از عارضه های بی خوابی که فکرشم نخواهید کرد!

همه چیز در مورد خودکشی نوجوانان

تحقیقات نشان داده است که مشکلات خواب در افراد با اختلال افسردگی و سایر مشکلات روانی شایع است .

در مطالعه ای که اخیرا انجام شده است به جزئیات بیشتری در مورد ارتباط بی خوابی و افکار خود کشی در پرداخته است.

محققان دانشگاه رجنت گرجستان بی خوابی افراد با سابقه ابتلا به افسردگی و خودکشی  را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.

این مطالعه بر روی 50 نفر بیمار در سنین 20 تا 84 سال که 72 % از شرکت کنندگان زن بودند انجام شد که همه آنها حداقل یکبار سابقه خود کشی داشته اند ، در این مطالعه ، محققان سطح افسردگی و بی خوابی ، احساس ناامیدی و همچنین شدت کابوس ها و نگرش ها و باورهایشان در مورد خواب را اندازه گیری کردند.

همان طور که انتظار می رفت تجزیه تحلیل نتایج نشان داد که بین شدن بی خوابی و افکار خود کشی ارتباط وجود دارد ، وقتی که نگرش منفی در مورد خواب دارند و دچار کابوس های شبانه هستند می توانند به طور غیر مستقیم منجر به افکار خود کشی شود .

در میان افراد افسرده ، بی خوابی منجر به احساس ناامیدی میشود که میتواند با افکار خود کشی نیز همراه باشد زمانی که چنین علائمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند بی خوابی را به طور غیر مستقیم در ایجاد افکار خود کشی دخیل دانستند.

این اطلاعات مهم در مورد خواب ممکن است یک پیش بینی مشخصی از خطر خود کشی در میان افراد مبتلا به افسردگی که دچار مشکلات بی خوابی هستند به دست آورد.

محققان این پژوهش گزارش دادند که مشکلات خواب می تواند پیش بینی قوی از رفتار خودکشی در بین نوجوانان در اویل نوجوانی باشد، علاوه بر خطرات برای جوانان به نظر می رسد که افراد مسن با اختلال خواب نیز مانند جوانان در معرض بیشتری برای خود کشی قرار دارند.

درک این که چگونه بی خوابی و مشکلات خواب به ناامیدی و افکار خودکشی منجر میشود  بهتر می تواند به شناسایی افرادی که در معرض خطر هستند پرداخت و  کمک کرد.

درمان اختلالات مربوط به حیطه روان به صورت دارویی و غیر دارویی تحت نظر متخصصان مرکز آلومینا

منبع :

Psychologytoday

[divider]

اگه دوست دارین کوچولوهای نازتون خواب راحتی داشته باشن می تونین برای رفتار درمانی خواب و روش غیر دارویی ، آنها را پیش من بیارین

مریم عبداللهی ، روانشناس و نروتراپیست

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *