بازی انفرادی با کودکان مبتلا به اوتیسم

بازی درمانی

چه چیزی بازی انفرادی با کودک مبتلا به اوتیسم را با دیگر بازی ها متفاوت می کند؟

آنچه اینگونه بازی را متفاوت می سازد، این است که والدین در زمان بازی در حال انجام کار می باشد و کودک سرگرم شده و لذت می برد. به مرور زمان والدین یا درمانگر نیز از این بازی لذت خواهند برد، اما در حقیقت آنها در حال به چالش کشیدن کودک برای انجام 6 کار به طور همزمان هستند. به هرحال این بالاترین سطح انتظار از کودک است و شاید قادر به آن نباشد، اما در چنین وضعیتی قرار می گیرد.

شما از طریق علائق کودک وی را به چالش می کشید، بنابراین نوعی بازی محسوب می شود. اگر کودک بازی با عروسک یا کامیون را دوست داشته باشد، یا تمایل به دویدن در اطراف اتاق را داشته باشد، شما با وی همراه شده و نقش راهنما را بازی می کنید. سپس توجه و تمرکز کودک را جلب می کنید و از طریق یک ارتباط دو طرفه ابتکار عمل را به کودک می دهید.

سپس سعی می کنید کودک را در حل مشکل مشترک اجتماعی درگیر کنید. در اینجا کودک شما را به سمت در راهنمایی می کند، محل اسباب بازی ها را به شما نشان می دهد، شما را به سمت یخچال می برد و غیره. سپس اگر کودک بتواند صحبت کند، سعی می کنید به وی کمک کنید تا نظر خود را بیان کند، آنچه را می خواهد به شما بگوید، آنچه می خواهد را انجام دهد یا برای عروسک خود صحبت کند.

سپس سعی می کنید به وی کمک کنید تا ارتباطی بین صحبت های خود برقرار کند. به عنوان مثال می گویید: “عروسکت می گه چرا باید خونه بسازیم؟” یا ” چرا باید به بچه غذا بدیم؟” و اگر کودک در سطح مناسبی باشد، پاسخ دریافت خواهید کرد.

در حال حاضر تمام کودکان در سطوح مورد نظر نیستند. وقتی شما در حال انجام این آزمایشات هستید، در حال ترسیم سیستم عصبی کودک خود هستید. برخی کودکان در مقابل صدا و لمس واکنش های شدیدی نشان می دهند، بنابراین صدای شما باید آرامبخش باشد. برخی دیگر نیز فعالیت زیادی ندارند، بنابراین صدای شما باید انرژی کافی برای تحریک این کودکان داشته باشد.

بازی درمانی1

کودکی که از این بازی ها اجتناب کرده و از شما دور می شود، نیاز به شوخی هایی دارد – به عنوان مثال یک بازی گربه و موش انجام دهید تا کودک در اطراف شما جنب و جوش داشته باشد یا اینکه با دستان خود حصاری در اطراف کودک بسازید، سپس کودک مجبور است برای رهایی از این حصار حرکتی انجام دهد یا با شما حرف بزند.

بنابراین اساسا بازی انفرادی نوع خاصی از بازیست که طی آن شما در حال بهره برداری از همه ی توانایی های کودک هستید و این کار لذت بخش است زیرا شما در مسیر منافع و علائق کودک کار می کنید. سپس نگاه کودک به شما یا صحبت کردن وی با شما معنا پیدا می کند. این مسئله است که بازی انفرادی را خاص می سازد.

به همین دلیل این مدل را DIR می نامیم که در آن تمرکز بر این مسئله است آیا کودک به کار و چالش بیشتر یا ارتباط دو طرفه نیاز دارد. همچنین تمرکز برروی ویژگی های فردی کودک و روش های بیولوژیکی در برقراری ارتباط با دیگران می باشد. تمام موارد ذکر شده این روش را در درمان اوتیسم منحصر به فرد ساخته است.

[divider]

مرکز تخصصی و فوق تخصصی موسیقی درمانی و بازی درمانی آلومینا

خدمات تخصصی موسیقی درمانی، هنر درمانی(نمایش درمانی خلاق،موسیقی درمانی،نقاشی درمانی)و بازی درمانی در مرکز واحد شرق(رسالت) آلومینا ارائه می گردد
جهت اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت قبلی به صفحه ی تماس با ما مراجعه فرمایید

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *