمانی جدید به بهبود سریعتر از این بیماری کمک می کنند. در این مقاله به روش های درمانی و بهبود موفق در خانه می پردازیم.

برای انجام این فرایندهای درمانی قبل از هر چیزی نیاز به برنامه ریزی دارید. اگر ورزش های برنامه ریزی شده انجام ندهید، نمی توانید به طور مداوم ورزش خود را ادامه دهید. به علاوه این ورزش ها را تا زمانی باید ادامه دهید که از تاثیر آنها مطمئن هستید.

در انجام ورزش ها به هیچ عنوان کوتاهی نکنید. پشتکار و دقت برای موفقیت در انجام این ورزش ها بسیار ضروری هستند. اگر به تمام این نکات توجه کنید و تمام مراحل زیر را با دقت انجام دهید، پس از سکته مغزی بهبود کامل خواهید داشت.

  1. اجازه ندهید ناتوانی شما را متوقف کند.

زمانی که توانبخشی کلینیک به پایان رسیده و درمان را در خانه ادامه می دهید، ممکن است متوجه کاهش سرعت بهبود شوید. نباید اجازه دهید این مسئله شما را ناامید کند.

بهبود از این شرایط تنها زمانی متوقف می شود که خودتان تلاش خود را متوقف کنید.

  1. اجازه ندهید فلج شدگی شما را متوقف کند.

فلج شدن پس از سکته مغزی ممکن است ناامید کننده باشد، اما در عین حال به این شرایط اجازه ندهید شما را از کار و تلاش بازدارد.

افراد زیادی بوده اند که پس از سکته مغزی فلج شده اند و با وجود مشکلات ناتوانی های زیاد ناشی از آن بهبود کامل پیدا کرده اند.

  1. تفاوت ها را بشناسید.

برای کسانی که می توانند اعضای فلج شده خود را با کمک اعضای سالم خود حرکت دهند، برخی تمرینات ورزشی به بهبود حرکات کمک می کنند. تفاوت بین ورزش های فعال و منفعل به صورت زیر می باشد:

در طول انجام ورزش های فعال فرد حرکاتی را به تنهایی انجام می دهد. اما در زمان انجام حرکات منفعل حرکات به کمک دیگران انجام می شود و فرد به تنهایی قادر به اجرای آنها نیست.

  1. اجازه ندهید نظرات دیگران بر روی تلاش های شما تاثیر بگذارند.

زمانی که شخصی به شما می گوید نمی توانید کاری را انجام دهید، ممکن است تحت تاثیر حرف های وی قرار بگیرید. در این شرایط سعی کنید تحت تاثیر بازخوردهای مثبت باشید و تاثیرات منفی را از خود دور کنید.

بنابراین اگر کسی به شما می گوید نمی توانید بهبود کامل پیدا کنید، صحبت های وی را نادیده بگیرید. شما نسبت به اوضاع خود آگاهی بیشتری دارید.

  1. متخصص خود باشید.

سکته مغزی به شکل های مختلف بروز می کند، بنابراین بهبود از این مشکل نیز به اشکال مختلف حاصل می شود.

  1. گرفتگی ها و اسپاسم ها را بلافاصله درمان کنید.

اسپاسم ها یکی از موانع بزرگی هستند که افراد مبتلا به سکته مغزی را به شکل های مختلف تحت تاثیر قرار می دهند. حتی اگر عضلات شما با اسپاسم فلج شده اند، به روش های زیر می توانید جنبش مجدد عضلات خود را به دست آورید:

  • تمرینات ذهنی
  • ورزش های منفعل
  • کمی خلاقیت

گرچه نتایج مورد نظر به آهستگی حاصل می شوند، اما تا زمانی که تلاش خود را ادامه دهید می توانید به وضعیت دلخواه خود برسید و هرگز تسلیم نشوید.

  1. 30 ثانیه بیشتر تلاش کنید.

کم شدن انگیزه یکی از بزرگترین چالش هایی است که فرد مبتلا به سکته مغزی با آن روبه رو می شود. یکی از بهترین روش ها این است که نسبت به خود تصوری در ذهنتان ایجاد کنید. این تصور باعث بروز تغییراتی در ذهنتان می شود و تصمیم بگیرید از همین امروز ورزشتان را شروع کنید.

بهترین راه برای بهبود حرکات از طریق ورزش کزدن است، بنابراین به شدت توصیه می شود ورزش کردن را برای خود به شکل یک عادت درآورید، حتی به اندازه 30 ثانیه در روز. پس از مدتی متوجه خواهید شد که این 30 ثانیه تا چه اندازه باعث تغییر وضعیت شما خواهد شد.

با رعایت این نکات در خانه و مراجعه به فیزیوتراپ می توانید به بهبود آسیب های ناشی از سکته مغزی سرعت بخشید.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس

برای مراجعه به کلینیک تخصصی فیزیوتراپی شایگان مهر اینجا کلیک کنید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *