اختلال اضطراب فراگیر

اضطراب پاسخ بهنجار و انطباقی در برابر تهدید تلقی می شود که ارگانیسم را برای گریز و ستیز آماده می کند. اما برخی افراد تقریبا در مورد هرچیزی مضطرب و نگران به نظر می رسند، این گونه افراد را می توان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر نامید.

آیا شما حس می کنید که اضطرابتان بیش از حد است؟ آیا حس می کنید که این اضطراب عملکردتان را در زندگی مختل کرده است؟

معیارهای تشخیصی اختلال اضطراب فراگیر بر طبق جدیدترین طبقه بندی، در زیر عنوان شده است:

1 ترس مشخص و اضطراب در مورد یک یا چند موقعیت اجتماعی که در آن فرد توسط دیگران می تواند مورد بررسی قرار بگیرد. مثل تعاملات اجتماعی (به عنوان مثال گفتگو یا ملاقات با افراد ناآشنا)، موقعیت های در حال مشاهده مثل خوردن و آشامیدن، و یا اجرای فعالیتی در مقابل دیگران (مثل سخنرانی).

2 فرد نگران است که این فعالیت را انجام دهد و یا می ترسد علایم اضطراب را نشان دهد که موجب این شود که دیگران از او برداشت منفی داشته باشند (به عنوان مثال تحقیرآمیز و شرم امیز عمل کند).

3 موقعیت های اجتماعی تقریبا همیشه ترس یا اضطراب ایجاد می کنند.

4 از موقعیت های اجتماعی اجتناب می شود و یا با ترس این موقعیت ها تحمل می شود.

5 ترس یا اضطراب بیش از حد از تهدید واقعی ناشی از وضعیت اجتماعی .

6 ترس،اضطراب یا اجتناب ماندگار که به طور معمول 6 ماه یا بیشتر طول می کشد.

7 ترس، اضطراب یا اجتناب که باعث ناراحتی بالینی قابل توجه  یا اختلال در زمینه های مهم اجتماعی،شغلی و یا دیگر عملکردها می شود.

8 ترس،اضطراب و اجتناب نباید ناشی از اثرات فیزیولوژیکی یک ماده (مثل مواد مخدر) و یا شرایط پزشکی دیگر باشد.

9 ترس،اضطراب و یا اجتناب نباید با اختلالات دیگر ذهنی بهتر توجیه شود مثل اختلال هراس،اختلال بدشکلی بدن و یا اختلالات طیف اوتیسم.

10 اگر یکی دیگر از شرایط پزشکی وجود داشته باشد (مثل پارکینسون، چاقی)، اضطراب،ترس و یا اجتناب به طور واضحی غیرمرتبط با اینها باشد و یا بیش از حد باشد.

 اضطراب

درمان:

موثرترین درمان در این بیماران ترکیبی از رویکردهای رواندرمانی،دارو درمانی و درمان های حمایتی است. بالینگری که درگیر این درمان می شود احتمالا مجبور می شود وقت زیادی را صرف درمان بیماری کند.

هم اکنون در کلینیک آلومینا تیمی مجرب متشکل از روانپزشکان و روانشناسان بالینی جهت دارو درمانی ، درمان های شناختی-رفتاری،  گروه درمانی   و بیوفیدبک / نوروفیدبک در زمینه اضطراب و اختلالات همراه آن در دسترس است.

در صورت تمایل به شرکت در گروههای درمانی،با کلینیک تماس بگیرید و نوبت ویزیت بگیرید،پس از انجام ویزیت و بررسی اولیه ؛ پزشک شمارا جهت ورود به یکی از گروهها کاندید می نماید.

فاطمه امیری فاطمه امیری – کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *